دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اهداف رژیم صهیونیستی از حفاری‌های مسجدالاقصی

رژیم صهیونیستی با هدف از بین بردن نخستین قبله مسلمانان، ادعای دروغین ساخت مسجد الاقصی را بر روی ویرانه‌های معبد سلیمان، مطرح می‌کند.
کد خبر: ۴۹۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸ - 09December 2021

اهداف رژیم صهیونیستی از حفاری‌های مسجد الاقصیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حفاری‌هایی زیر مسجد الاقصی که از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۸۱ انجام شد، عمده‌ترین تونل‌ها ایجاد شدند. بیشتر این تونل‌ها دارای نام بودند و مشخصات و حجم آن‌ها تقریبا مشخص بود، اما از این تاریخ به بعد، تونل‌های بیشتری در اطراف تونل‌های نامبرده به وجود آمدند. این بخش از تونل‌ها که بیشتر به قرن ۲۱ مربوط هستند بدون آنکه از آن‌ها اطلاعات دقیقی در دست باشد تنها خبری از آنها، در جراید منتشر شده است.

اگر میزان تخریب منازل فلسطینی‌ها و ساخت شهرک‌ها و بنا‌های یهودی را به این میزان بیفزاییم، خواهیم دید که سرعت تخریب آثار اسلامی و یهودی سازی قدس آنقدر بالا است که شاید بتوان گفت دیگر برای جلوگیری از تخریب آن زمانی باقی نمانده است در کنار همه این‌ها باید به اقداماتی توجه کرد که رنگ و بوی تخریب را علنی کرده‌اند و از ساخت معبد سخن می‌گوید و تنها چیزی که هنوز رسما و علنی از زبان مقامات رسمی صهیونیست‌ها بیان نشده است، سخن رسمی از تخریب مسجد الاقصی است هرچند درمحافل داخلی این سخنان نیز گفته شده است.

در تاریخ 2005/11/19 مجموعه‌ای شهرک نشینان یهودی ماکتی 35 متری، از معبد سلیمان را تهیه و در شهر مقدس نصب کردند که خواستار ساخت این ماکت به ویرانه‌های مسجد الاقصی شدند.

دیده‌های برخی شاهدان عینی حکایت از آن دارد که تونل‌های زیر مسجد به اندازه عبور کامیون عریض شده اند و سالن‌های بزرگی در آنجه به وجود آمده اند که گنجایش پذیرش هزاران نفر را دارند.

در تاریخ 2007/12/13 سازمانی با نام «کانون معبد» (معهد الهیکل) شمعدان یهودی از طلا به نام شمعدان معبد را در مقابل ورودی باب المغاربه نصب کرد.

از سال 2008 تا کنون اخبار کمی از حفاری‌های جدید منتشر شده است و این نشان می‌دهد صهیونیست‌ها به شدت از نشر این مسئله و فاش شدن حفاری‌ها جلوگیری می‌کنند

همان گونه که گفته شد، با وجود این که بسیاری از یهودیان این ادعای مجعول را رد کرده و هیچ سند تاریخی نیز در تایید آن یافت نشده است، اما صهیونیست‌ها با استناد به این دروغ بزرگ، از ابتدای اشغال بیت المقدس، درصدد بنای معبد هیکل بوده اند تا زمینه را برای یهودی سازی این شهر فراهم کنند و مسجد الاقصی را که مهم‌ترین مانع در مقابل یهودی سازی این قدس است، از بین ببرند.

از این رو تخریب مسجدالاقصی مهم‌ترین هدف رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس بوده است و رژیم غاصب صهیونیستی برای تحقق این هدف، حفر تونل‌های زیر زمینی را در زیر این مسجد و مناطق نزدیک آن، افزایش داده است.

در اسفندماه 1397 نیز، یک مرکز در بیت المقدس، شکاف ها، نشست‌ها و ترک‌های جدید در زمین در منطقه وادی حلوه در سلوان در نزدیکی مسجدالاقصی را که ناشی از حفاری‌های بی قفه اسرائیل است و خالی کردن خاک‌های زیر این منطقه برای تکمیل حفاری‌های شبکه تونلی منتهی به دیوار‌های مسجدالاقصی و صحن البراق از بخش غربی را زیر نظر گرفت. مرکز اطلاعات وادی حلوه نیز با صدوربیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: نشست‌های خطرناکی در دیوار‌های ورزشگاه و پارکینگ منطقه وادی حلوه ایجاد شد. این مرکز هم چنین از نشست‌های دیگر در زمین کلیسای ارتودکس‌ها چسبیده به مسجد عین سلوان که به عنوان پارکینگ برای ساکنان منطقه استفاده می‌شود، خبر داد و گفت: چندین ماه پیش نیز نشست‌های مشابهی دراین منطقه پیش آمد.

این مرکز اطلاعات نسبت به خطرناکی اقدام صهیونیست‌ها مبنی بر ادامه حفاری‌ها و خالی کردن خاک‌های زیر منطقه وادی حلوه هشدار داد و به خسارت‌های وارده به بیش از ۷۰ منزل در این منطقه ناشی از حفاری‌ها به نسبت میزان مقاومت زمین و خسارت به خیابان‌ها و زمین‌های نزدیک اشاره کرد. این مراکز وابسته به رژیم صهیونیستی، در طول روز عملیات حفاری را با ماشین‌های سنگین و دستی در منطقه قدیمی قدس در راستای یافتن هرگونه نشانه از هیکل ادعایی انجام می‌دهد و حفره‌هایی را زیر مسجد الاقصی به وجود می‌آورند که با هر تکانی در آستانه سقوط است و بدین ترتیب مهم‌ترین نماد مسلمانان در قدس اشغالی در معرض نابودی است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار