رئیس جمهور:

راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل لرستان اولویت دولت است/ از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود

حجت‌الاسلام رئیسی راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل استان لرستان را اولویت دولت خواند و گفت: هر مدیری که کارآمدی داشته باید از وی استفاده شود، اما از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود.
کد خبر: ۴۹۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ - 10December 2021

راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل لرستان اولویت دولت است/ از بانیان وضع موجود نباید استفاده شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: توفیقی است که در جمع فرهیختگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان قرار گرفتم، نکات مهم و قابل استفاده‌ای در این جلسه عنوان شد. برای من بسیار دلنشین است در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنم.

وی خاطرنشان کرد: مردم متدین مخلص ولایتمدار و مومن در ۸ سال دفاع مقدس پشتوانه انقلاب بودند، گواه جانبازان و ایثارگرانی است که سند افتخار استان هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وجود صفای باطن مردمان لر و وجود فرهیختگان و علمای برجسته استان همچون حجت‌الاسلام بروجردی، حجت‌الاسلام کمالوند و حجت‌الاسلام طاهری خرم‌آبادی؛ از همه مهمتر این مفاخری که پای آرمان‌های نظام ایستادند یعنی خانواده‌های معظم شهدا.

حجت‌الاسلام رئیسی به وجود ۱۲ میلیارد مترمکعب آب استان اشاره و آن را عدد بزرگی خواند و گفت: اگر نتوانیم از این ظرفیت درست نتوانستیم بهره‌برداری کنیم به دلایل مختلفی بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: باید یک بازنگری در نحوه بهره‌برداری از امکانات استان شود، این بازنگاه در تحول شناخت نگاه، نوع فرایند‌ها و تحول در نهاد‌ها ایجاد شود. باید وضع موجود را ببینیم، و حتما با توجه به زیرساخت‌ها این تحول امکان پذیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مردم لرستان را رنج می‌دهد، افزود: در تحول شرایط باید از همه کمک بگیریم که به کمک دولت نهاد‌ها و دست‌اندرکاران در حوزه مختلف یک کار متفاوتی را رقم بزنیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه این تحول نیازمند اراده جدی است، گفت: وضعیت استان باید متحول شود، زیرساخت‌ها که وجود دارد و همه به ویژه دولتمردان باید پای این تحول بایستند.

وی به اشاره به مسائل آبی در لرستان، عنوان کرد: آب شرب، صنعت و کشاورزی تامین باید شود، به استاندار لرستان گفته می‌شود که عملیات اجرایی سد معشوره را حتما و سریعا آغاز کنید، مطالعات آن انجام شده و ضرورت آن عنوان شده، بودجه و اعتبارات در سنوات گذاشته شود.

رئیس جمهور در مورد منابع سنگی استان لرستان نیز اظهار داشت: باید نسبت به ذخایر ارزشمند ضمن مطالعات پژوهشی، اقداماتی در زمینه صنعت سنگ انجام شده و نباید خام‌فروشی انجام گردد، پژوهشکده‌ای در این زمینه مورد نیاز است.

وی در ادامه راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل استان را اولویت دولت خواند و افزود: صنایع نیمه تعطیل کارش باید شروع شود، گردشگری استان ظرفیت بالایی در استان دارد که نیازمند بهره‌برداری است و با سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب توسعه استان شود.

آیت الله رئیسی توسعه کشاورزی گلخانه‌ای را از مصوبات سفر عنوان و تصریح کرد: توسعه این مهم برای کشاورزی استان و مدیریت آب موثر است.

وی یادآور شد: صنایع تبدیلی موضوع مهم در بسیاری از استان‌ها است و مقدماتی در این زمینه انجام شده که یکی از استان‌های مطرح در این زمینه لرستان خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: بیکاری لرستان با وجود امکانات بالا من را بسیار رنج می‌دهد؛ باید این وضعیت متحول شود، استاندار جلساتی را با مدیران برگزار و کار‌های کوتاه، میان و بلندمدت باید اجرایی شود.

وی عنوان کرد: هر مدیری که کارآمدی داشته باید از وی استفاده شود، اما از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود.

ثبت جهانی فلک‌الافلاک در حال انجام است/ هرگونه بی‌عدالتی و فساد محصول سوءمدیریت‌ها است

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: اشتغال جوانان استان به صورت جدی باید دنبال شود تا نگرانی را به شکل مقطعی هم که شده رفع کند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی فلک‌الافلاک در حال انجام است، افزود: بخشی از بودجه اختصاص پیدا کرده و بخش دیگر نیز در سفر امروز تامین شد تا عملیات ثبت جهانی آن انجام شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای انجام برخی کار‌ها باید استاندار پشتیبانی شود؛ به صورت خاص از استاندار پشتیبانی خواهم کرد تا کار‌ها انجام گیرند.

وی با بیان اینکه ریل و راه آهن جزو مصوبات سفر است، افزود: سد همچون ریل یک عقب‌افتادگی است که از گذشته باقی مانده، از این‌رو ریل و راه‌آهن خرم‌آباد در مصوبات سفر عنوان شده و همانند سد از موارد اولویت‌دار استان هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی در سخن پایانی خود بر اجرای عدالت تاکید و توسعه‌یافتگی را حاصل عدالت خواند و گفت: بودجه‌ریزی بر محور عدالت در توسعه مهم است. تا مردم از عدالت و توسعه بهره ببرند، رفع مشکل فقر، بیکاری و فساد اداری از مواردی است که در دستور کار دولت و همه دولتمردان قرار دارد.

وی گفت: هرگونه بی‌عدالتی و فساد محصول سوءمدیریت‌ها و درست عمل نکردن‌ها است.

رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم آنچه وظیفه دولت است به نحوی عمل کنیم که هم رضایت خداوند را داشته باشیم و هم اعتماد مردم را جلب کنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها