یادداشت/ حامد افروغ

«وحدت»، قدرت خفته جهان اسلام برای تقویت جبهه مقاومت

وحدت فعال نیروهای عاقله و بالغه کشور از یک سو و وحدت و انسجام کشورهای اسلامی از سوی دیگر می‌تواند مشکلات بسیاری را برای ملت‌های مسلمان از جمله ایران حل کرده و سدی محکم در برابر طمع‌ورزی بیگانگان بنا سازد.
کد خبر: ۴۹۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۵ - 11December 2021

«وحدت» قدرت خفته جهان اسلام برای تقویت جبهه مقاومتگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ حامد افروغ؛ کشورها یا جمعیت‌های بزرگ یا با موقعیت برتر  سرزمینی همواره مورد طمع قدرت‌های مختلف بوده‌اند، به طوری‌که با تحمیل جنگ‌ها یا اختلاف‌ها همیشه از سوی آنها تهدید شده‌اند. ایران بزرگ به عنوان نمونه یک سرزمین با موقعیت‌های برتر سرزمینی و جهان اسلام به عنوان یک جمعیت مهم نمونه‌های بارز و واضح این مساله در قرن‌های اخیر بوده‌اند.

جنگ‌ها و اختلافاتی که در میان ایرانیان در از داخل و خارج تحمیل شده اغلب یکی از ترمزهای سخت کشور برای ممانعت از پیشرفت و آبادانی آن بوده و همین امر زمینه‌سازی دخالت خارجی‌ها برای غارت منابع و اموال ایرانیان را سبب شده است. از دیگر سو جهان اسلام نیز با اختلافات و چند دستگی‌هایش نتوانسته از ظرفیت‌ها و اقتصائاتش به نفع مردم این جمعیت عظیم بهره بگیرد و با دخالت بیگانگان، جنگ‌ها و اختلافات زیادی میان کشورهای مسلمان با هم رخ داده.

امروز اما آنچه که مهم می‌نماید، وحدت فعال نیروهای عاقله و بالغه کشور از یک سو و وحدت و انسجام کشورهای اسلامی از سوی دیگر می‌تواند مشکلات بسیاری را برای ملت‌های مسلمان از جمله ایران حل کند. به عنوان نمونه کشورهای مسلمان به جای هراس بی‌پایه از ایران اسلامی که همواره لنگرگاه ثبات امنیت و اقتدار در منطقه بوده اگر بر مبنای عقل جلو می‌آمدند و به روابط حسنه خود تکیه می‌کردند، امروز می‌توانستند با تکیه به قدر ایران در برابر کشورهای متخاصم بایستند تا مجبور نباشند ثروت‌هایشان را به عنوان باج و خراج به مستکبرین بدهند.

در داخل نیز نیروهای مختلف و احزاب رنگارنگ می‌توانند با تکیه به قدرت اجتماعی یکدیگر، در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب مقاومت کرده و با هدایت افکار عمومی در داخل و تدبیر حقیقی درباره توطئه‌های دشمنان خارجی، راه پیشرفت و تعالی کشور را هموار کنند.

متاسفانه شاهدیم که دشمنان از تفرقه و جدایی‌های گوناگونی که در منطقه حاکم است، بهترین و بیشترین بهره را برده و یک تاریخ خیانت و ظلم را روی دست ملت‌های مسلمان گذاشته‌اند به طوری‌که کشورهای مسلمان به صورت جزیره جزیره شده و کمتر به دردهای مشترک هم می‌پردازند.

برجام، تحریم، جنگ سوریه، جنگ یمن، جنگ سودان، بحران‌ةای افغانستان و نیجریه و مغرب، همه و همه مسائلی هستند که جهان اسلام می‌توانست از ظرفیت خود برای حل و فصل آنها سود ببرد اما این اتفاق نیافتاده است. نمونه بارز بهره‌گیری از وحدت در جهت حل و فصل مشکلات، دفاع مقدس است، دوره‌ای که اقوام و احزاب گوناگون ایرانی که دل در گرو پیشرفت، آبادانی و تعالی کشور دااشتند، با وحدت و انسجام خود در برابر دشمنی ایستادند که از سوی اغلب کشورهای جهان حمایت مادی و معنوی می‌شد، اما همان دوران پایه محکمی را برای اقتدار و عزت آینده کشور رقم زد تا امروز هیچ کشور متخاصمی جرات تعرض به ایران بزرگ را در سر نپروراند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها