نماینده مردم در مجلس:

بودجه به مذاکرات گره نخورده است

رضوانی با بیان اینکه بودجه به مذاکرات گره نخورده است، گفت: یکی از نکات مهم لایحه بودجه سال آینده این است که دولت در تدوین آن به مسائل خارج از کشور و مذاکرات نگاه نداشته است.
کد خبر: ۴۹۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ - 22December 2021

بودجه به مذاکرات گره نخورده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غلامحسین رضوانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: دولت سیزدهم در تدوین لایحه بودجه سال آینده نسبت به دولت سابق رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است که این مسئله می‌تواند تأثیرات مثبتی را در وضعیت کشور به وجود آورد.

وی تاکید کرد: یکی از جهت‌گیری‌های اصلی دولت آن است که بودجه سال آینده بدون کسری بسته شود، به این معنا که مصارف بودجه نباید از منابع آن پیشی گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که منابع بودجه کمتر از مصارف آن باشد، دولت‌ها به سمت خلق پول می‌روند و تورم مضاعفی به جامعه تزریق می‌شود که دولت سیزدهم نمی‌خواهد این وضعیت برای کشور در سال آینده به وجود آید.

رضوانی ادامه داد: در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس کاملاً مشخص است که دولت به دنبال آن است کسری بودجه در کشور به وجود نیاید و اگر کسری بودجه وجود نداشته باشد، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم در لایحه بودجه سال آینده است که دولت در تدوین آن به مسائل خارج از کشور نگاه نداشته است، گفت: این در حالی است که دولت روحانی همه مسائل کشور را به مباحث خارجی گره می‌زد و حتی بودجه سالیانه کشور را مبتنی بر نتیجه مذاکرات منعقد می‌کرد. نگاه غلط دولت روحانی در تدوین بودجه باعث شد که تأمین منابع به‌اندازه مصارف نباشد و به همین جهت کشور در آن مقطع شدیدترین تورم را تجربه کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر بودجه‌ای بدون کسری برای سال آینده تصویب کنند، تصریح کرد: مردم توقع دارند که سال آینده تورم گسترده و افسارگسیخته نباشد، قدرت خرید آنان باید تا حدودی حفظ شود و فشار‌ها روی آنان نباید مضاعف باشد و باید بودجه سال آینده این ویژگی‌ها را داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها