یادداشت/ موسی‌الرضا عبداللهی

ردپای جریان نفاق در عملیات «کربلای ۴»

فرزندان معنوی پیرخمین علی‌رغم گذراندن دوره‌های آموزش غواصی در شرایط سخت آب و هوایی، هرگز تصور نمی‌کردند جریان نفاق به‌عنوان مزدور بیگانگان آنان را در شب ظلمانی عملیات «کربلای ۴» غافلگیر کند و در بدترین شرایط، جمعی از آنان را دست بسته زنده بگور کند.
کد خبر: ۴۹۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ - 25December 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس- موسی‌الرضا عبداللهی؛ دست نفاق همواره آلوده به خون انسان‌هایی‌ست که وجودشان برای انسانیّت دُرّ است و از فعلیت آنها همه بهره می‌برند.

عملیّات کربلای چهار یادآور رشادت و از جان‌گذشتگی جمعی از بهترین بندگان خالص خداست که وجودشان همچون الماس‌ برای امّت اسلام ارزشمند بود. آنها در هوای سرد و گرم در سخت‌ترین شرایط ممکن در حاشیه‌ اروندرود، کارون، بهمن‌شیر، کرخه، سرشاخه‌های دز و در کناره‌ها و جزایر خلیج همیشه فارس دل به دریا زدند و دشوارترین دوره‌های آموزش غواصی را سپری کردند تا بتوانند با آمادگی کامل از عرض رودخانه وحشی کارون، دجله و فرات عبور کرده و منطقه خرمشهر، آبادان و جنوب استان خوزستان را از تیررس دشمن خارج کنند و حیاتی دوباره به این بخش از جغرافیای کشورمان ببخشند.

جوانان چابک و شجاعی که ماه‌ها شب و روز به آب زدند و ثابت و استوار ایستادند و از دشواری و پیچیدگی مأموریت خسته نشدند؛ آنها از وجود محدودیت‌ها به فرماندهان شکوه نکردند تا شب عملیّات کربلای چهار در میان جذر‌و‌مد اروند کم نیارند و بی‌مهابا به دشمن یورش ببرند تا یگان‌های عمل‌کننده به اهداف عملیاتی خود دست پیدا کنند.

فرزندان معنوی پیرخمین تصور نمی‌کردند جریان نفاق که مزدور بیگانگان بود آنان را در شب ظلمانی عملیات غافلگیر کند و در دام دشمن گرفتار سازد و رودخانه اروند قتلگاه آنان شود و تعدادی را نیز به اسارت درآورد و در بدترین شرایط جمعی از آنان را دست بسته زنده بگور کند وخوی ظالمانه خود را نشان دهد.

هر چند دشمن زبون در عملیات کربلای چهار جمعی از بهترین فرزندان ایران اسلامی را با فجیع‌ترین و دردناک‌ترین وضع به شهادت رساند امّا آرمان‌های انقلاب اسلامی تبدیل به دژ مستحکمی شد که امروز ملّت رشید ایران با تبعیت از ولایت در سایه آن عزتمندانه به حیات خود ادامه می‌دهد.

با گذشت ۳۵ سال از عملیات کربلای چهار، هر از چندگاهی شاهد تفحص پیکر شهیدان دُرّ صفت این عملیات هستیم. آنها سر از خاک بیرون می‌آورند و بر دستان امّت قهرمان ایران اسلامی تشییع می‌شوند تا حجّت را بر ما تمام کنند که آگاه باشیم آنها حیات خود را فدا کردند تا حیات ما لگد مال نشود و با نثار خون خود دشمن را ذلیل کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها