رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح:

اسرار و ناگفته‌های دوران دفاع مقدس باید ثبت شود/ عظمت کار خبرگزاری دفاع مقدس در انتشار آثار ناب شهدا است

حجت‌الاسلام گواهی با تاکید بر اینکه اسرار و ناگفته‌های دوران دفاع مقدس و رزمندگان باید ثبت و ضبط شود، گفت: روحیه بسیجی، ایثارگری، ازخودگذشتگی، دیگران را دیدن و خود را ندیدن، از دوران دفاع مقدس به‌جا مانده است و ما با این گنج می‌توانیم بسیاری از حوادث و مشکلات را حل کنیم.
کد خبر: ۴۹۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ - 26December 2021

اسرار و ناگفته‌های رزمندگان دفاع مقدس باید ثبت شود/ عظمت کار خبرگزاری دفاع مقدس در انتشار آثار ناب شهداستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالعلی گواهی» رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح روز گذشته در جریان بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، دوران دفاع مقدس را گنجینه پربار و پربهایی دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «گنج‌های فراوانی را می‌شود از دفاع‌ مقدس استخراج کرد.»

حجت‌الاسلام گواهی افزود: دفاع مقدس باعث شد انقلاب اسلامی تا امروز با توجه به همه دشمنی‌هایی که علیه این انقلاب وجود داشت، حفظ شود. بعد از تشییع شهدای غواص، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «خدا را شکر شهدا به دادِ ما می‎رسند و به کمک انقلاب می‌آیند، همانطور که شهادت شهید سلیمانی و شهید همدانی نیز تحولی در مردم ایجاد کرد.»

وی خاطرنشان کرد: روحیه بسیجی، ایثارگری، ازخودگذشتگی، دیگران را دیدن و خود را ندیدن، از دوران دفاع مقدس به‌جا مانده است و ما با این گنج می‌توانیم بسیاری از حوادث و مشکلات را حل کنیم.

حجت‌الاسلام گواهی با تاکید بر اهمیت حفظ و ثبت آثار به جای مانده از دوران دفاع مقدس، بیان داشت: در دفاع مقدس کار دست نیروهای تبلیغات بود، فرماندهان از صحبت کردن و عکس گرفتن پرهیز داشتند و حتی در خط مقدم جبهه هم دوست نداشتند دیده شوند. لذا نیرو‌های تبلیغات در شب‌های تاریک، عملیات‌ها را به تصویر می‌کشیدند و برخی تصاویر را از فرماندهان و رزمندگان ثبت و ضبط می‌کردند که اگر آن تصاویر و اسناد ضبط شده نبود، اکنون همین اندک آثار به‌جا مانده از آن دوران و شهدا و رزمندگان را هم نداشتیم.

وی تصریح کرد: دوستان ما در خبرگزاری دفاع مقدس ساعات زیادی را وقت می‌گذارند و از اسطور‌ه‌های مقاومت و خانواده‌های شهدا تصویر و مصاحبه ضبط کرده و تولید محتوا می‌کنند و با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در فضای مجازی حضور پیدا می‌کنند که این فعالیت‌ها قابل تمجید و ستایش است.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: ساماندهی و مدیریت گروه‌ها و کانال‌هایی که از دفاع مقدس تولید محتوا می‌کنند مهم است، ممکن است در برخی سایت‌ها یا کتب مطالبی که در شأن دفاع مقدس نیست، تولید شود که پسندیده نیست؛ چرا که ممکن است این مطالب از دوران دفاع مقدس تصویر و روایات نادرستی ارائه کند که این همان خواسته دشمن است.

حجت‌الاسلام گواهی گفت: آن زمان امکانات تسلیحاتی ما کم بود و یا مدرن نبود، سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند، اما تجهیزات معنوی ما بالا بود. محال بود که نماز جماعت، دعای کمیل، دعای توسل نداشته باشیم. این‌ها امروز باید به تصویر کشیده شود. زمان زیادی نداریم، بسیاری از رزمندگان آن دوران شهید شده و کهنسال هستند. باید از رزمنده‌ها خواهش کنیم ناگفته‌های جنگ را بازگو کنند. اسرار زیادی در آن دوران وجود دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های با بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس باید در استان‌ها بیشتر فعال باشد و گنج دفاع مقدس را استخراج کند و در اختیار نسل امروز قرار دهد، گفت: در قرارگاه جنوب تشکیلاتی به نام عملیات روانی تشکیل شد، من نمی‌دانستم چیست، یکی از دوستان نشان داد که با قایق از راه جزیره مجنون به نزدیکی خاک عراق می‌رفت و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را به زبان عربی که آن زمان در انتهای خطبه‌های نماز جمعه خطاب به مردم عراق می‌گفتند، پخش می‌کرد تا ارتش بعث بشنوند. اینگونه عملیات روانی انجام می‌شد. دشمن با این کار احساس ناامنی می‌کرد.

حجت‌الاسلام گواهی در پایان عنوان کرد: تبلیغات، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از دوران دفاع مقدس و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت مقدس است و ما باید مشوق این جریان باشیم، به‌خصوص برای جوان‌ها که دوست دارند دینشان به شهدا را ادا کنند. ما بخشی از آن ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را در دوران کرونا دیدیم و امیدواریم خبرگزاری دفاع مقدس در انجام رسالت فرهنگی خود که ترویج این فرهنگ ناب است، همواره موفق باشد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار