رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد؛

توسعه و تقویت ملزومات طرح امداد و نجات در دستور کار هلال‌احمر

کولیوند در نشست تخصصی با مسئولان کشوری و متخصصان حوزه بحران بر توسعه و تقویت همه‌جانبه‌ی ملزومات اجرایی شدن طرح امداد ونجات با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 30December 2021

توسعه و تقویت ملزومات طرح امداد و نجات در دستور کار هلال‌احمربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست تخصصی تدوین طرح جامع امدادونجات با حضور مسئولان کشوری و داخلی هلال‌احمر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محور‌های برنامه‌ی من در جمعیت هلال‌احمر تغییر و بازنگری ساختار امدادونجات و مقابله با سوانح اقلیمی است که باید برای پاسخ به آن‌ها آماده باشیم و در کنار آن توانایی‌هایمان را توسعه داده و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته درخصوص مباحث امدادونجات و اقلیمی زحمات بسیاری کشیده شده که قابل تقدیر است، گفت: من گلایه و انتقاد از گذشته ندارم بلکه قدردان زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران این حوزه هستم، اما اعتقاد دارم می‌شود برای تحقق فرایند‌های مدیریت بحران بهتر کار کرد که زحمت توسعه و بهتر کار کردن با اندیشمندان و متخصصان این حوزه همچون عزیزان حاضر در این جلسه است.

وی اولین هدف رسیدن به آمادگی مطلوب جمعیت هلال احمر در پاسخ اضطراری به حوادث و بلایا را نوشتن یک نقشه جامع و کامل برای امدادونجات دانست و گفت: تدوین نقشه جامع و کامل برای تحول در ساختار امدادونجات ضروری و مهم است، اما قطعا بدون نقص نخواهد بود و به تناسب شرایط می‌تواند با کمک خرد جمعی ویرایش شده و تغییر پیدا کند.

کولیوند با اشاره به هدف تشکیل این نشست برای بررسی نقاط ضعف و قوت ساختار امداد و نجات هلال‌احمر به همراه رسم نقشه راه تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت ما هنوز سنتی است که نیازمند نظرات متخصصان هستیم تا از این حالت خارج شده و به وضعیت مطلوب برسیم، بنابراین باید از تکنولوژی روز دنیا بهره ببریم و قدم به قدم پیش برویم.

وی با اشاره به نقش داوطلبان در این طرح گفت: از نظر منابع انسانی نیازمند تحول هستیم، روحیه امدادگران باید تغییر کند و روحیه شادابی را میان داوطلبان باید ایجاد کنیم. گلایه امدادگران برای تامین تجهیزات، رفاهی و سایر موضوعات مربوط به منابع انسانی انصافا به حق است و باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه همه داوطلبان باید شناسنامه دار بشوند گفت: درگاه ورودی داوطلبان، نجاتگران و جوانان باید به گونه‌ای باشد تا افراد با انگیزه وارد جمعیت بشوند، یعنی اگر حادثه‌ای باشد بدانیم کجا چه کسی داوطلب ما در چه نقطه‌ای است؛ اگر این لشکر داوطلب را شناسنامه دار کنیم می‌توانیم به داوطلبان همچون معتمدین هلال احمر تکیه کنیم.

کولیوند با اشاره به جزییات تدوین طرح امدادونجات بیان کرد: طرح جامع امدادونجات از همه لحاظ همچون تشکیلات، ساختارها، دستورالعمل ها، لجستیک، تجهیزات و سایر موارد باید مورد بررسی قرار بگیرد، وضعیت انبار‌ها باید مورد بازبینی قرار بگیرد که فرآیند کاری اش اصلاح شود. از همه مهم‌تر بحث ایجاد هماهنگی‌ها است؛ باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شده و امکانات و منابع همه دستگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود.

وی همچنین افزود: من انتظار دارم کمیته‌های تخصصی تشکیل بشوند، کار‌ها تقسیم شده و مطالب به اشتراک گذاشته شود. در واقع جلسات این چنینی باید موجب تصمیم گیری علمی و عملیاتی شده و نتیجه جلسات هم برای امدادگران در عملیات و حوادث کاربردی و نتیجه بخش باشد.

به گفته دکتر کولیوند، جمعیت هلال احمر جایی است که همه علاقه‌مند هستند از اعضای آن باشند، چون ماهیت آن ایثارگری و خدمت است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها