رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان:

آثار مخرب و ویرانگر فتنه باید بازخوانی شود

حجت الاسلام عادلی گفت: فتنه آثار مخرب و ویرانگری دارد که باید آن را بازخوانی کنیم و از زوایای مختلف در مراسم و همایش‌ها آن را بررسی کنیم تا دوباره گرفتار فتنه نشویم.
کد خبر: ۴۹۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ - 30December 2021

آثار مخرب و ویرانگر فتنه بازخوانی شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «ولی عادلی» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در مراسم سالروز حماسه ۹ دی که در مصلی نمازجمعه شهرستان «بندر انزلی» برگزار شد، اظهار داشت: ۹ دی یک حماسه ماندگار است و برای همیشه تاریخ همانند ایام‌الله دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران باقی خواهد ماند، زیرا یکی از پیچیده‌ترین فتنه‌های دشمنان انقلاب را مردم ایران با آگاهی و بصیرت در هم پیچیدند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان تصریح کرد: ۹ دی از این جهت ویژگی خاصی دارد که برنامه دشمن این بود که با تبلیغات سوء مردم را به صحنه خیابان بکشد و با اغتشاش و برهم زدن نظم عمومی انقلاب را منهدم کند، ولی به لطف خداوند و با هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب و بصیرتی که مردم ایران داشتند نقشه‌های دشمن نقش برآب شد.

وی با اشاره به اینکه با رهبری هوشمند امام انقلاب و حمایت مردم از نظام، توطئه وحشتناک دشمن نقش بر آب شد، افزود: خودجوش بودن، مردمی بودن و حضور گسترده مردم از ویژگی‌های ۹ دی است، زیرا کسی برای این روز فراخوان عمومی اعلام نکرد، ولی مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و طومار دشمنان و فتنه‌گران را در هم پیچیدند و این در نوع خود اتفاقی بی‌نظیر بود و این پیام را دارد که بصیرت مردم ایران یک بصیرت مثال‌زدنی است.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بیش از ۸۰ درصد از واجدین شرایط پای صندوق رای آمدند و این افتخار بزرگ برگ زرینی بود که مردم بار دیگر به نام خود ثبت کردند، ولی با فتنه تبدیل به تلخی شد، خاطرنشان کرد: فتنه آثار مخرب و ویرانگری دارد که باید آن را بازخوانی کنیم و از زوایای مختلف در مراسم و همایش‌ها آن را بررسی کنیم تا دوباره گرفتار فتنه نشویم.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه به فکر فتنه است و این مردم هستند که باید همیشه هوشیار و بصیر باشند تا در دام آن گرفتار نشوند، تاکید کرد: تورم و گرانی که امروز مردم از آن رنج می‌برند از آثار فتنه ۸۸ است، زیرا وقتی فتنه آغاز می‌شود معلوم نیست آثار آن چقدر ادامه پیدا می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اظهار داشت: کسانی که فتنه ۸۸ را ایجاد کردند امروز باید جواب این ملت را بدهند، زیرا آن فتنه باعث پررویی و تغییر ادبیات دشمن شد و باعث شد تا تحریم‌ها و تهدید‌ها بیشتر شود.

وی تشویش اذهان عمومی و ایجاد شکاف بین مردم و امیدواری دشمنان نظام به برخی جریانات داخلی، خسارت مالی و مادی بسیار، تخریب چهره‌ها و شخصیت‌ها و مراکز قانونی نظام، بازی با حیثیت نظام در خارج از کشور، افزایش امید دشمن به بی‌ثبات‌سازی و براندازی در ایران و باج‌خواهی دشمن در پرونده هسته‌ای را از دیگر خروجی‌های فتنه ۸۸ دانست و متذکر شد: این‌ها بخشی از خسارتی است که بعد از فتنه ۸۸ به ملت ایران تحمیل شد که باید آن‌هایی که به این مسئله دامن زدند پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام عادلی با بیان اینکه راه نجات از فتنه داشتن بصیرت و آگاهی است، خاطرنشان کرد: مردم ایران بصیر و آگاه هستند و به فرمان، ولی امر زمان خود گوش فرا می‌دهند.

وی افزود: امروز در سالروز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هستیم و خواسته مردم این است که سران فتنه دادگاهی شوند و به تمام این آسیب‌هایی را که به خاطر خواسته‌های دنیای خود بر مردم و ملت تحمیل کردند پاسخ بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار