گزارش دفاع‌پرس از مراسم تشییع شهدای گمنام؛

تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام در تهران/ شهدا لاله‌هایی بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند+ تصاویر

مراسم تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج‌الشهدا برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ - 06January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تهران صبح امروز (پنجشنبه) از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج‌الشهدا برگزار شد.

تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام در تهران/ شهدا لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند

پیام امام خامنه‌ای به‌مناسبت تشییع ۲۵۰ شهید

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رائحه‌ی معنویت و جهاد، معطّر میسازند و پرچم افتخار به خون‌های ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در میآورند. تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علی‌ها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ی آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ی آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله.

به ارواح طیبه‌ی این شهیدان و به چشم‌ها و دل‌های منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود میفرستم و فضل و رحمت فزاینده‌ی پروردگار را برای همه‌ی آنان مسألت می‌کنم.

سیّدعلی خامنه‌ای»

تشییع شهدا درس خدمت خالصانه و مبارزه با نفوذ در کشور را می‌دهد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس، اظهار داشت: در این کشور اگر کسی گوش شنوا داشته باشد می‌تواند پیام شهدا که فضای کشور را طنین انداز کرده است را بشنود.

وی ادامه داد: پیام شهدا عبودیت پروردگار، خدمت به مردم، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی است، زیرا این پیام گره‌گشای تمام مشکلات مردم و کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر کسی به خوبی پیام شهدا را بفهمد در می‌یابد که سخن آن‌ها خدمت خالصانه به مردم است، گفت: بنده به همه مسئولین و کسانی که برای این نظام اسلامی در حال کار کردن هستند توصیه می‌کنم که این پیام شهدا را سر لوحه کار خود قرار دهند. امروز شهدا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده ما گذاشته اند.

رئیسی تصریح کرد: مراسم تشییع شهدا همانند یک کلاس درسی است که می‌تواند به همه درس خدمت خالصانه و مبارزه با نفوذ در کشور را بدهد؛ زیرا اکنون خطر نفوذ یک خطر مهم برای کشور است که باید مراقبت‌های لازم درباره آن صورت گیرد.

وی با اشاره به ناامیدی‌های موجود در جامعه، بیان داشت: قطعاً با عنایت خون شهدا تمام مشکلات کشور حل خواهد شد و بنده به کسانی که به هر دلیلی ناامید هستند بیان می‌کنم قطعا با کمک خون شهدا آینده کشور درخشان و امیدوار کننده خواهد بود.

تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام در تهران/ شهدا لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند

مسئولان باید راه شهدا را ادامه دهند

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تشییع پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع‌‎ مقدس با بیان اینکه دو سال قبل شهید سلیمانی را در همین‌جا تشییع کردیم گرد هم آمدیم، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس هر وقت آتش دشمن سنگین می‌شد و عرصه بر همه تنگ می‌شد و راهی پیش رو نبود به حضرت زهرا (س) پناه می‌بردند.

قالیباف ادامه داد: امروز ما در این مکان جمع شده‌ایم تا شهدایی که همه تاریخ، حریت و آزادگی ما بوده و شمع محفل ما هستند را تشییع کنیم.

رئیس مجلس گفت: شهدای انقلاب اسلامی لاله‌هایی بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند و ما باید کار آن‌ها را قدر بدانیم؛ زیرا آن‌ها پیام آور کربلا هستند.

تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام در تهران/ شهدا لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند+ تصاویر

وی گفت: انقلابی کسی است که با اطاعت از ولایت در کنار شهدا گره از کار مردم باز کند در غیر این صورت نمی‌تواند بگوید پیرو امام و شهداست.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه پناه رزمندگان در سخت‌ترین شرایط جنگ، حضرت فاطمه (س) بود، افزود: از بچه‌های گمنام تفحص و کسانی که گمنام به شهادت رسیدند و چندین هزار شهید گمنام را تفحص می‌کنند، تشکر می‌کنم.

مسئولان وظیفه سنگینی در حراست از خون شهدا دارند

«غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: پیام شهدای عزیز به ما این است که هستی خود را برای اسلام، برای جمهوری اسلامی و عزت و سربلندی مردم گذاشتند، جانشان را فدا کردند که دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی باقی بماند مردم هم ان‌شاالله بتوانند در راه سعادت گام‌های بلندتری بردارند.

وی با اشاره به جانفشانی و ایثار شهدا گفت: ما که زنده هستیم و هر مسئولیتی برعهده داریم، وظیفه سنگینی در حفظ و حراست خون شهدا و ایثارگران داریم، باید برای عزت، سربلندی، رفاه، امنیت و آرامش مردم تلاش کنیم و اگر بتوانیم کاری کنیم که مردم در دنیا و آخرت، عزیز، مقتدر و سربلند باشند و در رفاه و امنیت باشند توانستیم حق شهدا را ادا کنیم.

اژه‌ای با اشاره به مشکلات امروز جامعه و راه برون رفت از آن با بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس تصریح کرد: دوران دفاع مقدس مشکلات بیشتر از امروز بود، مردم با صبر، مجاهدت همه‌جانبه و تلاش توانستند از مشکلات عبور کنند. با همان روحیه جهاد، ایمان، استعانت از خداوند و همکاری و وحدت می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان بیان داشت: از خدا و شهدا شفاعت می‌طلبیم تا نزد خداوند عاقبت بخیر باشیم و بتوانیم در مسئولیت خطیری که داریم انجام وظیفه کنیم.

شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: ۲۵۰ تن از شهدای گمنام در سراسر کشور تفحص شدند که ۱۵۰ تن از آن‌ها در تهران هستند و مراسم وداع با این شهدای والامقام شب گذشته (چهارشنبه) در مصلی امام خمینی (ره) با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و عموم مردم برگزار شد.

تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام در تهران/ شهدا لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه حضور در مراسم تشییع شهدا برای هر ایرانی افتخار است، افزود: شهدای گمنام حق بسیاری بر گردن ما دارند و با شهدایی که هویت آن‌ها مشخص است، تفاوت دارند؛ چون والدین شهدای گمنام چشم‌انتظار آن‌ها هستند. افتخار می‌کنم که به‌عنوان عضوی کوچکی از این جامعه در این مراسم شرکت کرده‌ام.

شهدای گمنام شناسنامه و هویت اقتدار کشور هستند

سردار سرتیپ پاسدار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه آیین تشییع پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه شهدا مایه فخر و مباهات و اقتدار ما هستند، اظهار داشت: بزرگداشت یاد، نام و خاطره شهدا در حقیقت بزرگ داشت فرهنگ ایثار و مجاهدت است.

وی افزود: شهدا با مجاهدت و جانفشانی خود اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند و با مجاهدت خود به جهانیان نشان دادند که ملت بزرگ ما هرگز در مقابل دشمنان سر تسلیم و تعظیم فرود نخواهد آورد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: شهدای گرانقدر ما با شهادت خود عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند و مجاهدت آن‌ها تا همیشه ستودنی است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: شهدای گمنام در حقیقت شناسنامه و نشان دهنده اقتدار ملت سرافرازی است که در مقابل همه دنیای کفر سر تسلیم فرود نیاوردند و تا پای جان ایستادند.

وی اظهار داشت: مجاهدت شهدای گمنام، آوازه اقتدار و مجاهدت ملت بزرگ ایران را به جهانیان نشان داد.

رئیس پلیس پایتخت عنوان داشت: همه تمهیدات لازم ترافیکی و انتظامی برای تسهیل عبور و مرور و برپایی هرچه با شکوه‌تر این مراسم اندیشیده شده است.

در این مراسم، حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، حجت الاسلام «غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و امور دارایی، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سردار سرتیپ پاسدار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی و «علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور دارند.

تشییع پیکرهای پاک ۱۵۰ شهید گمنام در تهران/ شهدا لاله‌های بر پیشانی عزت و افتخار ایران عزیز هستند

بنا بر این گزارش، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع پیکر‌های مطهر ۲۵۰ شهید دفاع مقدس مربوط به عملیات‌های کربلای ۵ در شلمچه و کربلای ۸ در شلمچه، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در شلمچه، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در زبیدات، عملیات خیبر در جزیره مجنون، تک دشمن در جزیره مجنون، عملیات والفجر یک در فکه، عملیات والفجر مقدماتی در فکه، عملیات والفجر ۹ در چوار تا سلیمانیه، عملیات کربلای ۶ در سومار، عملیات بدر در شرق دجله، عملیات رمضان در شرق بصره در تهران و ۲۴ استان کشور برگزار می‌شود که ۱۵۰ تن از این شهدا در تهران و ۱۰۰ تن دیگر در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، لرستان، مرکزی و هرمزگان تشییع می‌شوند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار