سرلشکر سلامی:

حاج قاسم فرمانده یک نبرد جهانی علیه شیاطین عالم بود/ پیروزی قریب‌الوقوع یمن محصول تفکر شهید سلیمانی است

فرمانده کل سپاه گفت: شهید سلیمانی فرمانده یک نبرد جهانی علیه تمام شیاطین عالم بود که جبهه اسلام را به یکدیگر پیوند داد و موجب فرار دشمنان از بلاد اسلامی شد.
کد خبر: ۴۹۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ - 06January 2022

شهید سلیمانی فرمانده یک نبرد جهانی علیه تمام شیاطین عالم شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی اظهار داشت: خداوند را سپاسگزارم که مجدداً در دومین سالگرد شهادت فرمانده رشید و پرافتخار تاریخ اسلام و شهیدان والامقام همراه او در روز شهادت حضرت زهرا (س) تجسم حقیقی آیات الهی قرآن در رخسار نورانی یک بانو، توفیق زیارت مردم شریف، وفادار، مهربان و کریم استان کرمان را در این مکان معنوی داشتم.

وی با بیان اینکه افتخار این را دارم که حامل سلام و دعای خیر و ارادت قلبی امام خامنه‌ای به شما باشم، ادامه داد: دو سال پیش در چنین روز‌هایی در کرمان باران بارید؛ اما نه از آسمان بلکه از چشمان محزون مردمانی که سر از پا نمی‌شناختند؛ از خود بی خود شده بودند و در اوج دلدادگی و عطش ملاقات با همه وجود و قلبشان برای بدرقه آسمانی یک مرد بزرگ در میدان این شهر حاضر شده بودند.

فرمانده کل سپاه افزود: در مقابل چشمانشان (مردم) دو پیکر مانند خورشید تجلی می‌کرد؛ پیکر شهید سلیمانی که در تاریخ جهان و بشریت بیشترین سال‌های عمر خود را در میدان جهاد گذراند و در کنار او قامت بلند مرد دیگری که در تمام میادین همپا، همرزم و غمخوار او بود سردار شهید حسین پورجعفری و در عراق همزمان فرمانده بزرگ دیگری که نام او در تاریخ اسلام جاودان خواهد ماند و در ملکوت کنار قاسم حضور دارد شهید ابومهدی مهندس و در نقاط دیگر کشور که شهدای همراهشان تشییع می‌شدند.

حاج قاسم حاصل عمر رهبر انقلاب است

این مقام مسئول تصریح کرد: حاج قاسم حاصل عمر رهبر انقلاب است؛ توصیف این مرد بزرگ از عهده من برنمی‌آید و می‌توانم به اندازه بضاعت خودم او را توصیف کنم؛ اما عظمت او فراتر از وسعت ذهن ما است؛ او اکنون یک شهید است و همانطور که خودش گفت شهید به دنیا آمد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر انسانی تمثال و تجسم هویتی است که الی الابد با آن شناخته می‌شوند؛ شهدا همیشه شهیدند؛ حتی در حیات ظاهری خود تصریح کرد: پاییز سال ۶۰ در یک پادگان آموزشی در شهر کرمان او را دیدم، جوانی خوش‌سیما که نمی‌شناختمش؛ نگاهی نافذ در رخسار او اراده و عزم و جدی بودن می‌درخشید.

وی ابراز کرد: او در حال جمع آوری نیرو‌ها برای اعزام به منطقه جهت برگزاری عملیات طریق القدس (فتح بستان) بود و هیچکس تصور نمی‌کرد آن جوان خوش‌قامت روزی فرمانده یک میدان نبرد جهانی علیه تمام شیاطین عالم شود، از شمال آفریقا تا شرق مدیترانه جبهه اسلام را به هم پیوند دهد، موجب فرار مستکبران از بلاد اسلامی شود و مسلمانان را از اشغال و بردگی نجات دهد؛ هیچ‌کس چنین تصوری نداشت.

شهید سلیمانی تسخیرکننده دل‌ها و حاکم بر قلب‌ها بود

فرمانده کل سپاه بیان کرد: اما او به میدان جهاد رفت و در طول این ۴۰ سال شخصیتش تکامل یافت معرفتش استحکام پیدا کرد در هر عملیات قلبش مطمئن‌تر و افق دیدش وسیعتر و میدان نفوذش بر قلب‌ها گسترش می‌یافت.

سردار سلامی اظهار کرد: او حقیقتاً تسخیرکننده دل‌ها و حاکم بر قلب‌ها بود؛ لشکرش که ثارالله نام داشت، همه جا جاری بود همواره در سخت‌ترین نقاط نبرد حاضر بود؛ نقطه امید و اتکا و مظهر اعتماد به نفس سیمای توکل اسطوره صبر و استقامت و در عین حال اهل فضیلت با اوج خضوع قامتش در برابر مردم همانند کمان خاضع بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی عملیات به عملیات تکمیل‌تر می‌شد تا در پایان جنگ به یک قرص کامل تبدیل شد، گفت: طراح و مدبر و متفکر بود، نمی‌شود همه جهات شخصیت او را توصیف کرد در همه جهات بلوغ شخصیت داشت شخصیت معیار بود که اندازه لبخند‌ها را می‌توان با او سنجیدف اندازه غضب را با او اندازه گرفت و او میزان و ترازوی عمل بود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انفاق، ایثار، صبر و توکل را می‌توان با او سنجید، عنوان کرد: او هرگز از میدان جنگ برای آزادی، کرامت، شرف، حیثیت، اعتبار، امنیت، آرامش، آسایش کنار نرفت نقشه اش برای جهان اسلام وسیع بود و قله‌های رفیعی در نظر داشت.

سرلشکر سلامی ادامه داد: نگاهش به انسان الهی بود، او از قرآن آموخته بود، احیاگر واقعی انسان بود؛ نه قومیت نه مذهب نگاه او را به انسان محدود نمی‌کرد؛ همه را دوست می‌داشت، جز دشمنان انسانیت، اسلام و وطن را و برای همین همه او را دوست دارند، شیعه، سنی، مسیحی، ایرانی و غیرایرانی.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عجیب و شگفت‌انگیز است که یک شخصیت در میدان جنگ محبوب قلوب همه عالم شود، این ممکن نیست، عنوان کرد: او حاصل عمر رهبری است، محصول مناجات شب ولی امر مسلمین است؛ این را با علم می‌گویم.

فرمانده کل سپاه گفت: شهید سلیمانی در آن مکتب تعلیم یافته روح جهاد و استقامت و حیات طیبه محصول عمل صالحی است که در مکتب امام عزیزمان آموخته است.

سردار سلامی با بیان اینکه قاسم محصول ایمان و عمل صالح بود، ابراز کرد: از آنچه دوست داشت انفاق می‌کرد در امر به معروف هرگز خود را فراموش نمی‌کرد و می‌توان به زیبایی او را با قرآن توصیف کرد. تواضعی از رحمت در مقابل مومنان داشت و از سرزنش نمی‌ترسید و جهاد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه فضائل اخلاقی او انتها نداشت همه در چشمان او بزرگ بودند و اما دشمنان او در چشمش کوچک بودند، اظهار کرد: الله اکبر در وجود او مجسم بود؛ این که می‌بینید این داغ سرد نمی‌شود و یک جریان است و قاسم جاری شده و تکثیر شده است.

پیروزی قریب‌الوقوع یمن محصول تفکر شهید سلیمانی است

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ملی‌ترین، امتی‌ترین، اسلامی ترین، ایرانی‌ترین شخصیت ما که هم به جهان اسلام و ایران و مردم کرمان تعلق داشت.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه نگین درخشان انگشتری خلقت را در کرمان در اختیار دارید، خوش به سعادت شما ادامه داد: آثار وجودی شخصیت او فراوان است؛ هیچ مشرک، منافق و کافری امروز نمی‌تواند به بلاد مسلمانان حمله کند و جان سالم به در ببرد.

وی افزود: او ارتش‌های بزرگی ایجاد کرده، برای مظلومان قدرت ایجاد کرده است و یمنی‌ها نزدیک به پیروزی هستند و این محصول کدام تفکر است؟ به فلسطین محاصره شده حیات و جان داده و فلاخن‌ها را به موشک تبدیل کرد؛ در لبنان به کمک حزب الله جوان می‌شتابد و شکست‌های افسانه‌ای به صهبونیست‌ها تحمیل می‌کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید سلیمانی اعتماد مسلمانان را به خدا افزوده و باور‌ها را قوی کرده است، اظهار کرد: او با لبخند‌ها و نگاه مهربانش؛ کسی که این چنین شمشیر می‌زند، اینقدر مهربان و متواضع، این میراث علی است؛ در عراق آنجا که قلب‌های ما آنجاست در کنار برادرانمان در عراق ایستاد و از حرم‌ها و حیثیت مومنان و اعتبار مسلمانان دفاع کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: در سوریه آواره شدن مسلمانان سخت بود؛ هم غصه می‌خورد و هم می‌جنگید؛ ابوالفضل انقلاب ما با دست‌های قطع شده جاودان ماند؛ دلیل عزت او یک کلام است؛ اطاعت از ولی.

وی تأکید کرد: باید از خانواده‌های شهدا تجلیل کرد؛ چرا که شهدا به آرزوی خود می‌رسند، اما خانواده‌هایشان آرزوی خود را از دست می‌دهند؛ پس با شهدا هم‌فضیلتند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: از مردم کرمان و از خانواده‌های شهدای تشییع که برای بدرقه این مردان بزرگ به میدان آمدند، تقدیر می‌کنم؛ این‌ها یاران قاسم و عاشقان شهادت هستند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها