رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت:

بیمارستان صحرایی چنانه نماد مقاومت ارتش در دوران دفاع مقدس است

سردار سرتیپ فتحیان با اشاره به خدمات شایان کادر درمانی بیمارستان صحرایی چنانه در دوران دفاع مقدس که به نام شهید مخبری نام‌گذاری شد، گفت: بیمارستان چنانه نماد مقاومت ارتش در دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۹۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ - 08January 2022

بیمارستان صحرایی چنانه نماد مقاومت ارتش در دوران دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «نصرالله فتحیان» رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در مراسم رونمایی از یادمان «چنانه»، بیمارستان صحرایی ارتش در زمان جنگ تحمیلی که به نام فرمانده رشید دوران مقدس شهید مخبری نام‌گذاری شد، با اشاره به خدمات شایان جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: متأسفانه خدمات و جانفشانی‌های جامعه پزشکی کشور در دوان دفاع مقدس آن‌گونه که باید دیده و شنیده نشده و به جامعه مخاطب ارائه نشده است.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت جمع‌آوری و ثبت اطلاعات، خدمات و حماسه‌های جامعه پزشکی، نظام سلامت و کادر درمان کشور و نیرو‌های مسلح در مقطع دفاع مقدس و خدمات آنان در جبهه مقاومت است.

رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به همکاری و تعامل ارتش جمهوری اسلامی در این حوزه گفت: نیروی زمینی، نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی در راستای اهداف این موسسه به نحو مطلوبی با ما همکاری کرده‌اند.

سردار فتحیان بیمارستان صحرایی چنانه را به‌عنوان نماد مقاومت بهداری ارتش در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: نسل جوان با حضور در این مکان‌های مقدس و تاریخی می‌توانند با خدمات جامعه درمانی نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

وی بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) سپاه را نیز نمونه‌ای از همکاری و تعامل با موسسه مذکور عنوان کرد و فعالیت‌های آن را در راستای ارائه خدمات نیرو‌های مسلح به مردم دانست.

رئیس موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از یک میلیون مجروح تحت درمان قرار گرفتند و در همان مقطع بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی حیات‌بخش انجام گرفت که بخش قابل توجهی از آن در همین بیمارستان‌های صحرایی انجام شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار