برای نخستین‌بار منتشر شد؛

سردار قاآنی: حس شهادت‌طلبی و ایثارگری در رزمندگان، تنها سلاح مقابله با دشمن است + صوت

مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نخستین‌بار صوت منتشرنشده‌ای از سخنان فرماندهی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در دوران دفاع مقدس را منتشر کرد که فرمانده فعلی نیروی قدس سپاه در آن به تشریح وضعیت جنگ و موقعیت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد می‌پردازد.
کد خبر: ۴۹۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ - 08January 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده فعلی نیروی قدس سپاه در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) و لشکر ۵ نصر را بر عهده داشت. از آنجا که سخنرانی‌های حماسی فرماندهان در دوران دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ روحیه مقاومت و استقامت رزمندگان و آحاد مردم در سراسر کشور بود، سردار قاآنی در سخنرانی آن روز خود به تشریح وضعیت جنگ و موقعیت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد پرداخت.

سردار قاآنی: ملت مسلمانی که با اتکاء قرآن انقلاب کرد زیر بار ذلت نمی‌رود/ حس شهادت‌طلبی و ایثارگری در رزمندگان، تنها سلاح مقابله با دشمن + صوت

مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نخستین بار صوت منتشرنشده‌ای از سخنان سردار اسماعیل قاآنی که در دوران دفاع مقدس فرمانده لشکر ۲۱ امام رضا (ع) بود و اکنون فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است را منتشر کرد.

در این سخنان که در همایش خانواده‌های رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس پس از شهادت سردار شهید محمود کاوه در روز ۱۵ آبان ۱۳۶۵ برگزار شد، سردار قاآنی فرمانده جدید لشکر ۲۱ امام رضا (ع) به تشریح وضعیت جنگ و موقعیت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد پرداخت.

متن سخنرانی سردار قاآنی در روز ۱۵ آبان ۱۳۶۵ به شرح زیر است:

«ملت مسلمانی که با تکیه بر قرآن انقلاب کرده است، زیر بار ذلت نمی‌رود. ما راهی جز این نداریم؛ اگر بنا باشد که ما با امکانات با دشمن بجنگیم، حتی تا ۱۵ روز هم نمی‌توانیم جنگ را ادامه دهیم.

در این جنگ شهامت، شجاعت و ایثارگی نیاز است. تنها سلاحی که بچه‌های ما داشتند و بوسیله آن با دشمن جنگیدند، حس شهادت‌طلبی و ایثارگری آن‌ها بوده است و الا بچه‌های ما با کدام توپ و تانکی جنگیده‌اند؟

اینکه روز ۱۳ آبان نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع اینطور مقتدرانه آمریکا را رسوا می‌کند، این گوشه‌ای از رسوایی هست که آمریکایی‌ها به بار آورده‌اند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها