رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در پاسداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک ضرورت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، انسجام و هم‌افزایی میان تمام دستگاه‌های فرهنگی برای پاسداشت چهلمین و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به‌عنوان یک ضرورت دانست که در قرارگاه پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه است.
کد خبر: ۴۹۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ - 08January 2022

هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در پاسداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک ضرورت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نخستین نشست ستاد دهه فجر با عرض تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) ایشان را الگویی کامل دانسته و اظهار داشت: حضرت زهر (س) در تمام فضایل اخلاقی و خصایل انسانی در اوج و قله بود، اما برترین ویژگی که دغدغه آن حضرت به شمار رفته و روح همه فضایل محسوب می‌شود دفاع از حریم ولایت و امامت است. حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید راه امامت و ولایت است.

وی در ادامه بیان کرد: سلسله نورانی شهیدان ولایت و امامت از ایشان آغاز و همه شهیدان انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش نهضت تاکنون، شهدای این قافله مقدس و پر افتخارند؛ همان‌گونه که انقلاب ایران ادامه راه و مسیر انقلاب فاطمی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور گفت: در این حادثه، آسیب‌ها و خساراتی به مردم وارد شد و تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند که برای آنان طلب رحمت و مغفرت نموده، برای خانواده‌های آنان صبر و اجر خواستاریم، اما آنچه که در این حادثه مشهود بود حضور مسئولین در میدان و بین مردم برای بررسی و همدردی و امداد رسانی به مناطق آسیب دیده است که جای قدردانی دارد و ان‌شاءالله با همین همت، رفع مشکلات و خسارت‌ها پیگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور در ادامه با اشاره به آغاز به کار کمیته‌های تخصصی ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از یک ماه قبل اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد و بی‌نظیر است که مسیر تاریخ را تغییر و راه جدیدی پیش روی دنیا قرار داد.

وی ادامه داد: در تبیین ابعاد، تاثیرات و دستاورد‌های داخلی و بین‌المللی این پدیده شگرف، قصور و کوتاهی داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قدرت اصلی این کشور، قدرت مردمی است گفت:
حجم فعالیت‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای، روانی و فشار‌های اقتصادی که علیه نظام و دستاورد‌های انقلاب وجود دارد، بسیار گسترده و سنگین است؛ لذا این حجم گسترده از دشمنی علیه نظام و ملت ایران، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری مراسم دهه فجر امسال گفت: روح برگزاری مراسم ایام‌الله دهه فجر باید با رویکرد تبیینی و همراه با جهاد روایت‌گری در مقابل تحریف و دروغ و فریب رسانه‌ای دشمن باشد.

حجت‌الاسلام موسی‌پور همچنین به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و حضور جدی در فضای مجازی و ضرورت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی اشاره و عنوان کرد:‌ طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم و استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه نیز در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی متعلق به تمامی اقشار جامعه است، گفت: انسجام و هماهنگی و هم‌افزایی میان تمام دستگاه‌های فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌ها، برای پاسداشت چهلمین و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورتی است که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان قرارگاه پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد.

وی توجه به جوانان و زنان به عنوان دو قشر مهم و تاثیرگذار که مورد هجوم تبلیغاتی رویکرد تحریفی دشمن هستند را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی تشکل‌های مردمی، مساجد، مدارس، هیئات مذهبی و مردمی سازی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر، که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مردم، خود را متولی برگزاری این مراسم بدانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان با بیان این که امسال باید چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت برگزار شود، اظهار داشت: دهه فجر، رزمایش مردمی در مقابل نظام سلطه برای پشتیبانی از انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها