نگرانی آمریکا از انتقام ایران در واکنش به ترور سردار شهید سلیمانی

یک پایگاه خبری آمریکایی با اشاره به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید نوشت: دولت آمریکا نگران پاسخ ایران در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی است.
کد خبر: ۴۹۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ - 10January 2022

نگرانی آمریکا از انتقام ایران در واکنش به ترور سردار شهید سلیمانیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه خبری «واشنگتن اگزمینر» با اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی در زمینه تحریم ده‌ها آمریکایی توسط ایران و تهدیدهای ایران علیه مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا گزارش داد دولت جو بایدن در این زمینه نگران است.

براساس این گزارش، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای در واکنش به تهدیدهای ایران در زمینه انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفته است که دولت واشنگتن از شهروندان آمریکایی محافظت خواهد کرد.

پیش از این «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا که از عوامل اصلی طرح ترور سردار سلیمانی بود از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند.

هراس پمپئو در واکنش به صحبت‌های حجت الاسلام رئیسی در مراسم سالگرد ترور سرداران شهید مقاومت بود.

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود، شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور کردید، نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت امریکا محاکمه شود، باید قصاص شود، باید حکم خدا در مورد او جاری شود».

واشنگتن اگزمینز اظهارات جیک سالیوان را نیز در واکنش به مواضع سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران در مراسم سالگرد ترور سردار سپهبد فاسم سلیمانی خوانده است.

سردار قاآنی در سخنرانی خود تاکید کرده بود، هرجا لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های خودشان و با افرادی از کناردست خودشان فراهم می‌کنیم، بدون این‌که ما حضور داشته باشیم.

وی همچنین گفته بود، اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد کنند، این کار برای آمریکا بسیار کم هزینه‌تر است از این‌که مردان جبهه مقاومت بروند و انتقام بگیرند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار