در مراسم گرامیداشت «یاران حاج قاسم» در وزارت ارتباطات عنوان شد؛

الحیدری: درک حاج قاسم سلیمانی بدون امام خامنه‌ای معنی ندارد

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله گفت: همانطور که ما می‌گوییم مالک اشتر بدون امام علی (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بدون امام حسین (ع) معنی ندارد، حاج قاسم سلیمانی بدون امام خامنه‌ای معنی ندارد.
کد خبر: ۴۹۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ - 10January 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای جبهه مقاومت مراسم گرامیداشت «یاران حاج قاسم» در مسجد پیامبراعظم (ص) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار با حضور فرماندهان جبهه مقاومت از کشور عراق برگزار شد.

سید هاشم الحیدری دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی مرد میدان، عاشق و مخلص بود و ترسی در دل نداشت. او در جبهه‌های مقاومت سوریه و عراق حاضر شد.

الحیدری: درک حاج قاسم سلیمانی بدون امام خامنه‌ای معنی ندارد

وی افزود: زمانی که تکفیری‌ها در دمشق به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران و کاخ ریاست جمهوری رسیدند همه اعم از دوست و دشمن حتی بزرگان مقاومت گفتند سوریه تمام شد. فقط یک نفر گفت ما اجازه نمی‌دهیم که سوریه به دست تکفیری‌ها بیفتد و آن شخص امام خامنه‌ای است. ایشان حاج قاسم سلیمانی را به سوریه فرستادند و حاج قاسم به عنوان سفیر ولایت فقیه به سوریه آمد. بعد از چند سال سوریه آزاد شد و داعش به عراق رفت و دومین شهر بزرگ عراق یعنی موصل را ساقط کرد. نقشه داعش در ان زمان حضور در سامرا و تخریب آرامگاه امامین عسکریین بود.

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق بیان کرد: من آن زمان در بغداد بودم و دیدم که حاج قاسم سلیمانی قبل از صدور فتوای آیت‌الله سیستانی در عراق حاضر بود و مانع به نتیجه رسیدن یک فتنه بزرگ شد.

سید هاشم الحیدری گفت: اگر حاج قاسم و دوستانش به عراق و سوریه نمی‌رفتند الآن داعش در شهر‌های ایران بودند. مدافعان حرم در ادامه انقلاب امام حسین (ع) و دفاع مقدس به میدان جنگ رفتند و اگرچه در ظاهر از حرم اهل بیت (ع) دفاع کردند، اما در واقع هدفشان دفاع از حریم حال حاضر که همان نظام جمهوری اسلامی ایران است، بود. این جبهه، جبهه ولایت است و امام خامنه‌ای فرمانده آن بود.

وی ادامه داد: همانطور که ما می‌گوییم مالک اشتر بدون امام علی (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بدون امام حسین (ع) معنی ندارد، حاج قاسم سلیمانی بدون امام خامنه‌ای معنی ندارد.

دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله عراق بیان کرد: انقلاب اسلامی با یک فریاد شروع شد و سپس به یک نظام تبدیل شد. هم‌اکنون زمان ما، زمان عین‌العمار نیست و امام خامنه‌ای با وجود افرادی، چون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس تنها نیست. امروز زمان پیروزی‌های ما است.

خانواده معظم شهدا بزرگترین سرمایه نرم‌افزاری انقلاب اسلامی هستند

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه شهدای ما اعم از شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و در رأس آن‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز ارادت ویژه‌ای به حضرت فاطمه زهرا (س) داشتند و از این جهت تقابل این جلسه با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم و گرامیداشت شهدای عزیزی که امروز ما میزبان آن‌ها بودیم و آن‌ها به خانه خودشان بعد از سال‌ها دوری برگشتند و یک بار دیگر خاطرات دوران دفاع مقدس، دوران سرتاسر ایثار، شجاعت، شهامت، اخلاص و از خود گذشتگی را به یاد ما آوردند و یک بار دیگر به نسل امروز ما یادآوری کردند که برای از بین بردن صدام و حزب بعث، برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان، برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی‌مان و برای به زمین نماندن فرامین امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی چه جانانه و چه عاشقانه دعوت حق را لبیک گفتند، اهمیت دارد. امروز شهدا چراغ و ستارگان راهنمای ما برای پیمودن راه نورانی امام که چیزی الا راه نورانی پیامبر اعظم و اهل بیت طاهرینش نبود، هستند. ما با پیمودن راه امام و اهل بیت (ع) به سعادت دنیا و آخرت می‌رسیم.

وی افزود: امروز ۲۵۰ شهید در تهران و ۲۴ استان کشور بعد از سال‌ها که ما از دوران دفاع مقدس فاصله گرفتیم یک پیام معناداری به دنیا مخابره کرد و آن این بود که این ملت پای آرمان‌ها، اعتقادات و باور‌های خودش ایستاده است و کسانی را که در آن مقطع حساس برای استقلال و حفظ آرمان‌ها و حیثیت این کشور پا به میدان مبارزه گذاشته‌اند، هرگز فراموش نمی‌کند. گذر زمان نمی‌تواند آن ایثارها، شهامت‌ها و اخلاص‌ها را به فراموشی بسپارد. دنیا امروز شاهد است که از صدام و ژنرال‌های قد کشیده و آموزش دیده او در کره خاک خبری نیست. این به برکت شهامت و حضور جانانه و معنادار این شهیدان و هزاران شهید این سرزمین است. به برکت حضور جانانه فرزندان شما ملت که امروز ملقب به جانباز و آزاده هستند و در بین شما زندگی می‌کنند. خانواده معظم شهدا بزرگترین سرمایه نرم‌افزاری انقلاب اسلامی هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز شما دیدید ملت ما از شهدا و خانواده عزیز آن‌ها چه تکریمی به جا آوردند. دنیا دو سال قبل در چنین روز‌هایی یک بار دیگر اراده مردم ایران را در پایبندی به احکام نورانی اسلام و فرهنگ اهل بیت و در تکریم و تجلیل کسانی که برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کردند، در تشییع جنازه حاج قاسم عزیز دیدند. رهبر معظم انقلاب آن تشییع جنازه را جز بی‌نظیرترین حضور‌های میدانی از ابتدای انقلاب تا به امروز توصیف فرمودند.

سردار رمضان شریف ادامه داد: مکتب حاج قاسم برای امروز همه ما درس‌های آموختنی دارد. دیگران بدانند و آگاه باشند که مردم ایران مردمانی فهیم، با هوش و قدرشناس هستند. علی رغم اینکه امپراتوری رسانه‌ای کشور در طول سال‌های گذشته همواره نوک حملات خودش را به نیروی قدس سپاه و در رأس آن حاج قاسم قرار داده بود، اما در همه نظرسنجی‌هایی که راجع به افراد شاخص در کشور صورت گرفت، قاسم همیشه در رأس محبوبیت نظرسنجی‌های مردمی بود. دشمن این را به خوبی می‌دانست و از عمق رابطه ما با این قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی آگاه بود.

وی افزود: حدود یک ماه قبل یکی از متفکرین آمریکایی‌های جنایتکار جمله‌ای به کار برد که شاید در داخل کشور ما خیلی به آن پرداخته نشد. او گفت ما قاسم سلیمانی را برای آن ترور نکردیم که در سوریه، عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان طرح‌های نظامی ما را شکست می‌داد هر چند که از این بابت سخت نگران و ناراحت بودیم. ما جنگ‌های زیادی کردیم و پیروزی‌ها و شکست‌های متعددی داشتیم.

آن چیزی که باعث شد ما قاسم سلیمانی را ترور بکنیم این بود که قاسم سلیمانی یک قدرت نرم‌افزاری در ایران اسلامی داشت که با این قدرت نرم‌افزاری خودش پیوند بین توده مردم و نظام جمهوری اسلامی را مستحکم کرده بود و به ما اجازه نمی‌داد طرح‌هایی را پیاده بکنیم که بتوانیم براندازی نرم را که ایجاد فاصله بین ملت و نظام دینی است، عملیاتی کنیم و بعد از تشییع جنازه حاج قاسم ما دیدیم که این تحلیل در منطق خودش تحلیل درستی است و حاج قاسم از یک پتانسیل مردمی بالایی برخوردار بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اشتباه دشمن این بود که او حساب نکرده بود وقتی ترور حاج قاسم انجام می‌شود، چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت. آن حضور میلیونی و این مراسم‌های ۲ سال گذشته به ویژه مراسم‌های امسال و رفتار جبهه مقاومت در برخورد با دشمن نشان داد که آمریکایی‌ها اشتباه استراتژیکی را مرتکب شده‌اند.

اگر شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) یقه یزید و یزیدیان را بعد از شهادت حسین‌بن‌علی (ع) رها کردند، ملت ایران، آزادگان جهان و شیعیان عالم هم یقه ترامپ و پمپئو را رها خواهند کرد.

هزار و دویست سال از شهادت حسین‌بن‌علی می‌گذرد، اما خون آن امام جاری، حرکت‌آفرین، انرژی‌بخش و الهام‌بخش است.

عراقی‌ها عهد بسته‌اند که همچنان در راه تحقق آرمان‌های حاج قاسم سلیمانی ثابت قدم باشند

رئیس دفتر شهید محمد باقر حکیم و رئیس دفتر مجلس اعلای عراق در تهران با ضور در این مراسم گفت: حاج قاسم سلیمانی در عین متانت و برخورداری از یک تواضع مثال زدنی با جبهه‌های جنگ انس داشت. حاج قاسم با برخورد مداراگونه توانست به قلب دشمن‌ترین دشمن نفوذ کند و با اقشار مختلف مردم عراق ارتباط برقرار کند.

وی افزود: عراقی‌ها عهد بسته‌اند که همچنان در راه تحقق آرمان‌های حاج قاسم سلیمانی ثابت قدم باشند.

رئیس دفتر محمد باقر حکیم بیان کرد: امروز دشمنان جبهه مقاومت بیکار ننشسته‌اند و تلاش می‌کنند خللی در اراده ملت‌ها ایجاد کند. آن‌ها تلاش می‌کنند شکاف عمیقی بین ملت‌های ایران و عراق شکل بدهند و حاج قاسم سلیمانی پیش از شهادت سعی داشت با اتکا به اشتراکات فرهنگی و اصل مجاورت طرح‌های دشمن را خنثی کند.

وی گفت: ارتباط بین ملت‌های ایران و عراق در استحکام و موفقیت جبهه مقاومت تأثیر دارد و ما باید اهمیت زیادی به این مسئله بدهیم.

الحیدری: درک حاج قاسم سلیمانی بدون امام خامنه‌ای معنی ندارد

شعرخوانی احمد بابایی برای حاج قاسم

احمد بابایی از شاعران آیینی کشور نیز با حضور در این مراسم ارادت خود را به سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت با تقدیم شعری ابراز کرد. متن این شعر که در محضر مقام معظم رهبری نیز از سوی این شاعر قرائت شده است به شرح زیر است:

حُرمتش واجب است در دو جهان
هرکه در فکر احترام علی ست

از یمن تا به شام، معلوم است
هرچه دعواست پای نام علی ست

پای نام علی ست دعواها...
دامن زخم را ز کف ندهیم

اختیار مناره را هرگز
به اذان‌های بی طرف ندهیم

در اذان‌های بی طرف، ارثی ست
که به اَشراف بی شرف برسد

کوری چشمِ تنگ این اَشراف
روزی خلق از نجف برسد

جلوه‌ای کرد و صبح محشر شد
لیله القدر روز مادر شد

دل ما زلف و دست او شانه ست
مادر ما ز بس که حنانه ست

ابر شد و گاه و گاه باران شد
یک دو دم جلوه کرد و پنهان شد

گاه از جبر یار می‌گویم
گاه بی‌اختیار می‌گویم

عجز الواصفون عن صفتک
ما عرفناک حق معرفتک

جلواتش نهفته مانده هنوز
وصف زهرا نگفته مانده هنوز

از دو چشم علی صفاتش بین
پنج نوبت تجلیاتش بین

صبح صادق شراب نوری اوست
دل ما شیعه‌ی تنوری اوست

گره بغض را که وا می‌کرد
باز همسایه را دعا می‌کرد

غوت او بود سیری مردم
غصّه‌ی او اسیری مردم

من به او آفتاب می‌گویم
حیدر در حجاب می‌گویم

نفس او پرده‌دار دلبر بود
نفسش رونمای محشر بود

خشک مغزان از او چه می‌دانند؟
چشم خیسش غدیر حیدر بود

دو دم او قنوت طولانی
جانمازش جهاد اکبر بود

سفره‌ی وحی در زمین انداخت
پدرش را ز بس که مادر بود

حوریه آنقدر که من خواندم
از لباس خودش سبک‌تر بود

درک زهرا شهید می‌خواهد
مادر ما شهید پرور بود

لب دیوار و در پر از قسم است
او نخستین مدافع حرم است

رجز آن‌جا که اهل میدان است
صحبت از مادر شهیدان است

کم ما را زیاد کرده بتول
مادری بر عماد کرده بتول

کوثر آموزگار خوش عهدی‌ست
یکی ار نسل او ابومهدی‌ست

جبهه در جبهه نور پیشانی‌ست
مادر قاسم سلیمانی‌ست

جگرم بی‌قرار و درمانده‌ست
در رگم شور خون فرمانده‌ست

شعله آن شب که فکر غارت بود
شب جمعه شب زیارت بود

آن شب جمعه روضه احیا شد
تن فرمانده ارباً اربا شد

شیشه‌ی عطر شد، سرش گم شد
خون مرد آبروی مردم شد

تو بگو شعله پر کند جان را
خون ما‌تر کند خیابان را

این زمستان بهار قاسم ماست
تازه آغاز کار قاسم ماست

مالک ما دلیل راه علی‌ست
دست او پرچم سپاه علی‌ست

ریخت اردیبهشت در دی ما
زنده‌تر شد شهید زنده‌ی ما

ناف ما با جنون بریده خدا
خصم را احمق آفریده خدا

زلف این داغ، دست حاشا نیست
هر که کوتاه آید از ما نیست

بین خون خون خفته‌ایم و می‌گوییم
بار‌ها گفته‌ایم و می‌گوییم

آن‌که دل را به آل احمد داد
به امان نامه رو نخواهد داد

خصم آشفته‌ایم و می‌گوییم
بار‌ها گفته‌ایم و می‌گوییم

علم از دست ما نمی‌افتد
کربلا از صدا نمی‌افتد

دل به نور امید باید داد
پای پرچم شهید باید داد

شب حق بی‌سحر نخواهد ماند
ظلم بی دردسر نخواهد ماند

پیر ما گفت کربلا اینجاست
مرگ بر کدخدا، خدا اینجاست

شب نماز مصاف باید کرد
با خدا ائتلاف باید کرد

آی بیگانه، اشک شبنم ماست
خون ما رنگ سرخ پرچم ماست

خار و ارزان مبین غم ایران
کفن ماست پرچم ایران

در دل خسته غم نخواهد ماند
این چنین نیز هم نخواهد ماند

گرچه غم قلب ما شکست، علی
رأی ما تیغ مالک است، علی

تکیه بر خنجر جریح ندهیم
دل به امثال اشعری ندهیم

مالکیم و سبک سری نکنیم
رأی خود خام اشعری نکنیم

رفته مالک که زنده‌تر گردد
وقت رجعت دوباره برگردد

این شهادت، غیورمان کرده است
بی‌قرار ظهورمان کرده است

شک ندارم فتد به زودی‌ها
شعله بر خرمن سعودی‌ها

ذوالفقار از قلاف بیرون است
تیغ زیر گلوی صهیون است

گفت قاسم ظهور نزدیک است
گفت صهیون به گور، نزدیک است

یوسف ما هنوز در چاه است
انتقامی شدید در راه است

در راه اذهان، قسم بر غم سلیمانی
کدخدا ماند و پشیمانی

از تب تیغ وام می‌گیریم
شک مکن انتقام می‌گیریم

امتحان قبضه‌ی ولایت ماست
تازه این اول حکایت ماست

با علی جان قلندری شده است
دل ما بیت رهبری شده است

چله‌ای هست آه ما عزلیست
دلخوشی‌مان وجود سید علی‌ست

در ادامه این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم، رزمندگان و جانبازان جبهه مقاومت تیپ فاطمیون و یمن با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از چهره‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی تقدیر شد.

مراسم گرامیداشت «یاران حاج قاسم» با محوریت شهید ابومهدی المهندس در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. همچنین وزارتخانه ارتباطات میزبان تشییع و تدفین دو شهید گمنام از شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار