سردار کارگر در همایش سراسری مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

میزبانی ۲ هزار شهر و روستا از پیکر‌های مطهر شهدای گمنام/ مراسم تشییع شهدای گمنام در سطح کشور بی‌نظیر بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هفت هزار و ۱۳۱ برنامه در سراسر کشور درخصوص تشییع شهدای گمنام برگزار شد و پیکر‌های مطهر شهدای گمنام از ابتدای دی‌ برای برگزاری برنامه‌های مختلف به استان‌ها واگذار شدند که در این میان، دو هزار و ۶۹۳ شهر و روستا میزبان پیکر‌های مطهر شهدای گمنام بودند.
کد خبر: ۴۹۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ - 11January 2022

میزبانی ۲ هزار شهر و روستا از پیکر‌های مطهر شهدای گمنام/ مراسم تشییع شهدای گمنام در سطح کشور بی‌نظیر بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۵ و ایام شهادت حاج احمد کاظمی اظهار داشت: مراسم تشییع شهدای گمنام بی‌نظیر بود و تا کنون سابقه نداشته در ۲۵ استان به صورت همزمان چنین مراسمی برگزار شود اما مراسم تشییع ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تهران و ۱۰۹ شهید دیگر در ۲۴ استان با عظمت و شکوه برگزار شد.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۱۳۱ برنامه در سراسر کشور درخصوص تشییع شهدای گمنام برگزار شد و پیکر‌های مطهر شهدای گمنام از ابتدای دی‌ برای برگزاری برنامه‌های مختلف به استان‌ها واگذار شدند که در این میان، دو هزار و ۶۹۳ شهر و روستا میزبان پیکر‌های مطهر شهدای گمنام بودند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران بی‌نظیر بود، گفت: این مراسم از ساعت هشت صبح در تهران شروع و تا ساعت سه بعدازظهر ادامه داشت.

سردار کارگر گفت: پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردتان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان تشییع شدند که بیشترین شهدا در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم و مازندران تشییع و خاکسپاری شده است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در استان‌ها استانداران و نمایندگان ولی فقیه مسئولیت این مراسم را برعهده داشتند و اقدامات نیرو‌های نظامی و انتظامی نیز در باشکوه برگزار شدن این مراسم قابل تقدیر است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سال ۱۳۹۲ تا کنون گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۹ جلسه با حضور اعضای هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شده و تا کنون شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۲۰ جلسه و شورای راهبری این بنیاد نیز تاکنون ۸۰ جلسه داشته‌اند.

سردار کارگر اضافه کرد: شورای هماهنگی استان‌ها که با مسئولیت استانداران برگزار می‌شود تاکنون ۷۵۰ جلسه داشته و تاکنون هشت جلسه آن با حضور هیئت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هیات مدیره موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکنون ۷۸ جلسه و شورای سیاست‌گذاری راهیان نور نیز تاکنون ۹۹ جلسه برگزار کرده‌اند.

وی درباره جشنواره‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: جشنواره ملی فانوس بیست و چهارم آذر در خراسان رضوی برگزار شد و چهار هزار و ۹۴۳ اثر به این جشنواره ارسال شد؛ این جشنواره اول در سطح استانی برگزار می‌شود و پس از آن آثار برگزیده به جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند.

سردار کارگر با اشاره به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس (رسام) گفت: این جشنواره از ابتدا در استان خوزستان برگزار شده است و تا کنون دو دوره خود را پشت سر گذاشته است؛ در دوره سوم این جشنواره تا کنون یک هزار و ۳۴۸ اثر از داخل و خارج دریافت شده است و در اسفند ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص جشنواره داستان کوتاه یوسف که به داستان‌های کوتاه دفاع مقدس می‌پردازد، گفت: این جشنواره هر سال برگزار می‌شود و سه هزار و ۴۰۰ اثر تا کنون به این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به جشنواره بهترین کتاب سال دفاع مقدس گفت: ان‌شاءالله مراسم انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و تا کنون سه هزار اثر دریافت شده است؛ این کتاب مورد استقبال قرار می‌گیرد و تنها جشنواره‌ای است که بهترین کتاب سال دفاع مقدس را معرفی می‌کند.

سردار کارگر با اشاره به کنگره شعر دفاع مقدس گفت: این کنگره در بهمن سال ۱۴۰۰ در استان فارس برگزار خواهد شد و تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه آن رسیده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص تاریخ شفاهی جشنواره بین‌المللی اسوه‌های صبر خاطرنشان کرد: این جشنواره در حال برگزاری است و نهم و دهم بهمن اختتامیه آن برگزار خواهد شد که تا کنون ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده است؛ همچنین «جشنواره اسوه‌های سرو» که در بخش‌ زنان است امروز در سطح بین‌الملل و در لبنان و سوریه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جشنواره «پرچم‌داران انقلاب» گفت: این جشنواره توسط روحانیون برگزار می‌شود و با توجه اینکه سپاه پاسداران برنامه‌ای برای روحانیت دارد، این جشنواره در خرداد سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ مقاله به این جشنواره رسیده است.

سردار کارگر در خصوص تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: در سال ۱۳۹۶ که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بودیم، ایشان بر این موضوع تاکید داشتند لذا کاری انقلابی و جهادی در این حوزه انجام شد و امسال از یک میلیون پیشکسوت تقدیر شد و همه دستگاه‌های لشکری و کشوری در این خصوص وارد میدان شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص موزه‌ها افزود: هم اکنون ۲۰ موزه در سراسر کشور طی هشت سال گذشته افتتاح شده و در هم‌اکنون سه موزه آماده افتتاح در کشور داریم.

وی اضافه کرد: موزه «استکبارستیزی طبس» سال ۱۴۰۲ آماده افتتاح می‌شود و طبق چشم‌اندازی که برنامه‌ریزی شده، طراحی و ساخت ۹ موزه دفاع مقدس انجام خواهد شد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس بوشهر در حال طراحی و سه موزه نیز در خوزستان در حال ساخت است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس زنجان، خراسان جنوبی، طبس، قزوین، کردستان، کرمانشاه نیز در حال ساخت هستند؛ همچنین موزه‌های گلستان، گیلان و لرستان آماده افتتاح هستند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد‌های گرامی‌داشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یکی از اقداماتی که در ۴۰ سالگی دفاع مقدس صورت گرفت این بود که همه برنامه‌ها از ابتدای سال تا پایان سال هفته به هفته مشخص شد که در این راستا در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس ۴۷۷ ستاد تشکیل شد.

سردار کارگر افزود: در نیرو‌های مسلح ۱۸ ستاد، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کشور ۲۸ ستاد استان‌ها ۳۱ ستا و در شهرستان‌ها ۴۰۰ ستاد تشکیل شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: همه کشور خوشبختانه پای کار هستند و سامانه‌ای راه‌اندازی شده که هر دستگاهی که فعالیتی در حوزه دفاع مقدس انجام دهد به ساعت و به روز می‌تواند در این سامانه فعالیتش را ثبت کند؛ نه‌تنها دستگاه‌های کشوری و لشکری بلکه یک کارخانه و شرکت هم می‌تواند فعالیت خود را ثبت کند.

وی در ادامه گفت: برای گرامی‌داشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس سه هزار و ۲۰۰ برنامه برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است؛ عمده برنامه‌ها تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی» بود که برگزار شد.

سردار کارگر تصریح کرد: اگر بخواهیم برای دفاع مقدس کاری انجام دهیم باید جهادی باشد و راه و روش شهدای دفاع مقدس را پی بگیریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این راستا به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان به عنوان یک سازمان نمونه نگاه کرد چرا که ما کمترین نیروی انسانی را در استان‌ها داریم که کار‌های بزرگی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار