دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«غیرت دینی»؛ عامل نجات کشور در بحران‌ها

غیرت دینی با کارکردی فراتر از سایر گونه‌های مقاومت، اقدام و عمل در برابر هر نوع تخلف و انحرافی از مسیر حق، عدالت و ارزش‌های الهی را تجویز کرده و این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به این مؤلفه همواره تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.
کد خبر: ۵۰۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ - 12January 2022

غیرت دینی، عامل نجات کشور در بحران‌ها / رهبر انقلاب درباره غیرت دینی مردم گفتند؟به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، غیرت و بصیرت دینی ملت ایران عامل اصلی تبدیل کردن تهدید‌ها و توطئه‌ها به فرصت است؛ چنانچه که حماسه ۹ و ۱۹ دی، استمرار و گسترش بلوغ سیاسى ملی مردم ایران بود.

در این رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود بیان داشتند: غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف، غیرت دینی ملّت ایران بوده. غیرت دینی است که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل میکند.

از آنجایی‌که جمهوری اسلامی برخاسته از اعتقاد عمیق دینی و باور انقلابی مردم است دشمن و ایادی استکبار همواره بدنبال تضعیف جایگاه روحانیت و فقهای دینی و کمرنگ کردن اعتقادات مردم است چراکه عالمان سیاسی، با بصیرت دهی ضداستعماری و استکباری به مردم، ملت و کشور را از گزند خطرات دشمنان باخبر و توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کنند.

غیرت به مفهوم احساس اجتماعی در حمایت و دفاع از حریم خصوصی، ارزش‌های دینی و احکام الهی یکی از ارزشمند‌ترین مواهب معنوی است که خداوند به بندگان مومن خویش ارزانی داشته و آنان را نسبت به اغیار ممتاز می‌سازد.

بی شک میزان بهره‌مندی انسان‌ها و جوامع اسلامی از این نعمت خدادادی با عمق باور‌های مذهبی و گرایش‌های دینی ارتباط مستقیمی دارد. چنانکه ملت مسلمان ایران به واسطه روح بلند و پاک، اعتقادات اسلامی و عشق به آل الله از غیرت دینی بالایی بهره‌مند است و بر همین اساس برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی خویش علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی دست به انقلابی بزرگ و ماندگار زده است.

حفظ غیرت دینی ملت ایران وظیفه گویندگان، نویسندگان

امام خامنه‌ای حفظ غیرت دینی ملت ایران را وظیفه گویندگان، نویسندگان و صاحبان نفوذ ذکر فرموده و حضرت امام (ره) و شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله مصباح یزدی را از مصادیق غیرت دینی توأم با عقلانیت برشمرده و افزودند: طاغوت با درک نفوذ روزافزون امام در مردم، می‌خواست جایگاهِ انگیزه‌بخش و انرژی‌بخش ایشان را تنزّل دهد و مرکزیت نهضت را از بین ببرد و اگر مشت محکم مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ به سینه طاغوت نمی‌خورد، این حرکت را در شکل‌های مختلف ادامه می‌داد.

نکته بسیار مهم در رهنمود‌های مقام معظم رهبری تأکید بر غیرت و عقلانیت دینی است که در تبیین علت این تأکید می‌توان بر اهمیت و شمولیت آن اشاره کرد، چراکه غیرت دینی اعم از «غیرت ملی» به معنای دفاع در مقابله با تهدیدات سخت و حمایت از تمامیت ارضی در برابر متجاوزان به آب و خاک کشور، «غیرت سیاسی» به مفهوم استقلال طلبی و تسلیم نشدن در برابر زورگویی‌ها و مقابله با تهدیدات نیمه سخت اقتصادی و سیاسی، «غیرت اجتماعی» که بر حفظ حریم خصوصی و خانواده تأکید دارد و «غیرت انقلابی» که اجازه بازگشت به گذشته انقلاب و حتی شکست ارزش‌های انقلابی را نمی‌دهد، می‌باشد.

به عبارت دیگر غیرت دینی با کارکردی فراتر از سایر گونه‌ها مقاومت و مقابله در برابر هر نوع تخلف و انحرافی از مسیر حق، عدالت و ارزش‌های الهی را تجویز می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نقش «غیرت دینی» به عنوان عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف و تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت تأکید فرمودند: غیرت دینی را حفظ کنید، زیرا این غیرت دینی مردم بود که کشور را در دفاع مقدس -یعنی آن جنگ بین‌المللی که امریکا، شوروی، ناتو و ارتجاعِ آن روز برای به زانو در آوردن انقلاب به راه انداخته بودند- پیروز کرد.

با عنایت به تلاش شبانه روزی دشمن در کمرنگ‌سازی غیرت دینی ملت ایران که متأسفانه شاهد مظاهر آن در سطوح مختلف جامعه هستیم، بدون تردید یکی از مخاطبان اصلی این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولان فرهنگی کشور هستند که با سرلوحه قرار دادن این فرمایشات می‌بایست دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام کنند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار