رئیس پلیس راهور کل کشور:

تصادفات سومین عامل مرگ و میر است/ ضرورت توجه دولت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

سردار هادیانفر با بیان اینکه امروز سومین عامل مرگ و میر، تصادفات است، گفت: امسال ۱۱هزار و ۱۴۷ نفر بر اثر تصادف جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول شدند.
کد خبر: ۵۰۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ - 12January 2022

انضباط در عبور و مرور نشان شخصیت  بالندگی یک جامعه استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کل کشور امروز در ششمین رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور، اظهار داشت: همکاران من در ۲۳۳ هزار کیلومتر راه کشور و هزار و ۴۷ شهر در تمام روزها و شب‌ها در نقاط کوهستانی در هر نوع شرایط جوی از خودگذشتگی نشان داده و در خدمت مردم هستند.

وی ادامه داد: امروز در کشور ۸۵ میلیون جمعیت داریم و همه آنها کاربر ترافیکی هستند و با وجود ۳۷ میلیون وسیله نقلیه‌، ۴۴ میلیون راننده یا سرنشین و یا عابر پیاده نظم و انضباط تولید این سه قشر است.

سردار هادیانفر گفت: امروز ۳۲ درصد از فوتی‌ها مربوط به سرنشینان خودروها هستند؛ همچنین ۲۵درصد فوت‌شدگان رانندگان هستند؛ ۲۴ درصد فوت‌شدگان‌ نیز از موتورسواران و ۱۹ درصد هم عابران پیاده هستند.

رییس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: انضباط در عبور و مرور نشانه شخصیت و بالندگی یک جامعه است و مردم در راستای توسعه و نظم به پلیس کمک می کنند. پلیس ناظم برقراری نظم و انضباط است و با افراد متخلف و حادثه ساز براساس قانون برخورد می کند. امیدواریم مردم در حوزه نظم به ما کمک کنند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه امروز سومین عامل مرگ و میر، تصادفات است، گفت: کرونا به همت دولت و مردم در روزهای پایانی خود است و فوتی های ناشی از کرونا به ۲۰ نفر رسیده اما تصادفات همواره بوده، هست و خواهد بود. ۳۵ تا ۴۷ نفر و بعضا در برخی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم؛ در هر ساعت ۱.۹ تا ۲ نفر فوتی برابر با ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول در هر ساعت است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ شاهد کاهش تصادفات بودیم و در سال ۹۹ شاخص اثربخش در کاهش تصادفات داشتیم و ۶۱ هزار نفر کمتر معلول و مجروح را شاهد بودیم اما در سال ۱۴۰۰، ۱۲ درصد افزایش تردد داشتیم و ۴.۹ میلیارد پیمایش در کشور داشتیم و ۱۱هزار و  ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول شدند. این معضل مهمی است. دستگاههای مسئول از خودگذشتگی می کنند اما ابزارها و تجهیزات کافی نیست ما در شش دوره ناوگان حمل و نقل را نوسازی کردیم اما دولت باید از دستگاههای مسئول در این بخش حمایت کند و به ما در هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات به روز کمک کند.
 
وی با اشاره به خسارات ناشی از تصادفات گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان بیمه ها سالانه خسارت در تصادفات پرداخت می کنند. در بحث تصادفات اخیر در شرایط زمستانی ما ابلاغ کردیم هر جا همکاران ما احساس نگرانی در تردد کردند مسیر را مسدود کرده و اجاره تردد ندهند. 
 
سردار هادیانفر با اشاره به تصادفات اخیر تصریح کرد: در همین حادثه بهبهان هیچ یک از خودروها ایربگشان باز نشده است، چرا وزارت صمت روند تولید خودرو را کنترل نمی‌کند؟ ما گفتیم خودروساز را به مراجع قضایی معرفی کنند و سهم تقصیر را مشخص کنند. در تصادفات کارشناسان ۹۲ درصد عامل انسانی را مقصر می دانند بنابراین رانندگان بیشتر توجه کنند.
 
رئیس پلیس راهور کشور گفت: ناوگان بار و مسافر ۲ هزار و ۱۰۰ کشته داده است که بیشترین کشته ها برای تریلی و کامیون است رانندگان کامیون و تریلی بهترین رانندگان هستند اما شاهد حوادث زیادی از سوی آنها هستیم. 
 
وی ادامه داد: در یکی از حوادث اخیر راننده تریلی از جاده فرعی استفاده کرده و باعث آن حادثه در سنندج شده ما قطعا آن شرکت را که شبانه این تانکر را به حرکت درآورده  تعطیل می کنیم و با عوامل آن برخورد می کنیم شرکت‌های اتوبوسرانی نیز مسئول هستند اتوبوس‌ها را کنترل کنند و سرنشین ها باید کمربند ایمنی ببندند.
 
سردار هادیانفر تاکید کرد: هرکسی در حادثه اتوبوس ‌کمربند داشته زنده مانده است همچنین موتورسیکلت سواران که قشر زحمتکش هم هستند و ۸۵ درصد برای تامین معاش از موتور سیکلت استفاده می کنند مقررات را رعایت کنند و در اتوبان‌ها خلاف جهت حرکت نکنند، چراکه در صورت تصادفات مقصر اصلی هستند.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها