مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد خبر داد؛

اجرای طرح «اندیشه تمدن‌ساز و تاریخ تمدن‌ساز» در یزد

حجت‌الاسلام «زارع» از اجرای طرح «اندیشه تمدن‌ساز و تاریخ تمدن‌ساز» به همت اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در زمینه ورود به مسائل معرفتی، اخلاقی و رفع شبهات جامعه دانشگاهیان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ - 12January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «حسن زارع» مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد در نشست هم‌اندیشی کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان یزد که با حضور مسئولان بسیج اساتید کشور برگزار شد اظهار داشت: با توجه به درس‌هایی که در زمینه تربیت، اخلاق و تربیت باور‌های دینی نسل جوان مطرح هست به نظر می‌آید هیچ بستر مناسبی بهتر از کلاس‌های آموزشی دانشجویان و اساتید نیست در حالی که ارتباط دانشجو و استاد تداوم ندارد.

وی ایجاد یک ارتباط نظام‌مند بین دانشجو و استاد را پس از فارغ التحصیلی به عنوان یک راهکار تداوم مسائل تربیتی و اخلاقی بین نسلی معرفی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مدیران دانشگاه‌های آزاد در سال 1382 بحث ورود مسائل توحیدی را به رشته‌های دانشگاه آزاد خواستار شدند و توصیه کردند که خروجی دانشگاه آزاد اسلامی باید همچون حوزه علمیه باشد. انتظار این است که اساتید خودشان را اول به معرفت و اخلاق و آراستگی باطن مجهز کنند و سپس وارد این عرصه شوند.

وی از اجرای طرحی فاخر و معرفتی به همت دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد و گفت: از یک سال اخیر تا کنون طرح «اندیشه تمدن ساز» و «تاریخ تمدن ساز» در حال اجرا هست و موفقیت خودش را در دانشگاه آزاد طوری نشان داد که باعث توسعه طرح در همه دانشگاه‌های کشور شد.اجرای این طرح به استمرار آن بستگی دارد، زیرا تا کنون تأثیرات شگرفی داشته است.

حجت‌الاسلام زارع گفت: جلسات این طرح به صورت هفتگی و با مطالعه و مباحثه اعضای گروه همراه است. تداوم این طرح گام مؤثری در زمینه ورود به مسائل اخلاقی و معرفتی و انجام رسالت علمی در زمینه رفع شبهات در جامعه دانشگاهیان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار