فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«سپاه» امنیت ۵۳ فرودگاه کشور را تأمین می‌کند

معصومی گفت: سپاه علاوه بر داشتن مسئولیت ایجاد امنیت در پروازها، مأموریت برقراری امنیت در فرودگاه‌ها را هم برعهده دارد که این مهم را در ۵۳ فرودگاه کشور با ۶۷ یگان انجام می‌دهد.
کد خبر: ۵۰۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳ - 13January 2022

سپاه امنیت ۵۳ فرودگاه کشور را با ۶۷ یگان تامین می‌کند/ امنیت پرواز سه شرکت هواپیمایی بر عهده ارتش استسرهنگ پاسدار «محمدمهدی معصومی» فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره برقراری امنیت در پرواز‌های داخلی و فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: امنیت همه پرواز‌های شرکت‎های داخلی با سپاه است، ولی شرکت‌های خارجی طبق دستورالعمل جهانی خودشان گارد امنیت پرواز دارند و ما فقط مسافران را چک امنیتی و تا موقع سوار شدن بر هواپیما اسکورت می‏ کنیم.

وی افزود: البته در این بین، بنا به تشخیص ستاد کل نیرو‌های مسلح از ۱۸ شرکت هواپیمایی فعال در صنعت هواپیمایی کشورمان سه شرکت مربوط به نیرو‌های مسلح از حضور نیرو‌های امنیت پرواز سپاه مستثنی هستند؛ به همین جهت مأموریت برقراری امنیت داخل هواپیما‌های این سه شرکت به حفاظت اطلاعات ارتش واگذار شده است.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی کشور با بیان اینکه سپاه با ۶۷ یگان امنیت زمینی تمام فرودگاه‌های کشور را برعهده دارد، گفت: سپاه مسئول برقراری امنیت در ۵۳ فرودگاه کشور اعم از فرودگاه‌های تحت پوشش وزارت راه و فرودگاه‌های اختصاصی وزارت نفت، مناطق آزاد، دو منظوره جاسک، دزفول و چابهار است که این مهم را با چک و بازرسی افراد، اعم از مسافر، کادر پرواز، عوامل فرودگاه، بار و تجهیزات، کنترل و مراقبت از هواپیما‌های در خط پرواز و... انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار