رئیس کل دادگستری استان تهران در بازدید از دادگاه عمومی بخش آفتاب تاکید کرد؛

تقویت شورای حل اختلاف، قضازدایی از اختلافات و کنترل ورودی پرونده‌های قضایی

القاصی‌مهر در بازدید از دادگاه عمومی بخش آفتاب بر تقویت شورای حل اختلاف،قضازدایی از اختلافات و کنترل ورودی پرونده‌های قضایی تاکید کرد و گفت: اگر ورودی‌ها کنترل نشود، هر اختلاف و موضوعی منجر به تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ - 12January 2022

رئیس کل دادگستری استان تهران از دادگاه عمومی بخش آفتاب بازدیدکرد/ تاکید القاصی مهر بر قضازدایی از اختلافاتبه گزارش کروه اجتماعی دفاع‌پرس، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و داراب رحمتی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان تهران به صورت از پیش اعلام‌نشده از حوزه قضایی شهر آفتاب بازدید کرد.

القاصی‌مهر در ابتدای حضور در شهر آفتاب با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با محمد علی انصاری، سرپرست حرم مطهر امام خمینی (ره) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، پیرامون همکاری‌های متقابل در خصوص پروژه احداث ساختمان جدید دادگاه عمومی بخش آفتاب بحث و تبادل نظر شد.

القاصی‌مهر در این دیدار ضمن استماع گزارشات ارائه شده در خصوص شهر آفتاب و پروژه ساختمان جدید دادگاه عمومی بخش این شهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهر آفتاب،برای آینده توسعه‌یافتگی خوبی را شاهد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در این شهر گفت: امور زیربنایی پیش‌بینی شده در شهر آفتاب می‌تواند آن را به‌عنوان یک قطب فرهنگی و مذهبی معرفی کند.

وی با بیان اینکه شهر آفتاب ظرفیت خوبی برای انتقال جمعیت و کمک به تمرکز زدایی جمعیتی از تهران را دارا است، عنوان کرد: در این زمینه، نیاز به‌هماهنگی همه‌جانبه با همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است و بر لزوم پیش بینی زیر ساخت‌های امنیتی و انتظامی لازم در شهر آفتاب تاکید کرد.

در جریان این دیدار انصاری گزارشی از روند احداث شهر آفتاب و توسعه حرم امام خمینی (ره) ارائه داد و گفت: تاکنون ۹۲ درصد طرح توسعه حرم امام خمینی (ره) اجرا شده‌است و همچنین با مطالعه در خصوص پهنه پیرامونی حـرم، محدوده حرم به عنوان شهر فرهنگی و مذهبی «آفتاب» تاسیس شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی در شهـر آفتاب وجود دارد.

القاصی‌مهر همچنین در ادامه حضور خود در بخش آفتاب از ساختمان پیشنهادی برای بهره برداری توسط دادگاه عمومی بخش آفتاب بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در دادگاه عمومی بخش آفتاب از بخش‌های مختلف آن بازدید و در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت.

وی در ابتدای حضور در دادگاه عمومی بخش آفتاب از شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ بازدید کرد و در جریان موجودی این شعبه قضایی قرار گرفت و بر لزوم مرتب‌سازی «بایگانی راکد» در این شعبه تاکید کرد و گفت: باید روند رسیدگی در شعب به سمتی برود که پرونده‌های ثبـت شده در ابتدای ماه تا انتهای همان ماه رسیدگی و مختومه شوند که این نیازمند تلاش همه جانبه تمامی همکاران است و امید داریم با این روند وروحیه جهادی در رسیدگی به امور مراجعین تاثیر بسزایی در کاهش موجودی پرونده‌ها داشته باشیم.

القاصی‌مهر در ادامه از شعبه ۱۰۳ کیفری بازدید کرد و با بررسی موجودی این شعبه قضایی، بر لزوم کاهش موجودی پرونده‌ها تاکید کرد.

القاصی‌مهر گفت: اگر ورودی‌ها کنترل نشود، هر اختلاف و موضوعی منجر به تشکیل پرونده قضایی خواهد شد؛ لذا در این زمینه ضرورت دارد تا از ظرفیت شورای حل اختلاف نهایت بهره‌برداری صورت گیرد و با این اقدام، می‌توان از منجر شدن اکثریت شکایات به پرونده قضایی جلوگیری کرد.

«تقویت شورای حل اختلاف»، «قضازدایی از اختلافات» و «کنترل ورودی پرونده‌های قضایی» از مهم‌ترین تاکیدات رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان بازدید از دادگاه عمومی بخش آفتاب بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش قضات شورا‌های حل اختلاف گفت: پرونده‌هایی که با صلح وسازش امکان مختومه شدن را دارند باید به شورا‌های احل اختلاف ارجاع داده شود که این امر تاثیر بسزایی در کاهش موجودی شعب قضایی دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار