رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

محور مقاومت تحت فرماندهی حاج قاسم امید‌ها را بازگرداند

شیخ «صفی‌الدین» در نشست امروز انجمن مخالفان جزیرة العرب در بیروت که به مناسبت ششمین سالروز شهادت شیخ نمر روحانی شیعی عربستانی برگزار شده بود، گفت که حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت را در مسیر نجات هویت امت اسلامی قرار داد.
کد خبر: ۵۰۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱ - 12January 2022

محور مقاومت تحت فرماندهی حاج قاسم امید‌ها را بازگرداندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، لبنانی‌ها امروز ویژه برنامه‌ای را به مناسبت ششمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعی عربستانی در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کردند.

به گزارش العهد، نَمِر باقر النَمِر مشهور به شیخ نمر (۱۳۳۸- ۱۳۹۴ش) روحانی شیعه عربستانی و منتقد حکومت آل سعود بود که در آذر ماه ۱۳۹۳ هجری شمسی به اتهام محاربه و داشتن عقاید انحرافی، خودداری از پیروی از حکومت و دعوت مردم به سرنگونی رژیم آل سعود، به اعدام محکوم کرد.

اجرای حکم اعدام این روحانی بزرگ شیعی در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ شمسی با اعتراضات قابل توجهی در منطقه و فراتر از آن روبه‌رو شد.

در مراسم امروز بزرگداشت یاد شهید شیخ نمر که در سالن مجمع المجتبی ضاحیه برگزار شد، جمعی از شخصیت‌های سیاسی، دینی و فرهنگی لبنان و منطقه و جمعی از نمایندگان جریان معارض عربستانی حضور داشتند.

شیخ سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی نطقی در این مراسم تاکید کرد: شیخ نمر در حالی به شهادت رسید که به نقش اخلاقی، دینی و سیاسی خود عمل می‌کرد.

او افزود: شیخ نمر کودتایی نکرده بود؛ او موضع اخلاقی و ملی را از طریق سخنرانی‌های خود بیان می‌داشت.

شیخ صفی الدین تاکید کرد: شهید شیخ النمر خواستار حداقل برابری در کشوری بود که در حال حاضر زیر سلطه گروه خاصی است و بقیه اقشار مورد غفلت واقع شده‌اند.

این مسئول حزب الله تصریح کرد: مسئولیت شرعی امروز آزادگان جهان، علمای امت و همه کسانی که پرچم حقوق بشر را بالا گرفته‌اند این است که حرف حق را بگوید.

شیخ صفی الدین تاکید کرد: هیچ قدرتی در جهان خواه با پول یا با قدرت یا خود آمریکا نمی‌تواند صدایی را که از مستضعفان حمایت می‌کند، خاموش کند.

آل سعود دست از زورگویی به ملت‌های اسلامی و عربی بردارد

شیخ صفی الدین، رسوا کردن آل سعود را از نظر شرعی، اخلاقی و ملی یک تکلیف خواند و گفت: فرزندان آل سعود در همه کشور‌های منطقه دخالت می‌کنند.

او افزود: باید صدا‌ها بلند شود و به آل سعود گفته شود دست از سلطه‌گری، ویرانگری و آزار دادن ملت‌ها و کشور‌های این منطقه بردار.

صفی الدین گفت: در یمن ۲۳ هزار غیرنظامی شهید شده و بیش از یک میلیون نفر زخمی شدند و وقتی که ما حرف از دفاع از مظلومان می‌زنیم می‌گویند در امور عربستان سعودی دخالت نکنید.

این مقام حزب الله تاکید کرد: عربستان سعودی باید دست از زورگویی به ملت‌های عربی و اسلامی بردارد، حتی اگر مال قارون داشته باشد نمی‌تواند مثل فرعون رفتار کند.

شیخ صفی الدین در ادامه پرسید: عربستان سعودی، ملت ما، امت اسلامی و آرمان فلسطین از پول‌هایی که آل سعود به آمریکا داد، چه نفعی بردند.

این مقام حزب الله تاکید کرد: به کسانی که این مدت صدایشان بلند بوده است، می‌گوییم عربستان سعودی باید دست از سلطه‌گری بر ملت ما بردارد به دخالت‌های خود و تحمیل آرا و تهدید‌های خود پایان دهد؛ این‌ها دخالت آشکار است. عربستان سعودی حق اختلاف افکندن میان لبنانی‌ها را ندارد.

شعار اکنون مقاومت استقلال و آزادی لبنان است

شیخ صفی الدین خطاب به عربستان گفت: اگر با کشورها، احزاب و طرف‌هایی در لبنان، منطقه و جهان با منطق سلب حیثیت به خاطر پول رفتار می‌کنید ما، در اینجا در لبنان اهل کرامت هستیم و اربابان شما را مسخر کرده‌ایم.

او افزود: ما به آمریکا و عربستان سعودی و به جوجه‌های آن‌ها در لبنان می‌گوییم که شما قدرت این مقاومت را نشناختید، زیرا می‌تواند بدون هیچ وابستگی به بیرون، لبنان را به یک سرزمین مستقل، آزاد تبدیل کند و این شعار مرحله کنونی ماست. وابستگی به بیرون و این عنوان صحنه است.

در برابر اتهام تروریسم ساکت نمی‌نشینیم/از مخالفان جزیرة العرب حمایت می‌کنیم

شیخ صفی الدین تاکید کرد: در حزب الله این مهم است که دنیا بداند هر که ما را با یک کلمه هدف قرار دهد، باید جوابش را بشنود، هر که باشد. ما اجازه نمی‌دهیم که ما را تروریستی بخوانند و ساکت بنشینیم. این یک تعرض علیه ماست.

او ادامه داد: ما به منظور دفاع از همه مستضعفان در جزیره العرب یمن و ونزوئلا حرف خود را می‌زنیم و می‌گوییم که قوت روزانه ما دفاع از ارمان فلسطین است.

شیخ صفی الدین همچنین گفت: ما در کنار مخالفان در شبه جزیره عربستان هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم و برای آن‌ها آرزوی زندگی شایسته داریم، زیرا آن‌ها سزاوار آن هستند.

سید صفی الدین با تاکید بر اینکه جریان مقاومت بی هیچ شکی پیروز خواهد شد، گفت: آنچه که محور مقاومت تحت فرماندهی حاج قاسم انجام داد، امید‌ها را بازگرداند و ما را در مسیر نجات برای حفظ شرافت و هویت امت اسلامی قرار داد.

وی تاکید کرد: آنچه مقاومت ایجاد کرد و به لبنان، منطقه، فلسطین و قدس اعطا کرد، طرح کاملی است که وطن وامت اسلامی را نجات می‌دهد ما را به سمت عزت و آزادسازی فلسطین قدس سوق می‌دهد.

صفی الدین تاکید کرد: ما مدافع لبنانی هستیم که از مرزهایش و ثروت‌های آبی خود صیانت می‌کند.

تاسیس انجمن سیاسی اسلامی مخالفان جزیرة العرب

«عباس الصادق» عضو نهادی با عنوان «انجمن مخالفان جزیره العرب» که نشست امروز نیز به نام همین نهاد نامگذاری شد، طی نطقی در این نشست گفت: محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی در این کشور فساد به پا کرد و بندگان خدا و اموالشان را به تسخیر خود در آورده است.

او تاسیس انجمن مخالفان جزیرة العرب همزمان با ششمین سالروز شهادت شیخ نمر را به منظور دفاع از حقوق مردم عربستان دانست و گفت: این طور نیست که بگوییم این انجمن همین امروز و بدون هیچ مقدمه‌ای شکل گرفته است؛ بلکه از مناسبت شهادت شیخ نمر برای به راه انداختن فعالیت سیاسی آن استفاده کردیم.

الصادق انجمن مخالفان جزیره العرب را یک ائتلاف سیاسی با هویت اسلامی خواند و گفت: ما منافع ملت خود را در راس اولویت‌های خود قرار می‌دهیم.

او مساله اساسی امت اسلامی را مساله فلسطین دانست و گفت: ما مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستیم و آن را خیانت به امت می‌دانیم.

الصادق افزود: ما همچنین در کنار ملت قهرمان و دلاور یمن هستیم که در برابر تجاوز آل سعود و تحریم‌های آن و در برابر یک جنگ جهانی قرار دارد.

عضو انجمن مخالفان جزیرة العرب بر دفاع این انجمن از جنبش‌های آزادی خواه در منطقه در مقابله با اشغالگری آمریکا و اروپا و دفاع از مستضعفان جهان در برابر استکبار تاکید کرد.

وی در پایان از مقاومت اسلامی لبنان برای تدارک برگزاری نشست ششمین سالروز شهادت شیخ نمر قدردانی کرد.

«حمزة الحسن» یکی از مقامات ارشد انجمن مخالفان جزیرة العرب نیز تنها پاسخ به رژیم آل سعود را یکپارچگی تلاش‌ها عنوان کرد و گفت: ما از همه رویکرد‌های سیاسی و هر گونه ابتکاری برای یکپارچه کردن تلاش‌های مخالفان استفاده می‌کنیم.

آل سعود چهره اسلام را مخدوش کرد

شیخ «محمد علی» یکی دیگر از مقامات ارشد انجمن مخالفان جزیرة العرب نیز تاکید کرد در این مرحله شرایط اقتضا می‌کند که انسان‌های باوجدان وطن خود را از چنگال رژیم آل سعود درآورند.

او افزود: مقامات سعودی به خود جرات و جسارت عبور از خطوط قرمز اخلاقی و سیاسی را داده‌اند.

شیخ محمد علی تصریح کرد: حکومت سعودی در دوره پادشاهی سلمان و پسرش با اطلاعات، رسانه‌ها و ابزار‌های نرم خود و همچنین با هدایت پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، چهره اسلام را مخدوش کرده است.

این مقام انجمن مخالفان جزیرة العرب تصریح کرد: ما به مناسبت سالروز شهادت شیخ نمر در حال راه اندازی یک پروژه سیاسی مشترک در یک چشم انداز انقلابی اسلامی برای دفاع از آزادی و کرامت جامعه هستیم.

«فؤاد ابراهیم» یکی دیگر از مقامات ارشد این انجمن نیز گفت: مردم به دنبال تغییر هستند و آن‌ها هستند که در برابر مسبب مشکلات و بحران‌ها یعنی رژیم آل سعود خواهد ایستاد.

«عمار الحمزی» نماینده جنبش انصار الله یمن نیز به نوبه خود در این نشست تاکید کرد: شهید شیخ نمر با جرات و صلابت در برابر استکبار رژیم سعودی ایستاد.

«نجاح واکیم» رئیس جنبش خلق لبنان نیز تاکید کرد: آنچه امروز مردم ما در جزیرة العرب می‌کشند، کم‌تر از چیزی که مردم ما در فلسطین اشغالی متحمل می‌شوند، نیست.

واکیم با اشاره به نقش عربستان سعودی در تجاوز سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: عربستان سعودی ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابود کردن کشور‌ها و ملت‌های عربی از عراق تا سوریه و یمن است.

او افزود: به کسانی که می‌گویند دست از سر عربستان برداریم، می‌گوییم که این عربستان است که باید دست از دشمنی با لبنان بردارد.

رئیس جنبش خلق لبنان تصریح کرد: رژیم آل سعود مزدوران خود را بر ما مسلط کرد تا جامعه ما را نابود و ما را غرق در بدهکاری کنند؛ علاوه بر محاصره‌ای که بر ما تحمیل کرده است.

واکیم افزود: به کسانی که می‌گویند فرزندان ما در عربستان سعودی کار می‌کنند، می‌گوییم فرزندان ما در آنچا مشغول سازندگی هستند، بر خلاف کاری که عربستان در لبنان می‌کند.

او افزود: عربستان سعودی بیش از ۴۵ میلیارد دلار سود از لبنان گرفت، در حالی که تنها یک میلیارد دلار به ما قرض داده بود.

شیخ «غازی حنینه» رئیس مجلس امنای تجمع علمای مسلمان لبنان نیز شیخ نمر را تجسم خط مشی و سیره رسول الله خواند و گفت: علمایی که در مقابل تهدیدی که متوجه آن‌ها می‌شد، سر به زیر نمی‌آوردند، چراغ راه ملت شدند، اما کسانی که تسلیم شدند، فراموش شدند.

شیخ حنینه تاکید کرد: تا زمانی که مقاومت، مردان مقاومت و شیخ مقاومت باشند، دولت در لبنان تشکیل می‌شود.

او با اشاره به نقش رژیم آل سعود به عنوان محرک اصلی در عادی‌سازی روابط کشور‌هایی از منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: ما در کنار مردم شبه جزیره عربستان که آن‌ها را دوست داریم می‌ایستیم و برای آن‌ها زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه‌ای آرزو می‌کنیم که در آن نه ظلم و نه عادی سازی با رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها