یکصدمین سال چاپ و انتشار مجله صف در ارتش، افتخاری بی‌بدیل برای نیرو‌های مسلح است

رئیس اداره فرهنگی و انتشارات ارتش گفت: یکصدمین سال چاپ و انتشار مجله صف در ارتش، افتخاری بی‌بدیل برای نیرو‌های مسلح است.
کد خبر: ۵۰۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ - 12January 2022

یکصدمین سال چاپ و انتشار مجله صف در ارتش، افتخاری بی‌بدیل برای نیرو‌های مسلح استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سرهنگ عباس جعفرزاده رئیس اداره فرهنگی و انتشارات ارتش در گفت‌وگویی اظهار داشت: همانگونه که فرهیختگان و اهالی هنر و قلم در ارتش و کشور می‌دانند، مجله صف که پیش از انقلاب اسلامی با نام‌های قشون، مهنامه و مهنامه ارتش به چاپ می‌رسید، قدیمی‌ترین و در عین حال مستدام‌ترین مجله در سطح کشور است که بدون وقفه از سال ۱۳۰۰ هجری شمسی تا کنون به چاپ رسیده و منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگی و انتشارات ارتش در ادامه به جشنواره یکصدمین سال چاپ و انتشار مجله صف اشاره کرد و افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسفند ماه سال جاری میزبان برگزاری جشنواره‌ای با عنوان از «قشون تا صف» خواهد بود که برای این جشنواره منحصر به فرد، دبیرخانه‌ای تشکیل و اقدامات مرتبط با آن از چند ماه پیش آغاز و تا کنون با همت کارگروه‌های ویژه ادامه دارد.

وی به دعوت از نویسندگان، فرهیختگان، اندیشمندان، هنرمندان و صاحب نظران برای مشارکت در این جشنواره اشاره کرد و افزود: ما در فراخوان خود که در رسانه‌های مختلف منتشر کرده‌ایم؛ عکس، دل‌نوشته، کاریکاتور، اینفوگرافی، کلیپ، موشن-گرافی، صوت و یادداشت را به عنوان محور‌های جشنواره تعیین و از علاقه‌مندان دعوت کرده‌ایم حول این محور‌ها آثار خود را به دبیرخانه جشنواره یکصدمین سال چاپ و انتشار مجله صف ارسال نمایند.
سرهنگ جعفرزاده همچنین درباره محور‌های اعلامی جشنواره توضیح داد: از تمامی علاقه‌مندان مجله صف که در زمینه‌های اعلامی دارای آثاری هستند و یا می‌توانند آثاری در این زمینه تولید کنند، دعوت می‌شود آثار خود را تا ۱۴۰۰/۱۱/۲۵به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مثلا اگر شخصی عکسی مرتبط با مجله صف دارد، مطلبی از او در مجله صف چاپ شده و یا می‌تواند کاریکاتوری را با موضوع مجله صف طراحی کند، یا دل‌نوشته‌ای با موضوع مجله صف دارد، یادداشتی نوشته، موشن‌گرافی تولید کرده و یا کلیپی در این زمینه تولید نموده؛ آثار خود را (با حجم کمتر از ۲۵ mg) به دبیرخانه جشنواره به آدرس saff@Aja.ir ارسال نمایند. همچنین تلفن ۸۸۴۴۱۰۸۶ پاسخگوی سوالات احتمالی و یا اطلاعات تکمیلی به علاقه‌مندان حضور در جشنواره از قشون تا صف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار