امام جمعه یاسوج:

عظمت و شکوه انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهداست

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: عظمت و شکوه امروز انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهداست.
کد خبر: ۵۰۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ - 14January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سیدنصیر حسینی» امام جمعه یاسوج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرار شاه در ۲۶ دی سال ۱۳۵۷، اظهار داشت: شاه به دین، مردم، استقلال و آزادگی ظلم کرد و در عرصه‌های مختلف باعث عقب‌ماندگی ملت ایران شد.

حسینی با بیان اینکه شاه سبب نفوذ بیگانگان در کشور شد، افزود: شاه شمشیرش را بر روی گلوی مردم گذاشته بود و توان ایستادگی در مقابل بیگانگان را نداشت و به یک نوکر واقعی برای آمریکا و انگلیس تبدیل شده بود که با رفتنش تحقیر و ذلت از ملت دور شد و مردم نفس کشیدند.

وی همچنین به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اشاره داشت و عنوان کرد: سالروز وفات مادر حضرت قمر بنی هاشم را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کردند و امروز عظمت و شکوه انقلاب اسلامی مدیون خون شهداست، شهدایی که در دامان این مادران تربیت یافتند.

خطیب نماز جمعه یاسوج به نقش بسزای مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: مادران، مردانی را تربیت کردند که در میدان‌های اخلاق، معنویت، علم و سیاست نقش آفرینی کردند و اگر مادران و همسران شهدا نباشند این شخصیت‌های بزرگ در جامعه شکل نمی‌گیرند.

حسینی با اشاره به سالروز شهادت نواب صفوی در ۲۷ دی ۱۳۳۴، اضافه کرد: شهید نواب صفوی و یارانش برای تحقق حکومت اسلامی و برای عزت این ملت مبارزه‌های زیادی کردند و اگر این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها نبود انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد.

وی بیان کرد: برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی رنج‌های زیادی کشیده شده و خون‌های زیادی ریخته شده و امروز مردم با قدرت در میدان آمادگی جانفشانی برای انقلاب اسلامی ایران را دارند.

امام جمعه یاسوج همچنین به استفاده از اسلحه در مراسم‌های عروسی و عزا اشاره کرد و متذکر شد: تیراندازی‌هایی که در مراسم تشییع جنازه باعث کشته شدن مردم می‌شود تا کی باید ادامه داشته باشد با این تیراندازی‌ها مراسم‌های عروسی را هم به عزا تبدیل می‌کنند.

حسینی به کشته شدن یک نفر در مراسم عروسی در چرام هم اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته پدر عروس کشته شد و یک عروسی به عزا تبدیل شد و این باعث وحشت مردم شده، این مسائل سبب می‌شود خانواده‌هایی که باید خوشحال باشند عزادار شوند تا کی باید این همه تلفات داشته باشیم مگر قرار است در کنار هر کدام از ما نیروی انتظامی مستقر شود.

وی همچنین با اشاره به استفاده از اسلحه در درگیری‌های خیابانی، افزود: چرا باید در یک درگیری ساده از اسلحه استفاده کنیم این قدر بی‌صبری و گاهی گستاخی در جامعه زیاد شده که باعث انجام حرکات زشت می‌شود، اگر حتی درگیری و اختلافی باشد آیا باید از اسلحه استفاده کنیم فرهنگ غلط و نابجایی برای استفاده از اسلحه در استان ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد همچنین به انتشار این فیلم‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: انتشار این فیلم‌ها در کمترین زمان ممکن در فضای مجازی باعث ترویج فرهنگ خشونت در جامعه می‌شود و نیابد باعث ترویج این فرهنگ غلط شویم.

حسینی اضافه کرد: این فرهنگ غلط خسارت‌های سنگینی را بر ما تحمیل کرده باید عقلا، ریش‌سفیدان و بزرگ‌تر‌ها وارد میدان شوند و جوان‌های ما که اهل فهم، فرهنگ و درک هستند نباید اجازه استفاده از اسلحه را بدهند و نباید در ذهن جوان‌های ما افکار خرافه رشد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار