مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

اتفاقات بزرگ باید توسط خود مردم صحنه‌گردانی شود

«ثقتی» با بیان این که اتفاقات بزرگ باید توسط خود مردم صحنه‌گردانی شود گفت: در طرح چهره به چهره، مردم و عناصر فعال فرهنگی تأثیرگذار خواهند بود؛ با توجه به شناختی که جامعه از این دارد، می‌توان از ظرفیت‌های آن بهره‌های بسیار برد.
کد خبر: ۵۰۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ - 14January 2022

اتفاقات بزرگ باید توسط خود مردم صحنه‌گردانی شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، گردهمایی فعالان طرح چهره به چهره با حضور حجت‌الاسلام «حمیدرضا ارباب سلیمانی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی در تالار مرکزی شهرستان «رشت» برگزار شد.

«رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این گردهمایی اظهار داشت: در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم، بحث عدالت فرهنگی در رأس قرار داد، در کنار عدالت فرهنگی، بحث مردم‌محور بودن این گفتمان مطرح است و اتفاقات بزرگ باید توسط خود مردم صحنه‌گردانی شود. در طرح چهره به چهره، مردم و عناصر فعال فرهنگی تأثیرگذار و نقش‌آفرین خواهند بود؛ با توجه به شناختی که جامعه از طرح چهره به چهره دارد، می‌توان از ظرفیت‌های این طرح بهره‌های بسیار برد.

وی با بیان اینکه گیلان در بسیاری از مؤلفه‌های فرهنگ و هنر استانی پیشرو است، خاطرنشان کرد: از حوزه سینما گرفته تا حوزه دینی و کانون‌های مساجد و سایر مؤلفه‌ها، استان گیلان به‌واسطه بافت دینی و فرهنگی که از دیرباز داراست، همواره پیشرو و پیشگام است؛ استقرار و تشکیل اولین حکومت شیعی توسط برادران آل بویه در گیلان، انقلاب مینیاتوری میرزاکوچک‌خان جنگلی، تقدیم هشت هزار شهید به دفاع مقدس با توجه به فاصله مرزی نشان‌دهنده این است که مردمان این خطه نسبت به نظام و انقلاب خود همچنان وفادار و پایبند هستند.

ثقتی با بیان اینکه هنرمندان این سازمان نیز نسبت به فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی بسیار حساس هستند، تاکید کرد: در حوزه گفتمان انقلاب نیز با تمام قوا از جریان انقلاب دفاع و حمایت خواهیم کرد، زیرا باور داریم که چتر انقلاب، گسترده‌تر از همه گفتمان‌ها و باورهاست؛ انقلاب صرفاً متعلق به یک باور و گروه خاص نبوده و همه می‌توانند زیر چتر انقلاب حضور داشته باشند.

وی با اشاره به بازگشایی تالار مرکزی رشت متذکر شد: این پروژه در سال ۱۳۸۶ توسط دولت وقت کلنگ‌زنی شده و حدود ۱۱ سال طول کشید تا این تالار به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی، هنری کشور در این دیار افتتاح و بهره‌برداری شود، اما به دلایل مختلفی پس از افتتاح، امکان بهره‌برداری مستمر از این امکان فراهم نشد؛ حال به لطف خدا و مدد و اتحاد نهاد‌های مسئول استان، تالار مرکزی رشت هفته گذشته بازگشایی شده و مسلماً از رویداد‌های بزرگ فرهنگی استان است که می‌تواند در حوزه فرهنگی، هنری و دینی بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها