یادداشت/ حامد افروغ

«دفاع مقدس»؛ آینه تمام‌نمای غیرت ملی ایرانیان در دفاع از کشور

دفاع مقدس را می‌توان قله غیرتمندی ملت ایران در دفاع از کیان ایران بزرگ دانست که با غیرتمندی جوانان این سرزمین به نقطه پر نور و پر افتخار تاریخ کشورمان و حتی جهان تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۰۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ - 15January 2022

«دفاع مقدس»؛ آینه تمام‌نمای غیرت ملی ایرانیان در دفاع از کشورگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ مردم هر منطقه و دیاری در طول تاریخ به دلیل کنش‌ها و واکنش‌هایشان از سوی مردم‌شناسان و مورخین به صفاتی و ویژگی‌هایی شناخته می‌شوند. این صفات می‌تواند باعث افتخار و یا سرافکندگی آنها باشد. مردم ایران از دیرباز همواره به صفاتی پسندیده و ویژگی‌هایی خاص مورد تقدیر تاریخ بوده‌اند که مهمان‌دوستی، خوش‌خلقی، هنرمندی و امثالهم از جمله آنهاست.

آنچه که در این میان کمتر به آن پرداخته شده، روح سلحشوری و غیرتمندی مردم ایران است که به عنوان یکی از مهم‌ترین صفات در این سامان جلوه کرده است. صفتی که به نوعی بیمه‌گر آینده نسل‌های این سرزمین شده است. اینکه ایرانی‌ها بر سر نوامیس خود از زنان و کودکان گرفته تا سرزمین و اعتقادشان، حساس بوده و در دفاع از آنها کوشا هستند و تا پای جان ایستاده‌اند، را می‌توان در جای جای تاریخ به وضوح به نظاره نشست.

وقوع حرکت‌ها و نهضت‌های مختلف و قیام‌های گوناگون ملت ایران برای برچیدن بساط ظلم و یا گرایش قلبی و عمیق آنها به سوی تشیع پس از آشنایی با اسلام همه به نوعی از یک غیرتی برخاسته که مانع از بی‌تفاوتی آنها شده است.

دفاع مقدس اما بزرگترین جلوه غیرت ملی ایرانیان است برای دفاع از همه چیزشان. دفاعی که چونان جنگ احزاب، در مقابل بسیاری از ابرقدرت‌ها و نوچه‌‌هایشان ایستاده بودند. از این‌رو تداوم آن غیرت و حمیت خود را در خودکفایی و زایندگی نیروهای نظامی در تامین امنیت و استقلال نظامی و سیاسی امروز کشور نشان داده به طوری‌که ابدا کشوری گزینه نظامی را روی میز خود ندارد تا بخواهد از این راه به ملت ایران ضربه بزند.

این غیرت البته در حوزه اقتصادی نیز باید از سوی مردم و مسئولان تبلور یابد تا بال دیگر پیشرفت کشور و تعالی سرزمین‌مان را قدرت ببخشد؛ چرا که در حوزه اقتصادی هنوز کار به دست افراد غیرتمند کاربلد نیافتاده و همچنان دغدغه ملت مظلوم ایران قیمت پراید و بی‌ثباتی قیمتهایی است که همواره نبضش در دست دلالان و مفسدین می‌زند.

امید است با تاسی مردم و مسئولان به سیره و فرهنگ دفاع مقدس بتوان سرنوشت بهتر و متعالی‌تری را برای اقتصاد کشور رقم زد تا همچون حوزه نظامی موجب سربلندی و آرامش خاطر ملت ایران و جبهه مقاومت باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار