رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:

دیپلماسی اقتصادی نیاز به نظریه‌پردازی و زیربناهای نظری دارد

خرازی گفت: دیپلماسی اقتصادی نیاز به نظریه‌پردازی و زیربناهای نظری دارد و وزارت امور خارجه هم باید در این حوزه فعال باشد.
کد خبر: ۵۰۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ - 15January 2022

دیپلماسی اقتصادی نیاز به نظریه‌پردازی و زیربناهای نظری داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مراسم رونمایی از کتاب " دیپلماسی اقتصادی؛ روند‌ها و چشم انداز منطقه‌ای و جهانی " در سخنانی اظهار داشت: در مورد دیپلماسی اقتصادی نیاز به نظریه پردازی است و در مورد اجرا و مشارکت در تدوین ضوابط و مقررات بین المللی درباره دیپلماسی اقتصادی دستگاه دیپلماسی باید فعال باشد و مشارکت کند، در واقع نیاز به زیربنا‌های نظری داریم.

وی تصریح کرد: باید مبنای نظریه در زمینه دیپلماسی اقتصادی مشخص باشد که چگونه بایستی یک کشور با توجه به آن مشارکت جدی‌تری داشته باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه امام صادق (ع) در این زمینه فعال است و با تشکیل اندیشکده دیپلماسی اقتصادی و کنفرانسی هم که در پیش دارند، فعالیت می‌کند که طبیعتا نقش موثری در این حوزه می‌تواند داشته باشد.

خرازی ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران بحث دیپلماسی اقتصادی از این منابع استفاده کنند، به ویژه این که دانشگاه‌ها به خصوص در بحث دیپلماسی اقتصادی نیاز به منابع دارند. این کتاب می‌تواند کمک کننده باشد، ضمن این که دانشگاه امام صادق (ع) در این زمینه فعال است و شورای راهبردی روابط خارجی هم فعالیت دارد، امیدواریم این رویکرد ادامه یابد و برای دیپلماسی اقتصادی راهگشا باشد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار