سرلشکر باقری خبر داد؛

انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در راستای مهارت‌آموزی سربازان

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تاکنون ۲۶ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی در بحث مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه امضاء و کاربردی شده است.
کد خبر: ۵۰۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ - 16January 2022

انعقاد ۲۶ تفاهم‌نامه در راستای مهارت‌آموزی سربازانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح  صبح امروز (یکشنبه) در پنجمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه که در محل این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: هم‌افزایی همه قوا و نهاد‌های حکومتی در مسیر رشد و تعالی می‌تواند شاهد تحولات اساسی در این بخش باشد.

وی با بیان اینکه سربازان به‌عنوان رکن محوری در دفاع از حریم کشور محسوب می‌شوند و همواره در این مورد نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: رویکرد نیرو‌های مسلح درخصوص سربازان به گونه‌ای بوده است که شاهد تحول اساسی بوده‌ایم؛ ضمن اینکه جوانان ما نقش مهمی در دفاع از امنیت کشور دارند؛ لذا باید شرایط را به گونه‌ای فراهم شود که دوره سربازی دوره رشد و تعالی آن‌ها نیز باشد.

 رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یکی از عوامل رشد جوانان را در دوره خدمت توجه به فراگیری مهارت و اشتغال دانست و افزود: تحقق کامل این مسأله نیازمند پیگیری قوی و همه‌جانبه است و ما باید زمینه مهارت‌آموزی را جهت اشتغال فراهم کنیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه اشتغال مناسب جوانان از اهداف اساسی دولت‌های ما بوده است، عنوان کرد: در این خصوص تاکنون ۲۶ تفاهم‌نامه در دستگاه‌های اجرایی، امضا و کاربردی شده است.

وی با اشاره به مهارت‌آموزی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در دوران خدمت و صدور مجوز و صدور گواهی مهارت برای بسیاری از آن‌ها گفت: در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تسهیلات سربازان با پنج بانک عامل تعیین شده است که در این‌خصوص نیازمند تلاش‌های بیشتر هستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ابراز امیداری کرد که توجه به مهارت‌آموزی در مهارت‌های نظامی، بیش از پیش دنبال شود.

سردار باقری خاطرنشان کرد: محور‌های سیاست‌های راهبردی چهارگانه در این‌خصوص تعیین شده است که مهارت‌آموزی متناسب با نیازها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، استقرار سامانه‌های اطلاعات، مهارت و اشتغال و همچنین حمایت از اشتغال و کارآفرینی از جمله این محور‌هاست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار