مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

تربیت نسل مقدس‌ترین اقدام در جامعه اسلامی محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام «حسن بیگدلی» گفت: تربیت نسل مقدس‌ترین اقدام در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ - 16January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان حجت‌الاسلام «حسن بیگدلی» مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان امروز در ویژه برنامه روایت مادری با اشاره به اینکه حضرت ام البنین مادر همه بنی هاشم بود، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در مکتب اسلام راستین پرورش یافته بود.

وی با اشاره به اینکه ام‌البنین (س) زنی با کمال، ادیب و باوقار بود و از روزی که به خانه امیرمؤمنان علی (ع) آمد هر روز بر درخشش و بزرگی او افزوده شد، عنوان کرد: وی تا پیش از این ازدواج زنی بی‌نشان، اما از خاندانی بزرگ بود، ولی تشرف او به همسری امام، از او چهره‌ای تابناک در تاریخ اسلام ساخت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه ام‌البنین (س) از امام علی (ع)، صاحب چهار فرزند شد که عباس (ع) بزرگ‏ترین و درخشنده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رفت، بیان کرد: ایشان در شمشیر زنی زبردست بودند و کسی قدرت مبارزه با ایشان را نداشت.

حجت‌الاسلام «بیگدلی» حضرت ام‌البنین (س) یکی از کسانی بود که این وظیفه مهم را برعهده گرفت و آن را به انجام رسانید، اضافه کرد: از ویژگی‌های بسیار مهم ایشان، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است، وی پس از واقعه عاشورا، از مرثیه خوانی و نوحه سرایی استفاده کرد تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های آینده برساند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه با بیان اینکه تواضع و ادب حضرت فاطمه ام البنین(س) از همان آغاز زندگی مشترک خود با امام علی(ع) مثال زدنی بود، خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار، هنگام ورود به منزل مولا امام علی بن ابیطالب(ع)، از شوهر خود می خواهد که با وجود این که نامش فاطمه است، اما در منزل او را فاطمه صدا نکند تا شاید فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) به یاد مادر گرامی شان افتاده و اندوهگین شوند و هم این که ایشان اعتقاد داشتند که مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بی بی دوعالم، بسیار بالاتر از آن است که نام ایشان با نام من یکی صدا شود.

وی در بیان دیگر ویژگی‌ها و فضائل شخصیتی حضرت فاطمه ام‌البنین(س)، گفت: به جرأت می‌توان گفت که ویژگی‌ها و فضائل شخصیتی حضرت ام‌البنین (س) در فرزندی همچون حضرت ابوالفضل العباس (ع) تبلور یافت که تمام عمر خود را در رکاب امام حسین (ع) و پسر فاطمه گذراند و هیچ گاه به خود اجازه نداد در مقابل حرف امام زمان خود، حرفی بزند.

«بیگدلی» با بیان اینکه حضرت فاطمه ام البنین(س)، همچنین در مقاطع مختلف پس از حادثه کربلا، بدون هیچ شکایت و گلایه‌ای از شهادت فرزندان برومند خود از جمله حضرت عباس(ع)، همچون یک مادر شهید شجاع و فداکار، وظیفه فرزندان خود را فدا شدن در راه امام حسین بن علی(ع) عنوان، و به این اتفاق، افتخار می کرد، اضافه کرد: حضرت ام البنین(س) در طول زندگی مبارکی که در کنار فرزندان فاطمه زهرا(س) و خاندان رسول الله(ص) داشتند، همیشه ادب را رعایت می کردند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: حضرت ام البنین(س) و فرزندانشان، هیچ گاه خود را بالاتر و یا هم ردیف فرزندان فاطمه(س) نمی دیدند.

وی با اشاره به اینکه دلیری و شجاعت صفتی است كه وجودش در مردان، به آنان برتری و بزرگی می‌بخشد، اضافه کرد: اگر این صفت در وجود زنی نهفته باشد كه خود دارای كمال علمی و ادبی نیز هست، از او شخصیتی سرآمد و ممتاز می‌سازد.

بیگدلی با بیان اینکه ام‌البنین (ع) از خانواده‌ای برخاسته بود كه معدن شجاعت و سرچشمه رشادت و غیرت به شمار می آمدند، به همین دلیل، وقتی علی (ع) از عقیل در مورد همسری كه فرزندی شجاع بپرورد، راهنمایی خواست، او را به ام البنین (ع) كه خاندانش همه از شجاعان و پهلوانان عرب بودند، راهنمایی كرد، گفت: ام البنین (ع) این صفت خاندانش را به ارث برده بود، پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش و شهادت عباس و دیگر فرزندانش در بقیع حضور می‌یافت و عبیداللّه فرزند خردسال عباس (ع) را نیز به همراه می‌برد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه روحیه، شهامت و شجاعت او را در مقابل باطل نشان می‌دهد به یقین، در آن فضای خفقان به بقیع آمدن و عزاداری كردن به گونه‌ای كه مردم جمع شوند و با او هم ناله شوند، ادامه داد: این اقدام عمل عاطفی صِرف نیست، بلكه رنگ و بویی سیاسی دارد، در آن شرایط كه یزیدیان از پیروزی موقت خود سرمست بودند و حتی مدینه را نیز در واقعه حرّه به خاك و خون كشیدند، این چنین خودنمایی و شجاعت، تنها از شیرزنی هم چون ام‌البنین (س) برمی‌آید كه از آبشخور شجاعت سیراب گشته باشد از دامن چنین مادری، عباس (ع) برخاست.

وی با اشاره به اینکه دشمن پی برده است که برای از بین بردن جامعه اسلامی می‌بایست خانواده را از بین برد و محور خانواده مادر است، افزود: امروز تربیت نسل مقدس‌ترین اقدام در جامعه اسلامی محسوب می‌شود و به منظور تربیت نسل مادران نقش محوری را ایفا می‌کنند.

«بیگدلی» با تأکید به اینکه این مسئولیت تمرین فضائل اخلاقی از سوی مادران را ایجاب می‌کند، اضافه کرد: در واقع مادران مسلط به فضائل اخلاقی می‌توانند نسل فرهیخته‌ای تربیت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها