دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روز غزه؛ نماد مقاومت ملت مظلوم فلسطین

۲۹ دی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روز غزه نماد مقاومت فلسطین نام‏گذاری شده است؛ روزی که به‌دنبال مقاومت مردم غزه در برابر تهاجمات همه‏ جانبه رژیم صهیونیستی و پیروزی آنها در جنگ ۲۲ روزه صورت گرفت.
کد خبر: ۵۰۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰ - 19January 2022

روز غزه؛ نماد مقاومت ملت مظلوم فلسطینبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفا‌ع‌پرس، در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۸۷ هجری شمسی، رژیم صهیونیستی در حمله‌ای وحشیانه و غیرانسانی، نوار غزه را هدف حملات جنگنده‌های خود قرار داد که این حمله ۲۲ روز به طول انجامید و در نتیجه آن بسیاری از منازل مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، درمانگاه‌ها، زیرساخت‌ها و تأسیسات نوار غزه تخریب شدند و شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان بی‌گناه به شهادت رسیدند.

براساس آمارهای ارائه شده، در جنگ ۲۲ روزه، هزار و ۴۵۵ نفر شهید شدند که ۴۰۴ نفر از آن‌ها را کودکان و ۱۱۵ نفر را نیز زنان تشکیل می‌دهند و تعداد مجروحان جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی نیز پنج هزار و ۳۰۳ نفر برآورد شد که از این تعداد هزار و ۸۱۵ نفر کودک بودند.

بر اساس گزارش سازمان‌های فلسطینی، در جنگ ۲۲ روزه ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی مستقیما هدف حملات و بمباران قرار گرفتند که در نتیجه آن ۱۰ میلیون دلار به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های وزارت بهداشت خسارت وارد شد.

در نتیجه این جنگ ۱۵ دستگاه آمبولانس مستقیما نیز هدف حملات وحشیانه قرار گرفت؛ جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۷۸ هجری شمسی علیه مردم مظلوم نوار غزه در حالی صورت گرفت که رسانه‌های غربی و رسانه‌های مزدور عربی، عمق جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی را سانسور و تلاش می‌کردند که جنبش حماس را مقصر این حملات جلوه دهند و از طریق بایکوت رسانه‌ای، تصوری نادرست از واقعیت این جنگ وحشیانه به شهروندان خود ارائه می‌دادند.

حمایت جمهوری اسلامی از محور مقاومت

در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران که همواره حامی محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بوده است در نخستین سالروز جنگ ۲۲ روزه با هدف بازگویی مظلومیت مردم فلسطین و رساندن صدای این مظلومیت به گوش آزادگان جهان و همچنین، تجلیل از حماسه‌آفرینی محور مقاومت، روز ۲۹ دی‌ماه را روز ملی غزه نام‌گذاری کرد تا از این طریق مقاومت ۲۲ روزه مجاهدان غزه در برابر وحشی‌گری اسرائیل را ارج نهد و این مقاومت قهرمانانه را پیوسته در اذهان یادآوری کند.

این در حالی است که امام خمینی (ره) پیش از این نیز با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، نشان داده بود که نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی در احقاق حقوق مردم فلسطین و حمایت از مجاهدان مقاومت دریغ نمی‌کند و حامی راستین محور مقاومت است.

در سایه تداوم حملات و خشونت های رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره نوار غزه، مقاومت فلسطین همچنان بر تحکیم قدرت بازدارندگی خود در برابر رژیم صهیونیستی پایبند است.

در کنار این مباحث می‏‌توان به موفقیت‏‌های فلسطینی‌ها در عرصه دیپلماتیک و به خصوص عضویت در انواع و اقسام سازمان‏‌های بین‏ المللی و به دنبال آن وحشت صهیونیست‏ ها از مقبولیت و مشروعیت گسترده و روبه افزایش فلسطین در عرصه جهانی اشاره کرد.

در این راستا چندی پیش مقامات فلسطینی خواهان عضویت در دیوان بین ‏المللی کیفری شدند که این امر باعث نگرانی جدی مقامات رژیم صهیونیستی شد. در ادامه نیز دیوان اعلام کرد که قصد دارد درباره جنایات صورت گرفته در فلسطین تحقیق کند که این امر با وحشت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونستی مواجه شد.

در این راستا باید اذعان داشت که در نتیجه همین مقاومت، رژیم صهیونیستی هر روزه بیش از گذشته در عرصه بین ‏المللی تحت فشار قرار می‏‌گیرد و خطر منزوی شدن بیش از بیش این رژیم به شدت جدی است.

اختلافات روبه گسترش این رژیم با برخی از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی، که روزی مهم‏ترین متحدان این رژیم بودند، نشانگر همین موضوع است.

این موضوع همچنین باعث اختلافاتی در درون رژیم صهیونیستی شده است، به‌طوری‌که بسیاری از کارشناسان، نخبگان و احزاب رژیم صهیونیستی بر این باورند که مقاومت فلسطینی‏‌ها در مقابل زیاد‏خواهی‏‌های حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، عملاً روندهای جهانی را به سود آنها تغییر داده و خطر منزوی شدن و در نهایت مسائل و مشکلات گسترده داخلی، منطقه‌‏ای و جهانی را برای این رژیم جدی‏‌تر کرده است.

این افراد براین باورند که تداوم سیاست‏‌های تندروانه نتانیاهو در نهایت رژیم صهیونیستی را با خطر جدی فروپاشی اجتماعی و سیاسی مواجه خواهد ساخت.

به هر حال همه این موارد نشانگر این امر است که مقاومت فلسطین در برابر جنایت‏‌های دامنه‏‌دار صهیونیست‏‌ها دستاوردهای بزرگی به همراه داشته و در ادامه نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها