حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه نخبگان شاهد و ایثارگر؛

دومین رویداد ملی «استارت‌آپ‌های سرآمدان شاهد و ایثارگر» برگزار شد

دومین رویداد ملی استارت‌آپ‌های سرآمدان شاهد و ایثارگر روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه در تالار سوره حوزه هنری تهران با همت دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ - 18January 2022

دومین رویداد ملی «استارت‌آپ‌های سرآمدان شاهد و ایثارگر» برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این رویداد اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش‌ها نشان‌دهنده اهمیت استارت آپ‌ها در جامعه و نقش آن‌ها در توسعه کشور است و از این طریق تمام دستگاه‌ها به اهمیت این استارت آپ‌ها پی می‌برند. همه کشور‌ها به ویژه کشور‌های در حال توسعه برای اشتغال نیازمند استفاده از استارت آپ‌ها هستند و از این طریق می‌توانند تا حدودی مشکلات اشتغال‌شان را برطرف کنند. نخبگانی که با توانمندی و تحصیلات وارد عرصه استارت‌آپ‌ها می‌شوند، هدفشان ثروت‌اندوزی نیست بلکه دغدغه رفع مشکلات کشور و رفع نیاز‌های اساسی جامعه را دارند.

عباسپور با بیان اینکه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح‌های استارت‌آپی در حوزه بهداشت استقبال می‌کند، گفت: نخبگانی که در این جمع حضور دارند فرزندان شهدا و ایثارگرانی هستند که پدرانشان در جبهه با جسمشان از کشور دفاع کردند و امروز فرزندان آن‌ها با علمشان از کشور صیانت می‌کنند. حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات دریافت می‌کنند و در این بین خدمات درمانی به صورت مستقیم به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ارائه می‌شود و روزانه بیش از ۵۵ هزار نفر از ایثارگران و خانواده آن‌ها از مراکز درمانی استفاده می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما در زمینه‌های «ارتقای سلامت»، «تسهیل خدمات و آموزش آن» و همچنین «کاهش هزینه‌های درمان» از استارت آپ‌ها درخواست می‌کنیم که وارد عمل شوند. امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که متخصص‌ترین پزشکان خاورمیانه در کشورمان هستند که بیماران از کشور‌های مختلف برای درمان به ایران سفر می‌کنند، زیرا متوجه قابلیت‌های خاص متخصصین ما شده‌اند. در ارتباط با تجهیزات پزشکی باید از باکیفیت‌ترین تجهیزات پزشکی برای مردم به ویژه ایثارگران استفاده کنیم.

عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این مراسم با بیان این که بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح‌های خلاقانه استارت‌آپی به صورت مادی و معنوی حمایت می‌کند، گفت: تعاملات خوبی با معاونت علمی درخصوص حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های استارت‌آپی که از سمت بنیاد‌ها و نیروگاه‌ها معرفی می‌شوند، داشته‌ایم. همچنین در سطح استان‌ها با پارک‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز رشد و مراکز مرتبط در این حوزه ارتباط برقرار کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر افزود: حمایت‌ها صرفاً مالی نخواهد بود و علاوه بر آن، حمایت اصلی معرفی طرح‌ها و صاحبان طرح به مراکز رشد، دانشگاه‌ها و حتی مراکز اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که خوشبختانه سازمان‌های تابعه بنیاد در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

مهری در ادامه با ابراز امیدواری از نتیجه تفاهم‌نامه‌هایی که با برخی از مراکز ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های استارت‌آپی امضا شده است، گفت: یکی از موضوعات مهمی که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرده‌اند، اشتغال‌زایی و همچنین معرفی این عزیزان است. اشتغال پایداری که بنیاد شهید و امور ایثارگران مدنظر دارند این است که باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و ارتقای سطح طرح‌های استارت‌آپی را در دستور کار قرار دهیم.

دومین رویداد ملی «استارت‌آپ‌های سرآمدان شاهد و ایثارگر» با محور‌هایی همچون فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی در قالب نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای، خدمات آموزشی، خدمات اداری در سازمان، سلامت، مراقبت‌های سالمندی و امور جانبازان، امداد و نجات، گردشگری و هتلداری، بانکی و بیمه‌ای، کشاورزی و دامداری، اشتغال و مسکن برگزار شد.

در ادامه این رویداد، تیم‌های حاضر طرح‌های نوآورانه خود را ارائه دادند و ایده‌ها و طرح‌ها مورد نقد و نظر داوران قرار گرفت و در پایان طرح‌های برتر معرفی و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد. تینا اکبرزاده برای طرح «اسانس گل»، حسین باباجانیان بیشه برای طرح «الگوریتم پایش سلامت سازه پل»، کاوه دارابی برای طرح «بازیافت گل معدنی چاه نفت»، محمدطاهر خطی دیزآبادی برای طرح «لباس هیدروتراپی»، محمدرضا لقمانی برای طرح «دست مصنوعی»، سیده صفیه سیادت برای طرح «قندک»، حسین بهبود برای طرح «سلامت التراسونیک» و مهدی رحیمی ابوخیلی برای طرح «کپسول کود» برگزیده و تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار