نحوه ارائه خدمات پزشکی به زائران سفر‌های زیارتی در حج و اعتاب مقدسه مشخص شد

در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رئیس جمعیت هلال احمر، نحوه ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی در سرزمین وحی و عتبات عالیات بررسی شد.
کد خبر: ۵۰۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ - 18January 2022

نحوه ارائه خدمات پزشکی به زائران سفر‌های زیارتی درحج و اعتاب مقدسه مشخص شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز با پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر دیدار و دو طرف درباره نحوه ارائه خدمات پزشکی به زائران سفر‌های زیارتی در حج تمتع و عتبات عالیات گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که سیدعلی مرعشی رئیس و طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و حجت‌الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی و محمد حسین خوشنویس معاونین فرهنگی و توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند، رئیس جمعیت هلال احمر بر آمادگی کامل این مجموعه برای ارائه خدمات به زائران کاروان‌هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت به سفر‌های زیارتی اعزام می‌شوند، تأکید کرد.

وی با اشاره به خدماتی که این مجموعه به زائران سرزمین وحی و اعتاب مقدسه در عراق ارائه می‌کند، گفت: در حال حاضر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به زائران ایرانی درشهر‌های کربلا، نجف و کاظمین خدمات ارائه می‌دهد و نسبت به بررسی وضعیت و انجام تست پی سی آر از زائرانی که زمینی به کشور باز می‌گردند، دقیق و جدی است.

حجت الاسلام نواب نیز با قدردانی از خدمات هلال احمر در حوزه حج و زیارت و اقداماتی که در رسیدگی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی انجام می‌دهد، اظهار داشت: تعامل و ارتباط جمعیت هلال احمربا مردم موجب شده است که مردم سرفراز کشورمان در امدادرسانی به صورت داوطلبانه به یاری این جمعیت بشتابند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت کشور‌های میزبان در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی شد و لزوم حضور فعال‌تر جمعیت هلال احمر در عرصه بین‌الملل و تعامل و ارتباط بیشتر با هلال احمر کشور‌های دوست و همسایه و کشور‌های هدف در سفر‌های زیارتی را یادآور شد.

در دیدار امروز حجج الاسلام سید عبدالفتاح نواب و عبدالحسین معزی نمایندگان، ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعیت هلال‌احمر نیز دو طرف درباره فعالیت‌های مرکز پزشکی حج و زیارت گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که کولیوند نیز حضور داشت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اهداف مشترک و ظرفیت‌های همکاری بین این دو مجموعه را یادآور شد و حجت‌الاسلام معزی ابراز امیدواری کرد که همکاری بین دستگاهی به رضایت‌مندی بیشتر زائران ایرانی در سفر‌های زیارتی منجر شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به سوابق همکاری کولیوند با مجموعه حج و زیارت درگذشته، از تداوم همکاری این جمعیت با دست‌اندرکاران حوزه حج و زیارت و خدمات‌رسانی به زائران ایرانی استقبال کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها