یادداشت/

شهید سلیمانی الگوی بارز یک فرمانده مقتدر

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده مقتدر و مدیری جهادی، با کنترل مرزهای شرقی و اعتماد به مردم، بحران ها را به فرصت تبدیل کرده و زمینه ساز تحول بزرگ در کشور شد.
کد خبر: ۵۰۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰ - 20January 2022

شهید سلیمانی الگوی بارز یک فرمانده مقتدرگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرتیپ دوم «علی ابراهیمی» فرمانده انتظامی استان قزوین؛ ایجاد پاسگاه‌های مرزی، حفاظت از پایانه‌ها و مبارزه با اشرار یکی از وظایف اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر و انتظامی کشور است، باتوجه به دارا بودن بیش از دو هزار کیلومتر خط مرزی، بین کشور ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان، تامین امنیت کشور در برابر هجوم باندهای مواد مخدر دارای مسیر بسیار سخت و دشواری است که سبز پوشان انتظامی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کنترل مرزهای شرقی، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به عنوان بخش ویژه ای از ماموریت، بعداز انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان به وی واگذار شد و او توانست با رفتار انقلابی، هوشمندانه و همچنین تشکیل هسته های مردمی، ضربات مهلکی بر پیکر اشرار وارد کرده و نهایتا منجر به اقتدار و آرامش مرزهای شرقی کشور شود.

یکی از دلایل محبوبیت بالای سردار سلیمانی، اقدامات فرهنگی است که در مرزهای شرقی کشور انجام داده است. وی برای ساماندهی و مبارزه فرهنگی با اشرار، اقدام به رایزنی و هماهنگی با نهادهای مختلف کرده و با ایجاد مشاغل، در اختیار گذاشتن زمین های کشاورزی به افراد فریب خورده که جذب گروه های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر شده بودند، آن ها را متحول ساخته است.

سردار سلیمانی الگوی بارز یک فرمانده مقتدر برای کارکنان انتظامی کشور، که در مرزهای شرقی در حال خدمت هستند، می باشد و از او به عنوان مشت محکم اقتدار در عرصه امنیت یاد می کنند. فرمانده ای دارای لیاقت و دیانت که با شجاعت مثال زدنی خود برخوردی آهنین با دشمنان داشته و در عین حال خدا ترس، مطیع فرامین رهبری بوده و با مردم در تواضع و مهربانی برخورد می کرد.

مساحت گسترده مرز های شرقی و فعالیت عمده اشرار و قاچاقچیان در این نقطه، باعث درگیری های متعدد و بی امان سبز پوشان نیروی انتظامی با آن ها شده، که در این راه بیش از 3500 شهید و 12 هزار جانباز از کارکنان ناجا، جان خود را فدای انقلاب و امنیت مردم کرده اند،

شهید سلیمانی با اعتماد سازی در بین مردم، هسته های عملیاتی و مقاومتی مطلوبی را برای پشتیبانی از پلیس و حافظان امنیت در مرزهای شرقی به وجود آورده و اشرار را در تنگنا قرار داده بود.

تشکیل هسته هایی چون بسیج مردمی کشور عراق، سوریه، یمن، تیپ فاطمیون و زینبیون، نمونه بارزی از قدرت و ابتکار سردار دل ها، و نتیجه مطلوب بدست آمده در اعتماد به مردم است که به تمام دنیا نشان داده تا چه اندازه می تواند تاثیر گذار باشد.

سردار شهید سلیمانی فرمانده مقتدر میدان بود، فرمانده ای که نه تنها از بن بست ها و بحرانها نا امید نشد، بلکه آن ها را تبدیل به فرصت های باور نکردنی کرد، باید توجه داشت: الگوبرداری از روش شهید سلیمانی در مدیریت جهادی و اطمینان بخشی به ارباب رجوع و مردم می تواند زمینه ساز تحول بزرگ در کشور شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار