لاوروف و امیرعبداللهیان امروز در مسکو دیدار می‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: وزرای خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران امروز در خصوص ارتقای پروژه‌های اقتصادی در مسکو دیدار و گفتگو می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ - 20January 2022

لاوروف و امیرعبداللهیان امروز در مسکو دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه اظهار داشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز با «حسین امیرعبداللهیان» که به همراه حجت الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در مسکو حضور دارد، درباره ارتقای پروژه‌های اقتصادی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، زاخارووا در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار لاوروف و امیرعبداللهیان توضیح داد: «رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه سرگئی لاوروف با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به عنوان بخشی از اولین دیدار ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به روسیه در مسکو حضور دارد، دیدار خواهد کرد».

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که وزرای خارجه روسیه و ایران در صدد هستند در خصوص ارتقای پروژه‌ها در حوزه اقتصادی با یکدیگر گفتگو کنند.

آیت الله رئیسی ظهر روز گذشته (چهارشنبه) به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وارد مسکو شد.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به روسیه است.

پیش از این لاوروف ضمن مهم ارزیابی کردن سفر رئیسی به روسیه تصریح کرده بود: «این یک دیدار مهم است و باید ارتباطات در عالی‌ترین سطح ادامه پیدا کند. البته اخیراً این ارتباطات تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند. روسای جمهور دو کشور تلفنی صحبت داشته‌اند، اما دیدار حضوری سازنده‌تر خواهد بود. اهمیت این دیدار در لزوم تطبیق یادداشت‌ها درخصوص تمام مسائل و دستورکار‌ها به‌ویژه با توجه به تغییر ریاست دولت ایران است و باید تضمین تداوم تبادلات اقتصادی و دیگر حوزه‌ها را تحلیل کنیم».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار