معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد؛

فعالیت بیش از ۸۵۰۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور

آسوده از فعالیت هشت هزار و ۸۳۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از سوی مراکز نیکوکاری سراسر کشور جذب شده است.
کد خبر: ۵۰۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱ - 21January 2022

فعالیت بیش از ۸۵۰۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور«حبیب‌الله آسوده» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه توسعه مراکز نیکوکاری در راستای سیاست مردمی‌شدن امدادرسانی در کمیته امداد در حال پیگیری است، اظهار داشت: تاکنون هشت هزار و ۸۳۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور راه‌اندازی شده است که از این تعداد هفت هزار و ۵۲ مرکز در مناطق شهری و هزار و ۷۷۸ مرکز در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

وی مسجدمحوری و تمرکز بر فعالیت در سطح محلات را رویکرد کمیته امداد در گسترش مراکز نیکوکاری دانست و افزود: سه هزار و ۴۳۷ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و چهار هزار و ۳۹۳ مرکز نیز به صورت محله‌محور یا در ادارات، مجامع صنفی و ... در حال خدمت‌رسانی به جامعه هدف هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: ۱۶۲ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های کشور، ۲۵۰ مرکز در آموزش و پرورش و مدارس، ۱۸۴ مرکز در اتحادیه‌ها و اصناف، ۱۹۱ مرکز در حوزه‌های علمیه و ۱۴۲ مرکز نیکوکاری در هیات‌های مذهبی در حال فعالیت هستند.

 آسوده با اشاره به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۶ مرکز نیکوکاری زکات، ۴۷۲ مرکز نیکوکاری اشتغال و کارآفرینی، ۳۶ مرکز نیکوکاری حوزه مسکن، ۷۳ مرکز نیکوکاری بهداشت و درمان، ۱۹ مرکز نیکوکاری جهیزیه و ازدواج و ۶۸۹ مرکز نیکوکاری فرهنگی و آموزش با کمیته امداد همکاری دارند.

وی تاکید کرد: در ۹ ماهه امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی از سوی مراکز نیکوکاری سراسر کشور جذب و میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: این کمک‌ها علاوه بر مددجویان کمیته امداد، به دیگر خانواده‌های نیازمند که از سوی مراکز نیکوکاری شناسایی و تحت حمایت قرار گرفته‌اند، ارائه شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها