دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

قدرت موشکی انصارالله یمن و به زانو درآوردن ائتلاف متجاوز سعودی

قدرت موشکی انصارالله به عنوان اصلی‌ترین و مهمترین عامل تعیین کننده در جنگ با ائتلاف متجاوز سعودی-عربی موجب به زانو درآمدن آن‌ها و حامی پشت پرده آن یعنی «آمریکا» شده است.
کد خبر: ۵۰۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱ - 22January 2022

قدرت موشکی انصارالله و به زانو درآوردن ائتلاف متجاوز سعودیگروه بین الملل دفاع‌پرس: شاهد هستیم با گذشت بیش از هفت سال از آغاز جنگ تجاوزکارانه و تحمیلی عربستان سعودی و ائتلاف متجاوز سعودی-عربی با پشتیبان اصلی آن یعنی آمریکا علیه مردم مظلوم و رنجکشیده یمن نیرو‌های انصارلله به توان موشکی شگفت انگیزی دست پیدا کردند که موجب شده تا معادلات صحنه میدان نبرد به صورت کامل دستخوش تغییر و دگرگونی شود.

مجهز شدن نیرو‌های انصارلله یمن به قدرت و توان موشکی به سال ۲۰۱۵ میلادی برمی گردد که از آن سال به بعد بود که آن‌ها توانستند با شلیک صد‌ها موشک «بالستیک» و «کروز» و همچنین استفاده از «پهپاد» مواضع نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی-عربی را در نقاط مختلف میدان نبرد در «یمن» و کشور «عربستان سعودی» و اخیرا در کشور «امارات» مورد هدف قرار بدهند.

نکته جالب توجه و با اهمیت در افزایش توان موشکی نیرو‌های انصارالله این است که این قدرت آن‌ها که از سال ۲۰۱۵ شکل گرفت در ابتدا محدود به هدف قرار دادن مواضع نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی-عربی در میدان نبرد یمن بود. اما با گذشت زمان شاهد افزایش چشمگیر و قابل توجه توان موشکی آن‌ها شدیم به صورتی که بار‌ها و بار‌ها مواضع عربستان سعودی را در نقاط مختلف هم مرز با یمن مورد هدف و حمله قرار دادند.

خوشبختانه قدرت و توان موشکی و حتی پهپادی نیرو‌های انصارلله یمن امروز تا اندازه‌ای افزایش پیدا کرده است که مقامات و رسانه‌های آمریکایی نیز به این پیشرفت و افزایش توان موشکی اعتراف کردند. حتی در این بین شبکه‌های خبری و رسانه‌های آمریکایی نیز از افزایش توان موشکی و پهپادی نیرو‌های انصارالله یمن به عنوان تهدیدی نوظهور برای آمریکا و متحدان عربی او در منطقه خاورمیانه نام می‌برند.

این موضوع آنجایی مهم شد و خود را به خوبی نشان داد که در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که نیرو‌های انصارالله و کمیته‌های مردمی بمن در پاسخ به جنایات نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی، نقاط نزدیک به یمن و هم مرز با عربستان سعودی را با موشک‌های بالستیک و کروز مورد حمله قرار دادند و حتی در این میان بار‌ها موشک‌های آن‌ها تا «ریاض» هم رسید و آژیر‌های خطر را در پایتخت عربستان سعودی به صدا درآوردند.

حال اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر به موفقیت‌های انصارلله در هدف قرار دادن مراکز و پایگاه‌های نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی و همچنین عربستان داشته باشیم باید به این موضوع اشاره کنیم که نیرو‌های انصارالله با افزایش قدرت و توان موشکی خود تمامی پایگاه‌های نظامی و تاسیسات نفتی و حتی فرودگاه‎های نیرو‌های متجاوز سعودی را مورد هدف قرار داده و با حمله به آن‌ها خسارات و تلفات فراوانی را به آن‌ها تحمیل کردند.

اما در این بین نکته مهم و قابل توجه عبور موشک‌ها و پهپاد‌های انصارالله از سامانه‎های ضد موشکی و دفاعی پاتریوت آمریکا در «عربستان» و اخیرا در «امارات» است. این امر به صورتی است که عملا کارآرایی و موفقیت این سیستم‌های دفاعی در برابر موشک‌های بالستیک و کروز شلیک شده توسط انصارلله زیر سوال رفته و شاهد از بین رفتن اعتماد به آن هستیم.

اگر بخواهیم به مراکز و مناطقی که توسط موشک‌های انصارلله در طول سال‌های اخیر مورد حمله قرار گرفته اشاره کنیم باید مراکزی، چون یک پایگاه نظامی در استان «عسیر»، پادگان نظامی در اطراف شهر «تائز»، پایگاه هوایی «فهد» در حومه شهر «الطیف»، فرودگاه بین المللی شاه عبدالعزیز، پایگاه هوایی اطراف ریاض، پالایشگاه در ینبع در غرب عربستان را نام ببریم.

در پایان باید گفت با توجه به تمامی موارد گفته شده توان موشکی و پهپادی نیرو‌های انصارالله یمن موجب شده تا نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی و همچنین عربستان سعودی در پیگیری، پیاده‌سازی و اجرای اهداف و برنامه‌های تجاوزکارانه خود علیه یمن و نیرو‌های نظامی این کشور درمانده و مستاصل شوند. همین امر موجب شده تا نیرو‌های مردمی و ارتش یمنی هم در پاسخ به حملات و تجاوزات نظامی ائتلاف سعودی دست به اقدامات و حملات متقابل بزنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها