امام جمعه گناوه:

نگاه ارزشمند و روحیه در میدان آمدن و ماندن رئیس جمهور قابل تحسین است

«رکنی حسینی» گفت: نگاه ارزشمند و روحیه در میدان آمدن و ماندن رئیس جمهور قابل تحسین است اما آنچه تجربه در چهار دوره گذشته نشان داده، تحقق فرمان‌ها و دستورات متعالی بعضی اوقات در پیچ و خم سلایق جریانی، کاغذبازی اداری و یا تعلل‌ها و تأخیرهای عمدی بر زمین مانده است.
کد خبر: ۵۰۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ - 21January 2022

نگاه ارزشمند و روحیه در میدان آمدن و ماندن رئیس جمهور قابل تحسین استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند ایشان امام خمینی (ره) و روز زن و مادر با تاکید بر اینکه همه باید قدردان مادران و بانوان جامعه باشند اظهار داشت: بانوان بخصوص در شرایط کنونی و مشکلات اقتصادی نقش بسیار مهم و اساسی در دو جبهه اقتصادی و تعلیم و تربیت دارند و در حال جهاد هستند.

امام جمعه گناوه با اشاره به روایات اسلامی پیرامون اهمیت احترام مادران و خانواده گفت: باید تکریم و احترام همسران و مادران را رعایت کرد و نباید سختی‌های زندگی باعث بداخلاقی و بدرفتاری در خانواده شود.

وی گفت: تکریم و احترام و قدرشناسی از بانوان به روز زن و ولادت حضرت زهرا (س) محدود نشود بلکه همواره از آنها تجلیل و تکریم شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور روسیه یادآور شد: ایران و روسیه در زمینه‌های دوجانبه روابط اقتصادی، نظامی، امنیتی، منطقه‌ای و بین المللی اشتراک منافع راهبردی دارند.

وی با اشاره به اینکه دو کشور هم منافع و هم تهدیدات مشترک دارند ادامه داد: مسائلی مانند دریای خزر، قفقاز، سوریه، عراق و خاورمیانه مسائل مشترک دو کشور و مسائلی مانند تهدیدها و تحریم‌های آمریکا نیز از تهدیدات مشترک است.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: روسیه برای اجرای مقاصد خود در خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز، افغانستان و حوزه خلیج فارس نیازمند کمک و همکاری ایران اسلامی است چرا که قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی، روسیه را نیازمند این روابط می‌کند.

وی با اشاره به پنج دستور مهم رئیس جمهور برای اصلاح نظام بانکی تصریح کرد: این پنج دستور ایجاد تحول نظام بانکی در جمهوری اسلامی است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم در بانک‌ها تحول جدی ایجاد کنیم و امروز بسیاری از گرفتاری‌ها و تولیدکنندگان به دلیل مشکلات بانکی است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور پنج دستور در اصلاح نظام بانکی که در حقیقت به نفع مردم باشد صادر کردند که شامل سخت گیری بر بدحساب‌ها، تسهیل پرداخت وام به مردم، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملک شده بانک‌ها، استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و تولیدکنندگان، بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت است.

امام جمعه گناوه گفت: بدون شک رئیس جمهور برای برداشتن این گام‌های پنج گانه وارد میدان شده است و انتظار می‌رود رصد و پالایش این عملیات و تحقق دستورهای صادر شده توسط خود ایشان نیز پیگیری شود.

وی بیان کرد: نگاه ارزشمند و روحیه در میدان آمدن و ماندن رئیس جمهور قابل تحسین است اما آنچه تجربه در چهار دوره گذشته نشان داده، تحقق فرمان‌ها و دستورات متعالی بعضی اوقات در پیچ و خم سلایق جریانی، کاغذبازی اداری و یا تعلل‌ها و تأخیرهای عمدی بر زمین مانده است اما حضور میدانی رئیس جمهور می‌تواند این تعلل‌ها و سلایق جریانی را از بین ببرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار