رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

نقش حضرت زهرا (س) خط بطلانی بر اتهامات غرب علیه زنان مسلمان است

مجتهدزاده گفت: حضرت زهرا (س) زن طراز انقلاب اسلامی است و بر اتهاماتی که دشمنان عنوان می‌کنند مبنی بر اینکه جایگاه زن در اسلام پایین است، خط بطلانی می‌کشد.
کد خبر: ۵۰۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 22January 2022

نقش حضرت زهرا (س) بر توطئه دشمنان در بیدارزش کردن زن مسلمان خط بطلان کشیده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در مراسمی که امروز (شنبه) به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در جمع بانوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در روزی که متعلق به حضرت زهرا (س) است، گرد هم آمده‌ایم. برگزاری مراسم به پیشنهاد سردار کارگر بوده تا از وجود شما که روایتگر تاریخ پر از حماسه و غرور هستید، تقدیر شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: عالی‌ترین مفاهیم خلقت در وجود حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن متجلی شده است. عالی‌ترین تجسم نقش مادری، همسری و تربیت فرزند در وجود حضرت زهرا (س) متجلی است. بهترین ویژگی‌های مفاهیم اشتراکی بین زن و مرد مثل عبادت، وظایف اجتماعی و آموزشی و تربیتی نزد حضرت زهرا (س) است.

مجتهدزاده اشاره کرد: محبت اگر منجر به عمل و رفتار نشود جایگاهی ندارد، اگر جا پای حضرت زهرا (س) نگذاریم فایده‌ای ندارد. وقتی درباره این موجود کامل صحبت می‌کنیم باید طراحی و برنامه‌ریزی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و گفتمان فاطمی بهره برده و در زندگی عمل‌کننده باشیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان داشت: «اگر حضرت زهرا (س) زن نبود می‌توانست رهبر شود»، این فرمایش امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که ایشان چه نقش راهگشا و راهبری در جامعه دارند. حضرت زهرا (س) زن طراز انقلاب اسلامی است و بر اتهاماتی که دشمنان عنوان می‌کنند مبنی بر اینکه جایگاه زن در اسلام پایین است، خط بطلانی می‌کشد.

مجتهدزاده بیان داشت: از امام حسین (ع) نقل است وقتی مادرم دعا می‌کرد اول برای همسایه‌ها و مردم دعا می‌کرد و فرمودند اول همسایه بعد خانه، که نشان دهنده همبستگی اجتماعی و احساس مسوولیت نسبت به جامعه و مردم است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: امروز مهمترین نقشی که داریم جهاد تبیین است. امروز نقش مادری و نقش همسری حضرت زهرا (س) را باید در زندگی خانوادگی خود بیان کنیم. او مدیر خانه‌اش بود و امورات را به خوبی تنظیم می‌کرد، متاسفانه امروز برخی از آوردن عنوان زن خانه‌دار شرم می‌کنند.

مجتهدزاده گفت: هر جا مشغول فعالیت هستیم رسالت ما نشر فرهنگ دفاع مقدس است. باید از ارزش‌ها برای آن چیزی که جوانان ما خون دادند صیانت کنیم. آن‌ها بالاترین داشته خود را تقدیم اسلام کردند. وظیفه ما در این عرصه و میدان این است که با عشق و اخلاص و صدق در این مسیر بیاییم و جان بدهیم. آن وقت کار برکت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار