معاون اداری و مالی کمیته امداد خبر داد؛

توزیع ۳۰ هزار جهیزیه بین زوجین نیازمند تا پایان سال ۱۴۰۰/ خدمات رسانی به ۱۵ هزار خانوار سیل زده

باجلان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۷ هزار جهیزیه در سراسر کشور توزیع شده است، گفت: تا پایان سال ۱۳ هزار جهیزیه دیگر بین زوجین تحت پوشش کمیته امداد توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ - 23January 2022

توزیع ۳۰ هزار جهیزیه بین زوجین نیازمند تا پایان سال ۱۴۰۰/ خدمات رسانی به ۱۵ هزار خانوار سیل زدهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مجید باجلان» معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به کمیته ۱۸ برنامه اصلی دارد که بر اساس آن ۱۲۰ خدمت به مددحویان و نیازمندان ارائه می‌دهد، اظهار داست: پرداخت مستمری ماهانه، حوزه مسکن، اشتغال، فرانشیز درمان و ارائه خدمات قرآنی و فرهنگی، توزیع لوازم ضروری و جهیزیه بین مددجویان و نیازمندان و زوج‌های جوان از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ طی هماهنگی‌های صورت گرفته با کارخانجات داخلی پنج قلم کالای اساسی زندگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، جارو برقی، تلویزیون و اجاق گاز دارای فرگاز با پرداخت ۲۰ میلیون خریداری و تحویل زوجین تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

باجلان گفت: امسال و تا کنون با کمک خیرین و اهتمام مدیران استان‌ها ۱۷ هزار جهیزیه در سراسر کشور توزیع شده است و تا اسفند ماه ۱۳ هزار جهزیه دیگر توزیع خواهد شد؛ اعتبار هزینه شده در این حوزه تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و خوشبختانه دیگر پشت نوبتی در این حوزه نخواهیم داشت.

معاون و اداری مالی کمیته امداد افزود: در سال ۱۳۹۹ و در فصل تابستان با توجه به پایش‌های صورت گرفته حدود ۵۵ هزار کولر آبی و ۲۵ هزار کولر گازی به ارزش ۵۴۰‌ میلیارد تومان خریداری و به مددجویان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته ۴۷ هزار بخاری گازی و ۴۹ هزار بخاری برقی و هیزمی به ارزش ۲۵۰‌ میلیارد تومان خریداری و به نیازمندان و مددجویان اعطا شد؛ همچنین ۴۷ هزار ابگرمکن گازی تولید داخل با ارزش ۹۸ میلیارد تومان خریداری و بین نیازمندان و مددجویان توزیع شد.

باجلان خاطرنشان کرد: در مجموع هزار و ۴۰۰ میلیار تومان برای خرید جهیزیه، وسایل گرمایشی و سرمایشی هزینه شده است.

معاون و اداری مالی کمیته امداد با اشاره به سیل در استان‌های کرمان، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان گفت: طبق مصوبه صورت گرفته یک ماه مستمری مازاد به حساب ۱۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد که تحت تاثیر سیل قرار گرفتند واریز شد.

وی ادامه داد: ۷۷ میلیارد تومان اعتبار از طریق بنیاد مستضعفان برای خرید اقلام موارد نیاز به این استان‌‌ها تخصیص داده شد؛ همچنین تمامی واحد‌های مسکونی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تعمیر و بازسازی آن‌ها انجام خواهد شد.

باجلان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰۰ گروه‌ جهادی با حضور در مناطق سیل زده با مددجوبان کمیته امداد خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها