مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) در جامعه گسترش داده شود

حجت‌الاسلام «محمدی» با بیان اینکه باید ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) شناسایی و در جامعه گسترش داده شود، گفت: متولیان امر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) را بررسی و شاخص‌ها و الگو‌هایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنند.
کد خبر: ۵۰۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ - 23January 2022

ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) در جامعه گسترش داده شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «احسان‌الله محمدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، امروز (یک‌شنبه) در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: این بانوی گران‌قدر در طول عمر با برکت خود، خدمات زیادی به دین اسلام کرده و بهترین الگو برای دختران به لحاظ وبژگی‌های معنوی، اخلاقی و دینداری است.

وی، حضرت فاطمه (س) را الگویی مناسب در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه دانست و تصریح کرد: به این بانوی بزرگوار به‌دلیل جامع بودن شخصیت لقب «سیده النساء العالمین» داده‌اند.

حجت‌الاسلام «محمدی» با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: حیا، عفت، فعالیت اجتماعی و سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد؛ لذا باید در این عرصه‌ها فرهنگ‌سازی انجام شود.

وی با تبیین شخصیت و جایگاه والای حضرت زهرا (س) در پیشگاه پروردگار، خاطرنشان کرد: اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه (س) نبود، ایشان صدیقه کبری نام نمی‌گرفتند؛ زیرا صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، در عمل صادقانه آن را نشان دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) شناسایی و در جامعه گسترش داده شود، تاکید کرد: باید متولیان امر ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) را بررسی و شاخص‌ها و الگو‌هایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنند؛ زیرا انجام این کار منجر به ایجاد امید در جامعه می‌شود.

وی مهم‌ترین و بارزترین ویژگی حضرت زهرا (س) را امام‌شناسی دانست و متذکر شد: بارزترین ویژگی حضرت زهرا (س)، امام‌شناسی ایشان بوده است که نمونه بارز آن دفاع از حضرت امیر المؤمنین (ع) نه به‌عنوان همسر، بلکه به دلیل امام بودن است که باید مورد توجه همگان‌قرار گیرد.

حجت‌الاسلام «محمدی» با بیان اینکه در شناخت حضرت زهرا (س) باید از ابزار روز بهره گرفت و معرفی شخصیت ایشان نباید مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد، تصریح کرد: هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است؛ لذا باید از ابزار‌های روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار