رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تشکیل ۲۵ کمیته تخصصی برای گرامیداشت دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام «خاضع» گفت: ۲۵ کمیته تخصصی ذیل ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده که هدف از تشکیل آن‌ها، برنامه‌ریزی، سازماندهی و هماهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر است.
کد خبر: ۵۰۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ - 23January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سیدجواد خاضع» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، امروز (یک‌شنبه) در دومین نشست برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر، دهه به ثمر نشستن مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت رشید ایران و ثمره خون‌های مطهر شهداست؛ ملتی که برای خدا و با هدایت و رهبری الهی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم فاسد و سفاک و ننگین پهلوی قیام کرد و به لطف الهی پیروز شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران فرهنگ توحیدی را جایگزین فرهنگ استبدادی و الحادی کرد و پیشگامانش مستضعفین بودند و شعارهایش برگرفته از فرهنگ و مکتب قرآن و اهل‌بیت (ع) است، افزود: ملت ایران سال‌ها تحقیر شده و از قافله توسعه و پیشرفت و علم و اخلاق و معنویت دور شده بود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی، شاهد رشد اخلاق، معنویت و بصیرت در جامعه و جهش علمی در کشور هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع، ۲۵ کمیته ذیل ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است که هدف از تشکیل آن، برنامه‌ریزی، سازماندهی و هماهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های بزرگداشت چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

خاضع بیان کرد: هدف دیگر از تشکیل ستاد و کمیته‌های ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد، تبیین و ترویج ارزش‌ها و اهداف و دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که لازم است با روش‌های خلاقانه و مبتکرانه آن‌ها را ارائه دهیم تا جلوی توطئه‌ها و ترفند‌های مایوس‌کننده دشمنان گرفته شود و حربه‌های دشمن ناکام بماند.

وی گفت: رسالت دیگر کمیته‌های اجرایی ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد، بازنشر و ترویج شاخص‌ها و مولفه‌های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی از قبیل استکبارستیزی، حمایت از مظلومان عالم، مقاومت، جهاد و شهادت، اقتدار، استقلال، مردمی بودن و عدالت‌طلبی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکید بر اندیشه‌های امامین انقلاب را باید در برنامه‌های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرلوحه قرار دهیم و پاسخگویی به سوالات و شبهات از دیگر وظایف کارگروه‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است. همچنین توجه ویژه به اجرای برنامه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش در سطح استانی و ملی و حتی بین‌الملل داشته باشیم و باید برنامه‌هایی اجرا کنیم که باعث ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی شود.

خاضع متذکر شد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی و فضاسازی تبلیغی میادین و خیابان‌ها و معابر و تزئین ادارات، نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها و استفاده مطلوب از تلویزیون‌های شهری مورد تاکید است؛ ضمن اینکه لازم است هر کمیته یک برنامه شاخص و محوری در دهه فجر طراحی و اجرا کند.

این مسئول تصریح کرد: شعار محوری دهه فجر انقلاب اسلامی، «جشن ملی ۱۴۰۰» است و توصیه می‌شود به مناسبت‌ها و عناوین ایام‌الله دهه فجر در برگزاری برنامه‌ها و جشن‌ها، خصوصا در روز شنبه ۱۶ بهمن که مصادف با شهادت جانسوز و مظلومانه امام هادی (ع) است، توجه ویژه شود.

وی اضافه کرد: اهم ویژه برنامه‌های ۱۲ بهمن سالروز بازگشت تاریخی حضرت امام به میهن اسلامی، رژه خودرویی و موتوری از فرودگاه یاسوج تا گلزار شهدا و نواختن زنگ انقلاب است. همچنین از دیگر برنامه‌های محوری استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر، اجرای مراسم مهمانی لاله‌ها توسط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ۱۴ بهمن و همچنین انجام نورافشانی و بانگ تکبیر بر بام منازل و مساجد و پخش تکبیر از ماذنه و گلدسته‌های مساجد و اماکن مقدس در ۲۱ بهمن است و در روز ۲۲ بهمن مصادف با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز جشن ملی ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار