وزیر بهداشت در مراسم «بانوی طبیب»:

درخشش بانوان کادر سلامت ایران در جهان/ حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت را زنان تشکیل می‌دهند

عین‌اللهی گفت: تعدادی از شهدای مدافع سلامت ما از بانوان سلامت هستند که تا پای جان ایستادند. درخشش بانوان کادر سلامت ما امروز در دنیا زبانزد است.
کد خبر: ۵۰۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ - 23January 2022

درخشش بانوان کادر سلامت ایران در جهان/ حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت را زنان تشکیل می‌دهندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، دکتر «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم «بانوی طبیب» به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با بیان اینکه اهمیت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در این است که این میلاد در ایامی اتفاق افتاد که جاهلیت عرب هیچ‌گونه ارزشی برای زن قائل نمی‌شد، گفت: «در آن جامعه بسیار تاریک و در دنیای عرب جاهلی، میلاد نوری اتفاق افتاد که تا امروز الگوی همه مسلمانان جهان است.» وی در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین شاخصه حضرت فاطمه (س)، تعلیم و تربیت و هدایت بشری بود، افزود: «تمام ابعاد یک انسان کامل در شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) متبلور بوده است. در واقع وجود ملکوتی ایشان در عالم خاکی ظاهر شده بود و به عنوان یک زن انسان ساز، تمام خصلت‌های انبیا در ایشان وجود داشت.»

هنر می‌تواند به انعکاس فعالیت‌های بانوان کمک کند

دکتر عین‌اللهی در آیین تجلیل از بانوان پزشک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه علی‌رغم تمام توطئه‌ها، شایعه‌ها و دروغ‌های دشمن، حضور فعال بانوان بعد از انقلاب در تمام عرصه‌ها کاملاً مشهود است، گفت: «در سال ۱۳۷۱ که به شوروی سابق سفر کرده بودم، خانمی از من پرسید: آیا خانم‌ها در ایران درس می‌خوانند؟ گفتم: خانم‌ها نه‌تن‌ها درس می‌خوانند، بلکه در همه عرصه‌ها حضور دارند و استاد دانشگاه هستند. دشمن بی‌اندازه سم‌پاشی کرده و دروغ گفته که چنین تفکری وجود دارد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، متاسفانه هنر ما، اقدامات انجام شده در کشور را به‌خوبی نمایش نمی‌دهد. بار‌ها این موضوع را مطرح و از آقای دکتر جبلی، رییس صدا و سیما خواسته‌ایم در این خصوص فعالیت‌هایی انجام شود چراکه تنها با حرف کار‌ها انجام نمی‌شود. این هنر است که می‌تواند این فعالیت‌ها را به نمایش بگذارد. زنان ما در دفاع مقدس هم در صحنه بودند و شاهد ایثار و فداکاری آن‌ها بودیم؛ هیچ مجروحی بر زمین نمی‌ماند و فعالیت‌های شبانه روزی انجام می‌دادند.»

حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت را زنان تشکیل می‌دهند

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه سلامت شاید بیش از حوزه‌های دیگر مفتخر به حضور بانوان توانمند، عالم، پژوهشگر، ایثارگر و فداکار است، تصریح کرد: «حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت که در کسوت‌های مختلف مشغول فعالیتند، خانم هستند. ما یک دوره بسیار سخت کرونایی را در دو سال اخیر داشتیم که بسیاری از کشور‌ها که خیلی ادعای پیشرفت دارند، در این دوران امتحان خوبی پس ندادند. شاهد بودیم که در بسیاری از کشور‌های پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین ماندند در حالی که جامعه پزشکی و به خصوص بانوان در کشور ما در این ایام، امتحان بسیار خوبی پس دادند. من رییس بیمارستان بودم و از نزدیک شاهد این فداکاری‌ها بودم. بانوان کادر درمان شاید در هفته یک روز هم به خانه نمی‌رفتند و ایثارگری می‌کردند. تعدادی از شهدای مدافع سلامت ما از بانوان سلامت هستند که تا پای جان ایستادند. درخشش بانوان کادر سلامت ما امروز در دنیا زبانزد است چرا که آنان از شاگردان مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) و پیروان راستین امام و یاران صدیق انقلاب هستند.»

پزشکان متخصص نباید در شهر‌های بزرگ متمرکز شوند

وزیر بهداشت با اشاره به طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» تاکید کرد: «بحث مهمی که در حوزه بانوان سیستم سلامت کشور وجود دارد، درمان آلام مردم و خدمت دلسوزانه برای سلامت مردم است. امروزه عدالت، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کرد. شعار مصوب و برنامه ما در وزارت بهداشت هم، طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» است که در این طرح بانوان نقش مهمی را برعهده دارند. متاسفانه امروز مناطق محرومی در کشور داریم که بدون فعالیت یک یک ما و بدون فعالیت بانوان نمی‌توانند به منطقه برخوردار تبدیل شوند. اگر درس خواندیم و خدا توفیق داده و متخصص شدیم، تکلیف است که به مردم محروم خدمت کنیم.»

دکتر عین اللهی افزود: «امروزه مردم مناطق محروم برای برخورداری از خدمات سلامت در مناطقی دور از محل زندگی‌شان، با مشکلات متعددی مواجه هستند. ما باید بتوانیم مناطق محروم را از مجموع خدمان سیستم بهداشت و درمان برخوردار کنیم برای مثال، خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب در رشته زنان و زایمان، فقط خانم‌ها جذب شده و تخصص گرفته‌اند. اما اگر قرار باشد پزشکان متخصص زنان و زایمان فقط در شهر‌های بزرگ خدمت ارائه دهند، یک نمونه از ظلم است. توجه داشته باشیم که افزایش جمعیت، موضوعی است که به تمام جامعه مربوط است و باید کمک کنیم جمعیت در تمام کشور اعم از مناطق محروم و برخوردار افزایش پیدا کند.»

وزیر بهداشت در پایان گفت: ا «ز همه همکاران و بانوان گرامی که در نظام سلامت فداکاری می‌کنند و ایثار خود را در ایام کرونا نشان دادند، قدردانی می‌کنم. به روح بانوان شهدای سلامت نیز درود می‌فرستم و امیدوارم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر بانوان باشیم.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار