دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق:

چارچوب هماهنگی، از طرح خصمانه علیه ملت عراق آگاه است

الخزعلی گفت که کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی، از حجم طرح خصمانه علیه عراق و ملت این کشور اطلاع دارد و به همین دلیل در پی مصالحه است.
کد خبر: ۵۰۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ - 23January 2022

چارچوب هماهنگی، از طرح خصمانه علیه ملت عراق آگاه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد که کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) یک قدرت سیاسی واقعی است.

الخزعلی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود تأکید کرد، چارچوب هماهنگی، نماینده آمال میلیون‌ها نفر از ملت عراق است و مواضع آرام و پیام‌های این کمیته برای مصالحه، بدین علت است که گروه‌های چارچوب هماهنگی از حجم طرح خصمانه علیه عراق و ملت این کشور اطلاع دارند.

وی گفت که چارچوب هماهنگی می‌داند که چه طرحی علیه «وطن واحد و مذهب واحد» در نظر گرفته شده و آن گونه که امر بر برخی، مشتبه شده است، این مواضع، از سر ضعف نیست.

دبیر کل عصائب خاطر نشان کرد، چارچوب هماهنگی به اتحاد و ایفای نقش خود ادامه می‌دهد تا عراق و ملت این کشور، به امنیت برسند.

در همین ارتباط، یک منبع در چارچوب هماهنگی اخیرا گفت که کمیته شیعیان برای نخست وزیری عراق، گزینه معرفی خواهد کرد.

این منبع گفت که مقتدی الصدر رهبر جریان صدر نیز موافقت کرده است که نامزد کمیته شیعیان در لیست نازمد‌های منصب نخست وزیری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: «صدر از نامزدی محمد توفیق علاوی برای نخست وزیری ممانعت نکرده است و در لیست نامزدها، مصطفی الکاظمی نیز حضور دارد».

طی روز‌های اخیر در بحبوحه تنش‌های سیاسی جاری در عراق و رایزنی‌های گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت، حملاتی علیه مقر‌های برخی احزاب و همچنین پایگاه‌ها و سفارت آمریکا در عراق انجام شد که بسیاری از سیاستمداران عراقی این عملیات‌ها را مشکوک و در راستای ایجاد اختلاف میان گروه‌های شیعی در تشکیل کابینه آتس این کشور دانستند.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار