وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

«علی هاشمی» در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی با گمنامی جهاد کرد

اسماعیلی «سیدعلی هاشمی» نخبه علمی و جهادگر را یکی از مصادیق جوانان مومن و انقلابی دانست و گفت: این جهادگر با تمام توان در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گام برمی‌داشت و گمنام جهاد کرد و با این جهاد وسیع افتخار آفرید.
کد خبر: ۵۰۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ - 24January 2022

هاشمی در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی با گمنامی جهاد کردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط وبیناری در مراسم ترحیم «علی هاشمی» از نخبگان علمی کشورمان با بیان اینکه این مرحوم فردی خودساخته و معتقد به توان بالای کشورمان در حوزه‌های مهم دانشی بود، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف در جایگاه بالایی قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چگونگی آشنایی خود با این نخبه کشورمان اشاره کرد و افزود: بنده به واسطه خانواده آن مرحوم با وی آشنا شدم، وی با ما همشهری بود و شناخت کاملی از خانواده‌اش دارم، پدر وی انسانی وارسته و از موسسین جریان انقلابی در کبودرآهنگ و عمویش از شهدای شاخص این شهرستان بود که در عملیات کربلای ۱ در خرداد ۶۵ به شهادت رسید.

اسماعیلی یادآور شد: خانواده علی هاشمی خانواده‌ای علمی و شهیدپرور است که سال‌ها برای انقلاب اسلامی زحمت کشیدند.

وی تاکید کرد: وجود چنین خانواده‌ای نشان می‌دهد که پرچم انقلاب زمین افتادنی نیست و همواره در اهتزاز است، روزی که شهید احمد هاشمی به شهادت رسید یک ماه بعد فرزندی در آن خانواده به دنیا آمد که امروز از دست دادن ناگهانی اش اگرچه همه ما را متاثر کرده است، اما پرچم مجاهدت در این خانواده بزرگ همچنان از سوی افراد دیگری به دوش کشیده می‌شود.

رئیس شورای هنر با تسلیت فقدان این انسان فرهیخته به خانواده وی، همدوره‌ای‌ها و کسانی که با ایشان همکاری می‌کردند، خاطرنشان کرد: همه ما داغدار فقدان این جوان جهادگر هستیم، اما به بشارت‌هایی نیز معتقدیم که انقلاب ما مشحون از آن است.

اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از اول مهر ۱۳۴۱ به نام حضرت فاطمه (س) آغاز شد، تصریح کرد: به موجب اینکه جریان انقلاب ما با ایام فاطمیه آغاز شد، آن را فاطمی الحدوث می‌خوانند و امروز در آستانه ۶۰سالگی نهضت انقلاب اسلامی مردم ایران هستیم که از سال ۱۳۴۱ آغاز شد. در تمام این دوران جوانان مومن، مجاهد و انقلابی در عرصه‌های مختلف قد علم کردند و این مسیر نورانی را رقم زدند، علی هاشمی هم یکی از مصادیق جوانان مومن و انقلابی است، چراکه با تمام توان در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی گام برداشت و با گمنامی جهاد کرد و با این جهاد وسیع افتخار آفرید.

وی با آرزوی صبر برای بازماندگان این نخبه علمی کشورمان افزود: بی تردید خانواده‌ای که در مسیر جهاد قرار دارد تحمل چنین داغ‌هایی برایش آسان است و خداوند صبر را در وجود آن‌ها قرار می‌دهد و به واسطه صبر بزرگی که در این مصیبت داشتند، صلوات الهی نصیب این خانواده خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دوست داشتم به صورت حضوری در مراسم آن مرحوم حضور داشته باشم، اما به دلیل ابتلا به بیماری کرونا شرایط حضور فراهم نشد و امیدوارم در فرصتی دیگر خدمت این خانواده برسم.

اسماعیلی همچنین از همه کسانی که این مراسم ترحیم را برگزار و امکان ارتباط وبیناری را فراهم نمودند، تشکر کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار