ادیبی در نشست تشریح برنامه های راهیان نور غرب عنوان کرد

افزایش 3 برابری زائران راهیان نور غرب/ 14 یادمان آماده ارائه خدمات

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور در نشست خبری تشریح برنامه های راهیان نور با اشاره به افزایش 3 برابری زائران راهیان نور غرب در سال گذشته از آمادگی 14 یادمان در مناطق غرب و شمالغرب برای ارائه خدمات به زائران خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ - 27July 2015

افزایش 3 برابری زائران راهیان نور غرب/ 14 یادمان آماده ارائه خدمات

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری تشریح برنامه های راهیان نور غرب و شمال غرب کشور با حضور نادر ادیبی دبیر قرارگاه راهیان نور کشور برگزار شد.

دبیر قرارگاه راهیان نور  کشور با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در سال 67 و حمایت استکبار و رژیم بعث از سازمان منافقین بیان داشت: راهیان نور به عنوان عملیات بزرگ فرهنگی که توسط فضای فرهنگی اجرا می شود در صدر برنامه های ما است که در آن اقتدار نیروهای مسلح و مردم تجلی پیدا می کند. وظیفه حوزه مرکزی راهیان نور است که برای حضور بیشتر مردم، شناخت حوادث، توسعه معنویت و شناخت استکبار و آنچه در دفاع مقدس باعث عزت شد را مرور کند.

وی به حضور حداکثری مردم در راهیان نور سال گذشته اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال قریب به 4هزار 900 نفر در مناطق مختلف عملیاتی حضور پیدا کردند که شامل اقشار مختلف دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها می شوند.

در طول سال های گذشته در استان خوزستان برنامه ها اجرا شد و در حال حاضر در 7 استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی حماسه ها و موضوعات ویژه این مناطق پیگیری می شود. در واکاوی قدرت دفاع مقدس در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب موضوعات ویژه ای داریم و نیز بحث شیمیایی سردشت توسط دشمن در این منطقه بیانگر حقوق بشر استکبار است.

افزایش 3 برابری حضور زائران غرب و شمالغرب

وی در خصوص این موضوع تصریح کرد: حماسه مردم منطقه در کنار نیروهای مسلح درس بزرگی برای جهان است. زمانی که استان های مرزی توسط ضدانقلاب مورد هجوم واقع شد مردم این منطقه و به ویژه پیشمرگان کرد مسلمان خود با مهاجمین مقابله کردند. از این رو راهیان نور در این مناطق هم برای زائرین و هم برای خود مردم منطقه موضوع قابل اهمیتی است.

دبیر قرارگاه راهیان نور کشور با بیان اینکه در راهیان نور غرب و شمالغرب سال گشته حدود 630 هزار نفر حضور پیدا کردند بیان داشت: در اوج راهیان نور و در کمتر از 1 ماه بیش از 100 هزار نفر به مناطق عملیاتی سفر کردند که به نسبت سال قبل آن در دوران اوج این آمار بیش از 3 برابر افزایش یافته است.

ادیبی با اشاره به آمار زائران راهیان نور در استان های مختلف کشور گفت: سال گذشته در استان ایلام و کرمانشاه بیش از 1 میلیون نفر و در خوزستان بیش از 3 میلیون زائر راهیان نور داشتیم که با احتساب دانش آموزان، دانشجویان، و مردم این آمار نزدیک به 5 میلیون نفر می شدند.

14 یادمان آماده ارائه خدمات به زائران راهیان نور غرب

وی با بیان این نکته در غرب و شمالغرب 14 یادمان آمادگی ارائه خدمات عمومی و فرهنگی را داشتند تصریح کرد: حوادثی که در غرب و شمالغرب اتفاق افتاد روایت ایستادگی مردم در داخل شهرها است. راهیان نور غرب را بلافاصله پس از راهیان نور جنوب آغاز کردیم. در ادریبهشت ماه سالگرد آزادسازی بازیدراز محور شروع راهیان نور غرب قرار گرفت که به نسبت سال گذشته 3 برابر رشد داشت و حدود 20 هزار نفر در یادمان شهید شیروی حاضر شدند.

سرهنگ ادیبی به برخی اقدامات فرهنگی راهیان نور غرب و شمالغرب امسال اشاره کرد و گفت: سالروز آزادسازی پاوه در شهر پاوه برنامه های بهتری را نسبت به سال گذشته با حضور زائرین، کاروان ها و نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی، پیشمرگان کرد مسلمان و رزمندگانی که در عملیات نقش موثر داشتند در تاریخ 26 مرداد برگزار می شود.

4 برنامه ویژه در گرامیداشت شهدای یادمان های غرب

وی ادامه داد: امروز در سالروز عملیات مرصاد ویژه برنامه عملیات مرصاد برگزار می شود. 10 مرداد بزرگداشت حاج احمد متوسلیان در مریوان و 15 مرداد گرامیداشت شهید موحد دانش و شهدای دیگراین منطقه در یادمان تمرچین  و حاج عمران برگزار خواهد شد. 16 مرداد در سالگرد نصر7 ویژه برنامه ای در خصوص سرلشکر بابایی در منطقه ای که به شهادت رسیدند برگزار می شود.

دبیر قرارگاه راهیان نور کشور طرح "فصل رویش" مخصوص دانش آموزان را از برنامه های دیگر دانست و افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه شناسنامه عملیات ها و یادمان ها برای آگاهی بیشتر مردم، در استان خوزستان 22 عنوان کتاب رونمایی و در اختیار مردم قرار گرفت. 12 عنوان کتاب با موضوع شناسنامه یادمان ها به همراه  نقشه راهنمای مناطق و نیز کتاب هایی با عنوان "زیارت با معنویت" در راستای فرمایشان مقام معظم رهبری جهت  معرفت افزایی راهیان نور تولید شده و در دسترس زائران قرار می گیرد.

راهیان نور 93 بدون حادثه

ادیبی از دیگر برنامه های راهیان نور امسال را دیدار با خانواده شهدا عنوان کرد و گفت: در سال 93 هیچ حادثه ای در راهیان نور نداشتیم که اثبات می کند راهیان نور سفری امن و باتدبیر است. 70 هزار  مدیر کاروان آموزش دیده هدایت کاروان های را برعهده دارند.

وی به اعزام افراد شخصی از طریق ثبت نام در سامانه قارگاه شهید باقری اشاره کرد و ادامه داد: افراد برای اعزام انفرادی می توااند از سامانه شهید باقری استفاده کنند که این امکان برای برخی استان ها ایجاد شده. طرح خبرنگاران شهید رهبر و اعزام خبرنگاران نیز از دیگر اقدامان خواهد بود.

سرهنگ ادیبی با اشاره به افزایش رضایت زائران راهیان نور از حوزه های خدماتی و فرهنگی بیان کرد: طرح خدماتی و جهادی در روستاهای مناطق عملیان در قالب گروه هایی سازماندهی شده است. با توجه به حضور حداکثری مردم و توسعه راهیان نور غرب لازم است تا سازمان ها و نهادهای متولی از لحاظ بودجه عمرانی کمک های بیشتری کنند تا بتوانیم خدمات بهتری را داشته باشیم. در همین راستا نیز هفته گذشته توافهم نامه ای را با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به امضا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار