امروز هم مانند دفاع مقدس با توکل به خدا در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) عامل پیروزی در برابر دشمنان است؛ چنانچه در دوران دفاع مقدس نیز شرایط به همین ترتیب بود و رزمندگان ما با دستان خالی به پیروزی رسیدند.
کد خبر: ۵۰۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 25January 2022

امروز هم مانند دفاع مقدس با توکل به خدا در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنیمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (دوشنبه) در ادامه سفر دو روزه خود به استان فارس در یادواره شهدای عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ در شهرستان فیروزآباد حضور یافت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را افتخار بزرگی دانست و اظهار داشت: در چند ماهی که افتخار خدمت به ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران نصیب بنده شده است، توفیق شرکت در برنامه‌های مختلف برای بزرگداشت شهدا در شهر‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور را نیز به دست آورده‌ایم.

وی افزود: هر گوشه‌ای از این سرزمین مردان و زنان دلیری داشته و تمام شهرستان‌های ما نقاط برجسته و اوجی را در انقلاب و دفاع مقدس تجربه کرده‌اند و افرادی را به تاریخ عرضه کرده‌اند که هر کدام قهرمانان واقعی بوده‌اند. زندگینامه بسیاری از رزمندگان، جانبازان و آزادگان هنوز نگارش و ثبت و ضبط نشده و مردم با آن آشنایی ندارند اما هرکدام از این عزیزان قهرمانانی هستند که حضرت امام خمینی (ره) با دیدن آنان فرمودند: «ملت ما از مردم صدر اسلام برجسته‌تر هستند.»

قاضی‌زاده هاشمی افزود: یکی از محور‌های دفاع از حرکت امام (ره) رزمندگان بزرگ ایل قشقایی و عشایر ما هستند. جمعی از این عزیزان از سال ۱۳۴۲ از امام خمینی (ره) حمایت کردند و امام با فرستادن تلگراف از آنان حمایت کردند. در زمینه‌سازی انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نیز به همین ترتیب شاهد درخشش این عزیزان بودیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سنجش صداقت انسان‌ها توسط خداوند گفت: هنگامی که صداقت انسان‌ها به اثبات می‌رسد، کمک‌ها و امداد‌های الهی فرا خواهد رسید و این مسئله بار‌ها در طول دوران انقلاب اسلامی تا امروز به اثبات رسیده است. شهدایی مانند سردار شهید «علی‌اکبر حبشی» این موضوع را به خوبی درک کردند و به همین دلیل بود که اهل دعا و نیایش بودند.

وی ادامه داد: بسیاری از رزمندگان ما متأهل و دارای فرزند بودند اما به تمام این دلبستگی‌ها پشت کردند. عمده رزمندگان از طبقه مستضعف بودند و دارایی خاصی نداشتند که فکر کنیم با خیال راحت از آینده خانواده خود آنان را ترک کردند. اینگونه بود که با حضور چنین انسان‌های بزرگی این انقلاب سرافراز شد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به محدود بودن فرصت در دنیای مادی اظهار داشت: زمان برای همه ما به سرعت در حال گذر است و باید از فرصت‌ها برای نزدیک شدن به مسیر الهی استفاده کنیم. جهاد و فداکاری تنها منحصر به دوران دفاع مقدس نبوده است و امروز نیز امکان جهاد در عرصه‌های مختلف وجود دارد، زیرا دشمن همچنان در زمینه‌های مختلف فعال است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) عامل پیروزی در برابر دشمنان است؛ چنانچه در دوران دفاع مقدس نیز شرایط به همین ترتیب بود و رزمندگان ما با دستان خالی به پیروزی رسیدند. شهدا نیازی به بزرگداشت ندارند زیرا در بهترین شرایط نزد خداوند هستند. این ما هستیم که به شهدا محتاجیم. شهدا امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند و به زندگی جاودانه رسیدند و هیچ سعادتی بالاتر از این نیست.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در دفاع مقدس مانند امام حسین (ع) رفتار کردند، ادامه داد: امروز نیز ما باید حسینی (ع) و زینبی (س) رفتار کنیم تا آیندگان ما را سرزنش نکنند. شهدای ما وقت‌شناس بودند و منتظر چیزی نماندند و به سرعت برای ادای دین خود در مسیر گام برداشتند. ما نیز باید همین رویه را در پیش بگیریم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران معرفی شهدا و راه و مکتب آنان است تا افراد جامعه با آنان به صورت کامل آشنا شوند.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در حاشیه این یادواره اظهار داشت: شهرستان‌های «فیروزآباد»، «فراشبند»، «قیر و کارزین» در دوران دفاع مقدس مجموعاً ۹۷۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده‌اند که ۱۱۰ تن از شهدا متعلق به عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس افزود: شهرستان «فراشبند» در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵، ۴۸ شهید گرانقدر و شهرستان‌های «فیروزآباد»، «قیر و کارزین» نیز به ترتیب ۴۶ و ۱۶ شهید تقدیم نظام کرده‌اند که نشان از ولایتمداری مردم این شهرستان‌ها است.

وی اظهار داشت: شهدا با شهادت خود به ما درس ایثار، آزادگی و ولایتمداری دادند و ما نیز اکنون در برابر آن بزرگواران وظیفه و تکلیفی بزرگ بر دوش داریم که باید با اطاعت از ولایت فقیه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه‌دهنده راه شهیدان در جامعه باشیم.

در این یادواره از خانواده‌های معظم شهدای عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ شهرستان فیروزآباد تجلیل شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها