مدیر مسئول انتشارات نارگل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نمایشگاه مجازی کتاب در جریان کتابخوانی اثرات مثبت دارد

بهمن‌نیا گفت: نمایشگاه مجازی کتاب به طور قطع در جریان کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه اثرات مثبت دارد.
کد خبر: ۵۰۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰ - 26January 2022

«علی‌اصغر بهمن‌نیا» مدیر مسئول انتشارات نارگل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در خصوص اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران و استمرار آن در طول سال‌های آینده اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مخاطبان کتاب در شهرستان‌های دور حضور دارند و به علت هزینه‌های گزاف رفت و آمد به تهران، نمی‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که هر سال برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند؛ به همین دلیل برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌تواند برای آن‌ها بسیار مفید باشد که با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سادگی کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی تاکید کرد: همچنین در بسیاری از شهرستان‌ها کتابفروشی‌های بزرگ وجود ندارند تا مخاطبان، کتاب مورد نیاز خود را از کتابفروشی‌ها تهیه کنند و شاید مجبور شوند هزینه زیادی را متحمل شوند تا کتاب را دریافت کنند؛ بنابراین نمایشگاه مجازی کتاب برای آن‌ها بسیار خوب بود از این رو که کتاب‌های مورد نیاز خود را از این طریق به دست آورند.

بهمن‌نیا درباره اهمیت پشتیبانی نمایشگاه مجازی کتاب تهران از نمایشگاه حضوری و فیزیکی کتاب، عنوان کرد: اگر نمایشگاه حضوری سالی یک بار برگزار شود و در کنار آن هم دو بار نمایشگاه مجازی به عنوان پشتیبان برگزار شود اقدامی بسیار مناسب و عالی است.

مدیر مسئول انتشارات نارگل با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی کتاب در تعامل ناشر و مخاطبان کتاب نیز اثر دارد، ابراز کرد: اگر چه در تعامل مخاطبان کتاب با ناشران ارتباط چهره به چهره اثرات مثبت فراوانی دارد، اما در این شرایط تعامل، زمانی می‌تواند به شکل موثر انجام شود که زیرساخت‌های لازم برای ارتباط مخاطب با ناشران فراهم شود.

بهمن‌نیا در پایان با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب به طور قطع در جریان کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه اثرات مثبت دارد، اظهار کرد: همان گونه که کرونا بر بسیاری از بازار‌های اقتصادی اثر منفی گذاشت بر بازار کتاب نیز تاثیر منفی داشت، اما نمایشگاه مجازی کتاب تهران کمک کرد تا حدودی این فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب جریان داشته باشد. برخی مخاطبان به علت شرایط کرونایی از حضور در بازار کتاب ترس داشتند، اما از طریق نمایشگاه مجازی کتاب، کتاب خود را سفارش داده و آن را درب منزل تحویل می‌گیرند از این نظر نمایشگاه مجازی کتاب بسیار خوب است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن آغاز و تا ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید کتاب به ketab. Ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار