یک همسر شهید:

سیره حضرت زهرا (س) باید در متن زندگی بانوان جاری باشد/ ضرورت تبیین الگوی سوم زن مسلمان برای نسل جوان

مجیدی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری تبیین الگوی سوم زن مسلمان برای نسل جوان است،گفت: این الگو علاوه بر اینکه باید در کشور به خوبی معرفی شود باید در سایر کشورهای اسلامی به خوبی معرفی شود و این نیاز به کار تحقیقاتی دارد.
کد خبر: ۵۰۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ - 25January 2022

سیره حضرت زهرا(س) باید در متن زندگی بانوان باشد/ ضرورت تبیین الگوی سوم زن مسلمان برای نسل جوانبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «مجیدی» همسر شهید والامقام «عباس نجفی» در آیین نهمین جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت در کانون امام علی (ع) اراک اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) به جهت کامل بودن ایشان باید در متن زندگی بانوان باشد و زنان ایرانی و مسلمان باید سیره و زندگی این شخصیت بانوی بزرگ اسلام را باید در زندگی خود عملیاتی سازند.

وی افزود: نامگذاری ولادت حضرت زهرا (س) به نام روز مادر افتخاری بزرگ برای بانوان است و این روز فرصتی مناسب برای بازخوانی سیره ایشان و شناساندن بانوی بزرگ اسلام به نسل جوان است.

وی بیان کرد: دنیا مسیری گذرا برای انسان ها است که باید توشه خود را بردارند و چه خوب است در مسیر جمع آوری توشه انسان ها در مسیر اهل بیت (ع) باشند.

همسر شهید والامقام «عباس نجفی»ادامه داد: فاطمه زهرا (س) اوج محبت است و اولین فردی که وارد بهشت می شود فاطمه زهرا (س) است که خداوند با دلیل احترامی که برای ایشان قائل است دوستداران فاطمه زهرا (س) و فرزندان ایشان را مورد شفاعت قرار می دهند و لذا باید الگوی واقعی ما در زندگی حضرت زهرا (س) باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری تبیین الگوی سوم زن مسلمان برای نسل جوان است،گفت: این الگو علاوه بر اینکه باید در کشور به خوبی معرفی شود باید در سایر کشورهای اسلامی به خوبی معرفی شود و این نیاز به کار تحقیقاتی دارد.

مجیدی افزود: چندین سال قبل مقام معظم رهبری در کنگره هفت هزار شهید زن موضوع الگوی سوم، الگوی زن مسلمان را مطرح کردند و فرمودند الگوی سوم زن مسلمان، الگویی است که در آن حق کرامت الهی را به زن معاصر برمی‌گرداند و این الگو نه شرقی است و نه غربی است و این مسئله در گام دوم نیاز به پرداختن دارد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین، کامل ترین و برترین الگوی زن مسلمان است که ایشان بهترین مادر، بهترین همسر، بهترین زن و بهترین مسلمان است و در تمامی شاخصه‌های اخلاقی، رفتاری و عملی این بانوی مکرمه سرآمد است و همه ما وظیفه داریم این الگو را به نسل جدید به خوبی معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار