جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

مقاومت جهانی ریشه در مقاومت «آمل» دارد

سردار «فلاح‌زاده» مقاومت جهانی را ریشه در مقاومت مردم آمل دانست و بر لزوم انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۵۰۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ - 25January 2022

مقاومت جهانی ریشه در مقاومت «آمل» داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شامگاه سه‌شنبه در مراسم چهلمین سال گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در مصلای این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آمل اظهار داشت: مازندران مهد سرداران شهید هاشمی‌نژاد، تیموریان، طاهری و فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت شالیکار، میرشکار، ملکی، حسن‌نیا و عالمان بزرگ حسن‌زاده آملی و جوادی آملی است.

وی، ترویج اخلاق و تعلیم کتاب را از رسالت‌های پیامبر اکرم دانست و افزود: اخلاق باید جایگزین پلشتی‌ها شود و مسئولین باید با تواضع و محبت به مردم خدمت کنند که رسالت پیامبر است.

فلاح‌زاده افزود: امام خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و این نشان از تواضع و عشق و محبت دارد و امام معلم عملی و نظری بود.

این مسئول جهاد مالی را از دیگر ویژگی‌های رسالت پیامبر عنوان کرد و بیان داشت: انصار مدینه در زمان رسول الله در دفاع از دین، اموال خود را تقسیم کردند و مهاجرین را در خانه‌های خود اسکان دادند و مردم مازندران نیز برای دفاع از اسلام جان را فدا کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ملت مبارزین را حمایت مالی کردند و در دفاع مقدس هم جبهه‌ها را حمایت و مهاجران را پناه دادند و این رسالت پیامبر در دوران انقلاب است.

وی اظهار داشت: اگر صبر و استقامت و مقاومت مردم مدینه در جنگ بدر و احد و خندق و موته و حماسه جعفر بن ابیطالب نبود دشمنان خیمه و بارگاه حضرت رسول را جمع می‌کردند و چیزی از رسالت باقی نمی‌گذاشتند و در دوران امام هم این دو اصل حاکم بود.

مقاومت آمل به تأسی از مقاومت مردم مدینه شکل گرفت

این فرمانده جبهه مقاومت تصریح کرد: در دوران انقلاب اگر مقاومت مردان مردی، چون شهیدان والامقام نبود دشمنان آمده بودند و عده‌ای از خدا بی‌خبر‌ها را در استان‌ها جمع کرده بودند تا از استتار جنگل بهره برداری کنند و آمل را به سقوط بکشانند و با پشتیبانی استکبار به آمل حمله کردند که به دنبال آن مازندران و گیلان و گلستان را ساقط کنند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن با شعار سرنگونی حکومت اسلامی و تسخیر شهر آمل آمده بود، ادامه داد: درود بر آملی‌ها و شهدایی که در خون غلطیدند و مجاهدان و مردان و زنان که در این شهرستان مقابل دشمن صف آرایی کرد.

وی عنوان کرد: مقاومت آمل، مقاومت خرمشهر را در پی داشت و پس از آن‌ها رزمندگان اسلام در عملیات‌های فتح المبین و کربلا‌های چهار و پنج و والفجر‌ها افتخار آفریدند و برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط کردند.

فلاح‌زاده ادامه داد: مقاومت آمل، مقاومت خرمشهر و لبنان و بیروت و صیدا و ناکوره و مارون الراس را به دنبال داشت و رژیم صهیونیستی را به عقب نشینی وا داشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: مقاومت آمل به تاسی از مقاومت مدینه و کربلا و صفین و جمل بود و به دنبالش دفاع مقدس و سوریه را به همراه داشت و تکفیری‌ها و النصره را به نابودی کشاند.

وی اضافه کرد: همچنین مقاومت ملت عراق و افغانستان به تاسی از مقاومت آمل و هشت سال دفاع مقدس بود و آمریکا را در باتلاق گرفتار کرد و مقاومت یمن را در پی داشت و وهابیت و رژیم صهیونیستی را ذلیل و خوار کرد.

فلاح‌زاده تصریح کرد: مادران شهدا در انقلاب اسلامی، در واقعه آمل و هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را تقدیم به رهبر کردند و این نشان از بصیرت و شناخت و معرفتی است که ریشه در «ما رایت الا جمیلا» دارد.

شهدا دارای مقام شفاعت هستند

این مسئول مزار شهدا را دارالشفای آزادگان دانست و با بیان اینکه شهدا دارای مقام شفاعت هستند و باید به زیارت آن‌ها برویم، اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران از وظایف است و باید فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت مردم آمل را در جامعه پمپاژ کنیم و به جوانان منتقل کنیم و از دستاورد‌های آن بگوییم و امام راحل سه مرتبه از آن‌ها تجلیل کردند و این دستاورد است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا در عملیات‌های مختلف در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند، بیان داشت: دفاع مقدس ریشه در عاشورا و دفاع از حرم ریشه در دفاع مقدس دارد و این فرهنگ را باید حفظ کنیم و ادامه راه روشن شهدای آمل و مازندران و انقلاب اسلامی و دفاع از حرم وظیفه ماست.

فلاح‌زاده ادامه داد: ما از بلندای حرا آمده‌ایم و از خم غدیر سیراب گشته‌ایم و در شط فرات غسل شهادت کردیم و دست از مبارزه با کفر و نفاق و رژم صهیونیستی بر نخواهیم داشت و تا آخر گوش به فرمان ولایت هستیم و این راه روشن را ادامه خواهیم داد و به فرموده امام راحل اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه فراگیری درس از علما و بصیرت و معرفت شهیدان و الگو قرار دادن آنها، صبر و ایستادگی در مقابل زیاده خواهان را دو راهکار مهم و نسخه‌های روح‌بخش زندگی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار