سایه سیاه کرونا بر سر آمریکا و اروپا؛ افزایش مبتلایان به کرونا در کشور‌های غربی

آمار‌ها حاکی از آن است که میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در برخی از کشور‌های غربی افزایش‌ یافته است.
کد خبر: ۵۰۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ - 26January 2022

سایه سیاه کرونا بر سر آمریکا و اروپا؛ افزایش مبتلایان به کرونا در کشور‌های غربی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بر اساس داده‌های موسسه «رابرت کخ» آلمان، برای اولین بار از زمان آغاز همه گیری کرونا، بیش از ۱۵۰ هزار مبتلای جدید طی یک روز در این کشور شناسایی شده اند.

به گزارش «پلج تایمز»، مقامات بهداشتی آلمان صبح چهارشنبه ۱۶۴ هزار مورد ابتلا را برای بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کردند.

در ۱۹ ژانویه (۲۹ دی)، این تعداد برای اولین بار از ۱۰۰ هزار مورد در یک شبانه روز فراتر رفت. یک هفته پیش هم ۱۱۲ هزار و ۳۲۳ مبتلای جدید ثبت شده بود.

موسسه رابرت کخ نرخ ابتلا‌های جدید را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۹۴۰.۶ مورد اعلام کرد. این نرخ در روز قبل ۸۹۴.۳ بود. همچنین این نرخ در هفته گذشته ۵۸۴.۴ و در ماه گذشته ۲۲۰.۷ بود.

کارشناسان بر این عقیده هستند که تعداد فزاینده‌ای از موارد ابتلا وجود دارند که در داده‌های رابرت کخ ثبت نشده اند، تا حدی به این دلیل که ظرفیت‌های آزمایش و کادر درمان در بسیاری از نقاط محدود است.

همچنین بر اساس آمارها، در شبانه روز گذشته ۱۶۶ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

مجموع تعداد مبتلایان در آلمان از زمان آغاز همه گیری ویروس به بیش از ۹ میلیون مورد رسیده است. تعداد واقعی موارد ابتلا احتمالا به طور قابل توجهی بیشتر است، زیرا بسیاری از ابتلا‌ها شناسایی نمی‌شوند.

بر اساس داده‌های آژانس بهداشت عمومی فرانسه، تعداد روزانه موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور پس از ثبت ۵۰۱ هزار و ۶۳۵ مورد در ۲۴ ساعت گذشته به رکورد جدیدی رسید.

بر اساس داده‌های روز سه‌شنبه، تعداد بیماران کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فرانسه به ۳ هزار و ۷۴۱ نفر در روز سه‌شنبه رسید. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ مبتلای دیگر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

فرانسه تا به امروز در مجموع ۱۰۲ هزار و ۸۶ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها ثبت کرده است.

در آمریکا، تعداد افرادی که هر روز بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند، اکنون به همان میزانی است که در زمان اوج‌گیری سویه دلتا وجود داشت، رقمی تلخ که کارشناسان معتقدند افزایش خواهد یافت.

آمار‌ها نشان می‌دهد که روزانه به طور متوسط بیش از ۲ هزار نفر بر اثر این ویروس در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند که تقریباً برابر با مرگ و میر‌های مشاهده شده در اواخر سپتامبر است.

بسیاری از جانباختگان، بالای ۶۵ سال سن دارند و یا واکسینه نشده اند.

تا به امروز، بیش از ۸۶۶ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، میانگین روزانه مرگ و میر تایید شده کووید-۱۹ در ۲۱ ژانویه (یکم بهمن) از دو هزار مورد فراتر رفت و در ۲۳ ژانویه (سوم بهمن) به دو هزار و ۳۳ رسید.

میانگین روزانه تعداد موارد جدید تایید شده ابتلا در آمریکا بسیار بیشتر از موج‌های قبلی است.

بر اساس آخرین آمارها، بیش از یک میلیون و ۷ هزار مورد جدید ابتلا در آمریکا طی ۲۴ ساعت شناسایی شده اند. این دومین بار از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا است که آمریکا بیش از یک میلیون مورد ابتلا را در طی ۲۴ ساعت ثبت کرده است.

انگلیس هم در روز‌های اخیر تعداد بالایی از مبتلایان را به ثبت می‌رساند. بر اساس آخرین آمارها، این کشور طی ۲۴ ساعت ۹۴ هزار و ۳۲۶ مورد جدید ابتلا را شناسایی کرده است.

این کشور بین تاریخ‌های ۱۹ و ۲۵ ژانویه (۲۹ دی تا پنجم بهمن) بیش از ۶۵۲ هزار مورد جدید ابتلا را به ثبت رسانده است.

همچنین بر اساس آمارها، بیش از ۱۳ هزار نفر در پی ابتلا به ویروس کرونا، بین تاریخ‌های ۱۵ تا ۲۱ ژانویه (۲۵ دی تا یکم بهمن)، در بیمارستان‌های انگلیس پذیرش شده اند.

آمار‌ها در انگلیس حاکی از مرگ ۴۳۹ نفر طی ۲۴ ساعت به دلیل ابتلا به این ویروس است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار